کسب و کارهای بزرگ

با توجه به روند جهانی‌شدن کسب و کارها و افزايش رقابت در بازارهاي بین المللی ، شرکت‌ها ناگزير به تطبیق خود با شرایط فرامنطقه ای هستند. از مهم‌ترین عوامل ایجاد آمادگی برای ورود به بازارهای جهانی، می توان به مکانیزه سازی فرایندها و یکپارچگی اطلاعات اشاره کرد که با استفاده از  آن قادر خواهند بود هرچه سریعتر این مسیر را طی کنند   

راهکار شرکت شماران سیستم برای توانمندسازی کسب‌ و کارهای بزرگ و پیشرو به منظور يكپارچگی در اطلاعات کل سازمان، راهکار ShAuto ERP (برنامه‌ریزی منابع سازمان) است.

 

نرم افزار های پیشنهادی در این حوزه:

ایجاد یک ساختار نرم افزاری یکپارچه مبتنی بر متمرکز سازی بانک اطلاعاتی کل سازمان، بعنوان یک راهکار نوین در سازمان های بزرگ شناخته می شود. جدیدترین محصول نرم افزاری شماران سیستم در حوزه برنامه ریزی کمنابع سازمانی می باشد که با بهره گیری از تجربه سی ساله در طراحی و تولید نرم افزار در حوزه های مختلف، در اختیار سازمان ها و شرکت ها قرار گرفته است.

نرم‌افزار ShAuto ERP شرکت شماران سیستم چهار زیر گروه اصلی دارد:

1- مدیریت فرایندهای کسب‌وکار: ارتباط با مشتریان، زنجیره تأمین، ساخت و تولید، مالی و …

2- مدیریت فرایندها (BPMS): فرم ساز، فرایند ساز و گزارش ساز

3- اتوماسیون اداری: دبیرخانه، کارتابل، بایگانی و …

4- اتوماسیون صنعتی: هدایت و کنترل دستگاه‌ها و تجهیزات تولیدی و عملیاتی

هوشمند سازی فرایندها به مفهوم استفاده از نرم افزاری برای طراحی فرم های مدنظر کاربران و مکانیزه سازی فرایندهای چرخش کار در سازمان بدون نیاز به دانش گسترده برنامه نویسی می باشد که با ابزارهای کاملا گرافیکی و به زبان فارسی، فرم و فرایندها را به سادگی طراحی و مدیریت خواهد کرد.

نرم افزاری برای مکانیزه سازی مکاتبات بین بخش های مختلف، نگهداری و مدیریت مستندات بصورت الکترونیکی و نظم دهی به گردش ارجاعات و کارتابل فعالیت های سازمان می باشد. با استفاده از این سیستم، مدیران و کاربران سازمان بدون حضور فیزیکی در محل کار، در هر لحظه و هر مکان امکان دسترسی به نامه ها، ارجاعاتو فرایندهای سازمان را دارند. مدیران می توانند به کمک کارتابل فرایندهای سازمان را کنترل و هدایت کنند. 

راهکار اتوماسیون صنعتی شماران سیستم با ایجاد بستری یکپارچه در کل سازمان از انبار تا خط تولید،امکان مدیریت و نظارت بر فرایند تولید و بازرگانی را در زمان کوتاه با کمترین میزان خطا فراهم می کند. در این فرایند، کالای درخواست شده با الصا برچسب ( لیبل) حاوی اطلاعات کامل کالا، از انبار خارج می شود و در هر مرحله قابل ردیابی خواهد بود.

این برچسب (لیبل) برای هر قطعه حاوی اطلاعات کد کالا، بچ نامبر، تاریخ انقضاء، تأمین‌کننده و سایر اطلاعات و مشخصه‌هایی است که از طریق بارکد خوان کاملاً قابل‌شناسایی است. در هر مرحله از تولید می‌توان اطلاعات تکمیلی را به اجزا بارکد در خصوص خط تولید، ایستگاه، ماشین، شیفت تولید، مشخصه‌های کیفی محصول تولیدشده اضافه نمود.

این راهکار علاوه بر نگهداری مشخصه‌های مواد، اطلاعات مربوط به گردش آن کالا، نحوه و مراحل تولید شامل سری ساخت، مدل تعداد تولید، تاریخ و شیفت تولید و اطلاعات لازم برای ردیابی محصول را نیز در خود نگهداری می‌کند.