مایکروسافت سرانجام بزرگ‌ترین نقص کروم در ویندوز را برطرف کرد

شماران سیستم –  شما نیز ممکن است به این نکته پی برده باشید که زمانی که اعلانی را از مرورگری در کروم دریافت می‌کنید در ویندوز 10 نیز همان اعلان برایتان نمایش داده می‌شود. این اعلانات دوگانه نه‌تنها مزاحم هستند بلکه اگر روی اعلان کروم کلیک کنید نمی‌توانید به صفحه مدنظر برسید.

 نرم‌افزار مرورگر کروم که سهم بزرگی در دنیای وب را به خود اختصاص داده، در سیستم عامل ویندوز ده نیز از بهترین گزینه‌های کاربران برای گشت و گذار در وب بشمار می‌آید؛ هر چند مشکلی در این میان وجود دارد که کاربران را گله‌مند می‌کند. اما به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت سرانجام با تصحیح سازوکار اعلانات موفق شده است تا یکی از نقص‌های مزاحم کروم در ویندوز 10 را رفع کند.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، شما نیز ممکن است به این نکته پی برده باشید که زمانی که اعلانی را از صفحه مرورگر کروم دریافت می‌کنید، همزمان در ویندوز 10 نیز همان اعلان برایتان نمایش داده می‌شود. این اعلانات دوگانه نه‌تنها مزاحم هستند، بلکه اگر روی اعلان کروم کلیک کنید نمی‌توانید به صفحه مدنظر برسید؛ و این مشکلی است که کاربران را گیج می‌کند.

 choromwin

با این ‌حال، مایکروسافت در تاریخ 25 ژوئن با افزودن کدی در پروژه کرومیم اطمینان حاصل کرد که «اعلانات پس از ورود به مرکز عملیات در مرورگر باقی خواهند ماند.» این امر موجب می‌شود که بتوان پس از نمایش یک اعلان در ویندوز 10 آن را در کروم نیز دریافت و باز کرد. اگر به خاطر داشته باشید در سال 2018 مایکروسافت استفاده از موتور جست‌وجوی EdgeHTML را برای مرورگر اج خود متوقف کرد، و از آن زمان تاکنون نسخه جدیدی از اج را ساخت که بر پایه کرومیوم(موتور مورد استفاده در کروم) است. کروم پروژه‌ای متن‌باز است و همین امر موجب می‌شود که افراد بتوانند با کار بر روی کدهای منبع آن به بهبود این سیستم دست بزنند.

بر همین اساس در اختیار داشتن کمک مایکروسافت روی پروژه کرومیم موجب ایجاد فواید زیادی در این سیستم برای هر دو مرورگر کروم و اج شده است، و به ویژه این حرکت آخر موجب نتیجه مثبت دیگری از متن‌باز بودن پروژه کروم و امکان استفاده از آن توسط مایکروسافت است.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *