مدیریت دارایی و انواع آن

دارایی ثابت

مدیریت دارایی‌ها، کنترل نقل و انتقال و محاسبه استهلاک، ثبت مکانیزه سند استهلاک ماهانه، گزارشات متنوع اموال و …
دارایی‌های ثابت از مهم‌ترین منابع برای نیل به اهداف سازمان است. دسترسی به اطلاعات دارایی‌ها در خصوص بهره‌برداری از آنها و سایر اطلاعات مانند استهلاک، اسقاط، نقل‌وانتقال و… برای برنامه‌ریزی صحیح دارایی ثابت نیاز ضروری سازمان است. نرم‌افزار دارایی ثابت شماران امکان شناسایی دقیق دارایی‌ها، هزینه استهلاک، استهلاک انباشته و صدور سند استهلاک را در پایان هر ماه فراهم می‌کند.

امکانات

دارایی ثابت چیست
نرم افزار محاسبه بهای تمام شده

دارایی مشهود

در مدیریت دارایی مشهود، محاسبات مربوط به بهای دارایی ثابت، نرخ استهلاک، اسقاط، ‏ نقل‌وانتقال و.‏… به صورت خودکار ثبت و عملیات تعدیل و اصلاح این محاسبات بدون نیاز به عملیات دستی و صدور سند دستی انجام خواهد شد و اطلاعات لحظه‌ای از ارزش مبلغی دارایی‌های سازمان از جنبه‌های مختلف به‌منظور تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی آتی باقابلیت اتکا در اختیار مدیران است.

امکانات

نگهداری و تعمیرات ( نت )

تعریف هرگونه تجهیز شامل ماشین‌آلات، قالب و ابزار و عملیات مرتبط با آن شامل بازدید و تعمیر در این نرم‌افزار انجام می‌شود و با توجه به یکپارچگی آن با تولید تعریف دوره عملیات بر اساس زمان، کارکرد، تولید و ضرب قالب وجود دارد.
برنامه نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده به صورت ماهانه و سالانه سازمان قبل از وقوع خرابی و توقفات ناشی از آن نسبت به تعمیرات اقدام می‌کند و این امر سبب تحویل به‌موقع سفارشات و کاهش توقفات تولیدی خواهد شد.

امکانات

نگهداری و تعمیرات ( نت )
مدیریت ماشین ابزار و ماشین آلات

مدیریت ماشین ، قالب و ابزار

تعویض ابزار و قالب بر روی ماشین‌آلات، سوابق عملکرد ماشین، قالب و ابزار، راندمان ماشین‌آلات و …
دستگاه‌ها شامل ماشین‌آلات، ابزارها و قالب‌ها از منابع مهم تولیدی هر سازمان محسوب می‌شوند. پایش اطلاعات این دستگاه‌ها سبب افزایش بهره‌وری منابع سازمان می‌شود. عمر مفید و ظرفیت باقی‌مانده دستگاه‌ها به‌منظور استفاده در برنامه‌ریزی تولید و برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات و یا جایگزینی آنها با دستگاه‌های جدید، از امکانات منحصربه‌فرد نرم‌افزار شماران است.

امکانات

مدیریت ظروف

کنترل و مدیریت موجودی ظروف مرتبط با سیستم‌های خرید، فروش و قرارداد فروش و …
سازمان‌های تولیدی به‌منظور جلوگیری از خرابی محصولات در حین جابجایی و حمل، کالاها را در ظروف و بسته‌بندی‌های مستحکم جابجا می‌کنند. این ظروف جز دارایی‌های سازمان محسوب شده و هزینه‌های گزافی صرف تهیه و نگهداری آنها می‌شود. شناسایی، کنترل و مدیریت ظروف از نظر ارزش دارای اهمیت زیادی برای سازمان‌ها است.

امکانات

مدیریت ظروف