تعهد عرضه چهارهفته‌ای نسخه جدید فایرفاکس

شماران سیستم –  گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی موزیلا برنامه‌هایی را برای شتاب دادن به به‌روزرسانی‌های مرورگر پرچم‌دار فایرفاکس ترتیب ارائه کرده است.

 

 

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی مایکروسافت برنامه‌هایی را برای شتاب دادن به به‌روزرسانی‌های مرورگر پرچم‌دار فایرفاکس ترتیب ارائه کرده است.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، کمپانی فایرفاکس در راستای برنامه‌های جدید خود متعهد شده است که هر شش الی هشت هفته یک‌بار به‌روزرسانی جدیدی را برای فایرفاکس عرضه کند.
همچنین این کمپانی اعلام کرده است که تا مارس سال 2020 این بازه زمانی را به هر چهار هفته یک‌بار کاهش خواهد داد
به‌روزرسانی‌های چهارهفته‌ای موزیلا موجب می‌شود که این کمپانی نسبت به تیم کرومیم گوگل با به‌روزرسانی‌های شش‌هفته‌ای جلوتر قرار بگیرد. علاوه بر این فایرفاکس تا مارس 2020 آخرین مرورگری خواهد بود که روی مرورگر کرومیوم کار نمی‌کند و تا آن زمان اغلب مرورگرها به دنبال مایکروسافت اج بر پایه کروم عرضه خواهند شد.
البته چرخه عرضه پشتیبانی توسعه یافته با همین روال فعلی طی خواه شد و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.
به‌این‌ترتیب هر 12 ماه یک‌بار ساخت جدیدی از فایرفاکس عرضه می‌شود.

 

TESTPILOT

 

موزیلا در رابطه با این برنامه‌های جدید توضیح می‌دهد که: «چرخه‌های انتشار کوتاه انعطاف‌پذیری بیشتری را برای حمایت از برنامه‌ریزی محصول و تغییرات اولویت به دلیل نیازهای تجاری یا بازار فراهم می‌کند. با چرخه‌های چهارهفته‌ای، می‌توانیم سریع‌تر باشیم و ویژگی‌ها را در عین اعمال سخت‌گیری و دقت موردنیاز برای عرضه‌ای باکیفیت و پایدار سریع‌تر ارائه دهیم
همچنین نسخه‌های بتا که در صورت آماده شدن برای مصرف به‌صورت عمومی عرضه خواهند شد تحت تأثیر این قانون جدید قرار نخواهند گرفت ولی ویژگی‌های جدید به‌صورت افزونه‌های مستقل از طریق برنامه جدیدTest Pilot برای استفاده عموم ارائه می‌شود.
با این‌ حال اگرچه گفته می‌شود گوگل کروم مایکروسافت اج را به‌نوعی مجبور کرده است برپایه کرومیوم عرضه شود، اما فایرفاکس به موتور وب خود همچنان متعهد خواهد ماند.
​​​​​​​بنابراین بنظر می‌رسد با وجود مشکلات عدم سازگاری ناشی از سرعت تغییر، مطمئناً به‌روزرسانی‌های سریع هیچ کاری برای جلوگیری از  تعهد ادامه‌دار موزیلا به‌عنوان گزینه‌ای جایگزین برای مرورگرهای کرومیوم نخواهد داشت.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *