مهندسی محصول

+ ساختار محصول

ساختار محصول در نرم افزار  ERP شماران سیستم ، به شما امکان می‌دهد تا به‌طور کامل و دقیق، ساختار محصولات خود را مدیریت کنید. این ویژگی اساسی، شما را قادر می‌سازد تا فرآیندهای تولید، توزیع و مدیریت مواد را بهینه‌سازی کنید.

ساختار محصول شامل گروه فرمول ساخت، فرمول‌های ساخت (BOM و زمان‌سنجی)، تعریف FPC، تعریف درخت محصول و رسم اتوماتیک درخت محصول بر اساس فرمول ساخت (BOM) و موارد دیگر است. 

فرمول ساخت یکی از مهمترین نرم افزارهای ERP شماران است که در آن استاندارد ساخت کالا به صورت مرحله ای با جزئیات کامل مانند میزان ضایعات استاندارد برپایه تعداد و قیمت تقریبی تا میزان وافزایش و کاهش و…. قابل تعریف است

علاوه بر این ثبت مرکز هزینه مرتبط با ایستگاه کاری و زمان استاندارد ماشین آلات و کارکنان به صورت کانل و مرحله به مرحله و بر اساس ایستگاه های کاری ثبت میشود.

این ساختار بر مبنای اطلاعات مهندسی و ساخت، استانداردهای تولید را مشخص می‌کند. با بررسی تولید واقعی و مقایسه آن با استانداردهای مهندسی ساخت، وضعیت کالاهای نیم‌ساخته و ساخته‌شده و عملکرد تولید به طور دقیق ارزیابی می‌شود. این ابزار از طریق مقایسه میزان مصرف مواد (BOM)، نمودار فرآیند جریان (FPC) و عملیات واقعی تولید، کنترل‌های مورد نظر مدیریت را در بخش تولید فراهم می‌کند.

 

 

+ امکانات