مایکروسافت گامی دیگر به اجرای تمام سرورهایش بر روی آژور نزدیک‌تر شد

شماران سیستم –  دلایل بسیاری وجود دارد که هر شرکتی، از جمله مایکروسافت، بخواهد تمام سرویس‌های ابریش بر روی یک زیرساخت مشترک قرار دهد.

یک دهه قبل، مسئولان رسمی شرکت مایکروسافت گفتند که این شرکت قصد دارد تا آفیس 365 را به آژور انتقال دهد. اکنون به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال نزدیک شدن به تحقق هدفش درباره میزبانی کردن از تمام سرویس‌های طرف اول بر روزی آژور است.

 

به گزارش شماران سیستم به نقل از ZDNet، پنج سال پیش، مایکروسافت هنوز در حال اجرای سرویس‌های عمده‌اش بر روی ابر آژورش بود. از آن زمان تاکنون، این شرکت تلاش هماهنگی را برای تغییر این وضعیت به اجرا در آورده و به زودی قادر خواهد شد ادعا کند که تمام سرویس‌های طرف اول آن، از جمله Office 365، Xbox Live و بینگ، بر روی آژور اجرا می‌شوند.

دلایل بسیاری وجود دارد که هر شرکتی، از جمله مایکروسافت، بخواهد تمام سرویس‌های ابریش را بر روی یک زیرساخت مشترک قرار دهد. با این کار، مایکروسافت و دیگران می‌توانند سریع‌تر محصولاتشان را بسازند؛ بهتر بتوانند خود را با الزامات روز تطبیق دهند؛ از زیرساخت‌های بین ابری مانند APIهای Microsoft Graph بهره بگیرند؛ سریع‌تر مقیاس خود را تطبیق دهند؛ از سرویس‌های خودشان که بر روی آژور میزبانی شده‌اند به عنوان مثال‌های اثبات مفهومی استفاده کنند؛ و، البته مهم‌تر اینکه، در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند.

مایکروسافت ابزارهایی همچون بینگ، Xbox Live و آفیس 365 را بر روی دیتاسنترهای خودش اجرا می‌کرده است ولی در واقع بر روی آژور میزبانی نشده بودند. اما اکنون این هدف به تحقق نزدیک‌تر شده است.  

 ajor2

مایکروسافت در بیانیه‌ای منتسب به مارک روسینوویچ، مدیر ارشد فناوری آژور، اعلام کرد:

«بیشتر سرویس‌های آفیس 365، از جمله Teams، SharePoint Online  و Office online، و همچنین سرویس‌های Xbox Live  عمدتا در حال حاضر بر روی زیرساخت آژور اجرا می‌شود. مخزن Mailbox برای Exchange Online و Outlook.com نیز در طی فرایند انتقال به زیرساخت استاندارد آژور است.»

این بیانیه افزوده است: «آژور پلتفرم ابری است که زیرساخت تمام سرویس‌های ابری مایکروسافت، از جمله Microsoft Teams، به شمار می‌رود. بارهای کاری ما در ماشین‌های مجازی (VMهای) آژور اجرا می‌شوند؛ سرویس‌های قدیمی‌تر ما از طریق Azure Cloud Services و سرویس‌های جدیدمان بر روی Azure Service Fabric در حال استقرار هستند».

  

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *