به خطر افتادن اینترنت اشیاء به ‌واسطه پرونده اخیر اپل

شماران سیستم – گفته می‌شود که ماجرای دادگاه اپل و اف‌بی‌آی ممکن است که به ابعادی بسیار بزرگ‌تری گسترش پیدا کرده و حتی فراتر از دامنه کاری اپل نیز پیش برود.

گفته می‌شود که ماجرای دادگاه اپل و اف‌بی‌آی ممکن است که به ابعادی بسیار بزرگ‌تری گسترش پیدا کرده و حتی فراتر از دامنه کاری اپل نیز پیش برود.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، تیم کوک معتقد است که در صورت تسلیم شدن اپل در پرونده شدید و جنجالی با اف‌بی‌آی، حریم شخصی انسان‌ها در سطحی فراتر از حد تصور در هم خواهد شکست.

پیش‌بینی انجام شده به‌ این‌ ترتیب است که در صورت توفیق اف‌بی‌آی در این ماجرا به‌زودی می‌توان انتظار داشت که این سازمان برای کنترل دوربین‌های مداربسته و خانه‌های هوشمند نیز اقدام کند.
به‌ این‌ ترتیب می‌توان انتظار داشت که تمامی سیستم‌های هوشمند مانند خودروهای هوشمند و خانه‌های هوشمند نیز با درخواست درهای پشتی از سوی اف‌بی‌آی روبرو شوند.

این امر بسیار ترسناک به نظر می‌رسد زیرا اگر به اطراف خود نگاه کنید، چندین وسیله مختلف وجود دارد که می‌توانند برای شنود زندگی شما به کار گرفته شوند.

در صورتی که پیش‌بینی تیم کوک درست از آب دربیاید، می‌توان انتظار داشت که حتی میکروفون لپ‌تاپ شما نیز گزینه‌ای برای شنود اطلاعات شما در نظر گرفته شود و این امر می‌تواند آینده اینترنت اشیاء را تحت تاثیر قرار بدهد.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *