به‌روزرسانی‌های اندروید سریع‌تر می‌شود

شماران سیستم –  در آینده، Virtual A/B تنها مکانیسم OTA پشتیبانی شده در اندروید خواهد بود.

گوگل اعلام کرده که در حال کار بر روی «تسریع به‌روزرسانی‌های اندروید» است. به گزارش شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، در بیانیه‌ای که این هفته توسط گوگل منتشر شد نام چند مدیر ارشد حوزه نرم‌افزار اندروید دیده می‌شود. ادی هسو (مدیر برنامه فنی)، برنت ویویست (مدیر محصولات)، مایا بن اری (مدیر محصولات)، آمیت دسوزا (معمار پروژه Treble) توضیحاتی جدید در باره اینکه به‌روزرسانی‌های اندروید چگونه است و در آینده چگونه خواهد بود ارائه کردند.

 

هسو و همکارانش نوشتند: «در طی چند سال اخیر، ما قابلیت‌های جدیدی را معرفی کرده‌ایم که برای ما امکان ارائه یکدست‌تر، سریع و کارای به‌روزرسانی‌ها به دستگاه‌های اندرویدی را فراهم می‌سازند. این قابلیت‌ها عبارتند از …» و پروژه Treble، که در اندروید اورئو معرفی شد، GSI (تصاویر سیستم عمومی) اندروید پای و انتشار برنامه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده OEM را لیست کردند.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که در اندروید 10، گوگل «به‌روزرسانی مستقیم اجزای این سیستم عامل از طریق آپدیت‌های سیستم Google Play را شروع کرد.» این بخشی از برنامه‌ای است که با عنوان پروژه Mainline شناخته می‌شود. گوگل نشان داد که رو آوردن کاربران به اندروید 10 «سریع‌تر از هر ورژن قبلی اندروید بوده است.» بر طبق محاسبات آنها، سیستم عامل اندروید 10 در طی 5 ماه از انتشار آن تاکنون در 100 میلیون دستگاه اندرویدی با موفقیت نصب شده است، که 28% سریع‌تر از روند رو آوردن به اندروید 9 پای در طی همین دوره زمانی بوده است.

 از این مقطع به بعد، گوگل بر «زمینه‌های عمده ذیل در قابلیت به‌روزرسانی» برای اندروید متمرکز خواهد بود: پیش‌نمایش توسعه‌دهنده OEM، آپدیت سیستم Google Play، تصویر کرنل عمومی (GKI)، و Virtual A/B.

 fasterupdate

شرکت گوگل همچنین اخیرا اعلام کرده بود که از این به بعد جدیدترین مکانیسم OTA آن، با عنوان Virtual A/B، سیستم منطبق با آپدیت‌های OTA (آپدیت از طریق خود دیوایس) برای اندروید خواهد بود. «ما در حال همکاری نزدیک با شرکای OEMمان برای شروع پیاده‌سازی Virtual A/B در دستگاه‌های اندروید 11 هستیم، که باعث می‌شود تا OTAها تا حد ممکن روان انجام شوند. در آینده، Virtual A/B تنها مکانیسم OTA پشتیبانی شده در اندروید خواهد بود.»

امیدواریم این تغییرات به این معنا باشد که، سریع‌تر از همیشه، آپدیت‌های بیشتری برای دستگاه‌های بیشتری منتشر شود.

  

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *