چرا بازاریابان به یکپارچه سازی خودکار داده ها نیاز دارند؟

در عصر دیجیتال امروزی، بازاریابان در دریایی از داده ها زندگی می کنند. میزان منابع داده موجود  با سرعت تصاعدی در حال رشد است. این مقدار از داده می تواند یک شمشیر دو لبه باشد. مزیت در اختیار داشتن داده ها این است که، اطلاعات زیادی در مورد رفتار مشتری و روند بازار به بازاریابان ارائه می‌دهد. اگر هنوز به روش های دستی یکپارچه سازی داده ها را انجام می دهید، احتمالا زمان و بودجه زیادی را در مسیر بازاریابی هدر خواهید داد.

یکپارچه سازی خودکار داده ها

برای بررسی کامل این موضوع، گزارش های تحقیقاتی اخیر، آمارهای خیره کننده ای را نشان می دهد. بر اساس یک نظرسنجی از مدیران ارشد بازاریابی (CMOs)، 99٪ از بازاریابان از بیش از 10 منبع داده در فعالیت های بازاریابی خود استفاده می کنند.

بنابراین، جای تعجب نیست که 67٪ از CMO ها می گویند که میزان داده های بازاریابی که به آنها دسترسی دارند بسیار زیاد است و از آنجایی که حجم داده ها همچنان در حال رشد است، کپی و پیست کردن داده ها در صفحه اکسل، به روشی ناپایدار برای اجرای استراتژی داده تبدیل می شود.

بنابراین، ابزارهای یکپارچه سازی خودکار داده ها برای کاهش حجم کار به یک ضرورت تبدیل می شوند. در این وبلاگ، ادغام خودکار داده ها را بررسی خواهیم کرد و مزیت های این نوع ادغام برای فعالیت های بازاریابی را نیز بازگو میکنیم.

مقایسه ادغام داده های دستی با خودکار

یکپارچه سازی داده ها شامل طیفی از فرآیندها است که شامل وظایفی مانند اعتبارسنجی داده ها، نقشه برداری داده ها و غنی سازی داده ها می شود. به طور خلاصه، به این معنی است که تمام داده های خود را در یک مکان و در قالبی که برای تجزیه و تحلیل منطقی باشد، جمع آوری کنید.

این موضوع به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، درست است؟

مقایسه ادغام داده های دستی با خودکار

اما اگر این کار را به صورت دستی انجام می دهید، افراد باید از چندین پلتفرم استفاده کنند، داده ها را از هر منبع استخراج کرده و این داده ها را در یک سند یکپارچه (اغلب یک صفحه اکسل) کپی و پیست کنند و در اغلب موارد، باید مقادیر مورد نظر خود را تنظیم کنند. این کار خسته کننده و وقت گیر است و داده ها را در معرض خطای انسانی قرار می دهد.

از طرف دیگر، یکپارچه سازی یا ادغام خودکار داده ها قرار گرفته است که این وظایف را به نرم افزارهای تخصصی محول کرده و کل فرآیند را ساده می کند.

مشکل ادغام دستی داده ها چیست؟

در حالی که یکپارچه سازی داده ها می تواند به صورت دستی انجام شود، این روش چالش ها و اشکالات بی شماری دارد.

مشکل ادغام دستی داده ها چیست؟

  • زمان: جمع‌ آوری دستی و ادغام داده‌ها از منابع متعدد می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد، به‌ویژه با افزایش حجم داده‌ها.
  • یکنواختی: ماهیت تکراری یکپارچه‌ سازی دستی داده‌ها می‌تواند منجر به کاهش بهره‌ وری و فرسودگی کارکنان شود، زیرا تیم‌های بازاریابی زمان زیادی را صرف کارهای معمول می‌کنند.
  • خطا: فرآیندهای دستی مستعد خطای انسانی هستند و دقت و قابلیت اطمینان داده ها را به یک نگرانی مهم تبدیل می کند.
  • انعطاف پذیری: انطباق با منابع داده جدید یا ایجاد تغییرات در فرایندهای یکپارچه سازی دستی می تواند فرایندی بسیار پیچیده باشد.

مثال: بهینه سازی کمپین

بیایید برای درک چالش های یکپارچه سازی دستی داده ها، به یک مثال عملی بپردازیم. بهینه سازی کمپین را در نظر بگیرید، یکی از جنبه های مهم بازاریابی.

سناریو: شما در حال اجرای یک کمپین بازاریابی در چندین کانال و مکان هستید. هدف شما شناسایی مکان هایی است که بازدهی خوبی دارند.

مشکل: ادغام دستی داده ها کند و مستعد خطا است. هنگامی که داده ها را از منابع مختلف جمع آوری، اعتبارسنجی و ادغام می کنید، زمان ارزشمندی از دست می رود.

نتیجه: ممکن است متوجه شوید که مکان‌ های خاصی عملکرد فوق‌ العاده خوبی داشتند. با این حال، اکنون برای تخصیص منابع بیشتر به آنها دیر شده است.

در این سناریو، عواقب آن واضح است: شما یک فرصت را از دست داده اید.

همین منطق برای تشخیص خطرات نیز صادق است. به عنوان مثال، اگر یک کمپین ادز را اجرا می کنید، تجزیه و تحلیل با سرعت پایین، ممکن است به این معنی باشد که کمپین های ادز ناکارآمد، بدون توجه به کاهش بودجه شما در جریان هستند، تا زمانی که برای تغییر مسیر خیلی دیر شده باشد.

ادغام دستی داده ها توانایی شما را برای بهینه سازی سریع کمپین ها و تصمیم گیری آگاهانه مختل می کند. اینجاست که یکپارچه‌ سازی خودکار داده‌ها بسیار مهم می‌شود و شما را قادر می‌سازد تا بهینه‌ سازی کمپین را به طور کارآمد و موثر هدایت کنید.

مزایای یکپارچه سازی خودکار داده ها

خودکارسازی این وظایف تکراری مرتبط با یکپارچه سازی داده ها، مزیت رقابتی متمایز را برای بازاریابان فراهم می کند.

در قلمرو پرسرعت بازاریابی، زمانبندی همه چیز است.

مزایای یکپارچه سازی خودکار داده ها

توانایی دسترسی سریع، تجزیه و تحلیل و اقدام بر اساس داده‌های دقیق می‌تواند به معنای تفاوت بین سرمایه‌ گذاری روی یک روند نوظهور و از دست دادن یک فرصت طلایی باشد. بعد از توجه به معایب ادغام دستی، اینجا دقیقا جایی است که می توانیم از مزایای ادغام خودکار داده ها استفاده کنیم.

مزایای یکپارچه سازی خودکار داده ها شامل موارد زیر است.

بهبود کیفیت داده ها و اعتماد به داده ها

اتوماسیون، خطر خطاهای انسانی را کاهش می دهد و منجر به کیفیت بالاتر داده ها و افزایش اطمینان به صحت داده ها می شود.

تصمیم گیری به موقع

با یکپارچه‌ سازی خودکار داده‌ ها، بازاریابان به داده‌ های زمان واقعی یا نزدیک به زمان دسترسی پیدا می‌کنند و آنها را قادر می‌سازد تا تصمیمات به موقع بگیرند و به سرعت به تغییرات در بازار پاسخ دهند.

تصمیمات آگاهانه تر در مورد بهینه سازی کمپین

یکپارچه‌ سازی خودکار داده‌ها بینش‌ های فوری درباره عملکرد کمپین ارائه می‌کند و به بازاریابان اجازه می‌دهد تا استراتژی‌ های خود را برای حداکثر تاثیر بهینه کنند.

بودجه را بیشتر گسترش دهید

یکپارچه‌ سازی کارآمد داده‌ ها تضمین می‌کند که بودجه‌ های بازاریابی به استراتژی‌ها و کانال‌ هایی تخصیص داده می‌شوند که بهترین نتایج را به همراه دارند و بازگشت سرمایه (ROI) را بهینه می‌کنند.

اطمینان حاصل کنید که امنیت داده ها و مقررات حفظ حریم خصوصی رعایت شده است

ابزارهای خودکار می توانند مقررات امنیت داده و حریم خصوصی را به دائما اعمال کنند و خطر نقض و جریمه های نظارتی را کاهش دهند.

زمان را آزاد می کند

با خودکار کردن جنبه‌ های عادی یکپارچه‌ سازی داده‌ها، بازاریابان زمان بیشتری برای تمرکز بر تجزیه و تحلیل داده‌ها و استخراج اطلاعات مفید دارند. به جای اینکه زمان زیادی را برای جمع آوری داده ها صرف کنید، بهتر است تا برای تجزیه و تحلیل این داده ها زمان بگذارید.

بلوغ داده ها را فعال می کند

تحقیقات آکادمیک نشان می دهد که مجموعه هایی که به بلوغ داده ها رسیده اند، می تواند انعطاف پذیری بیشتری در برابر رکود های اقتصادی داشته باشند.

چالش های اجرای یکپارچه سازی خودکار داده ها چیست؟

در حالی که ادغام خودکار داده ها مزایای فراوانی را به همراه دارد، یکپارچه سازی خودکار داده ها نیز، بدون چالش نیست. نحوه پیاده سازی سیستم های مورد نیاز و استفاده از آنها و حتی هزینه های این سیستم ها می تواند چالش هایی را برای سازمان به وجود بیاورد.

چالش های اجرای یکپارچه سازی خودکار داده ها

کمبود ابزار

انتخاب ابزارهای یکپارچه سازی خودکار داده، که با نیازهای کسب و کار شما همسو باشد، با توجه به گزینه های متعدد موجود، می تواند کاری سخت باشد.

بودجه

سرمایه‌ گذاری در ابزارها و زیرساخت‌ های یکپارچه‌ سازی خودکار داده‌ ها می‌تواند از نظر مالی سخت باشد و همه کسب‌ و کارها بودجه لازم برای حمایت از چنین طرح‌ هایی را ندارند.

ادغام با پشته داده های از قبل موجود شما

ادغام کارآمد ابزارهای خودکار داده ها با زیرساخت داده های موجود می تواند پیچیده و وقت گیر باشد.

زمان برای بینش

درک کامل مزایای یکپارچه سازی خودکار داده ها ممکن است به زمان نیاز داشته باشد و سازمان ها ممکن است نتایج فوری را تجربه نکنند.

پرورش فرهنگ داده محور

پرورش یک فرهنگ شرکتی که تصمیم گیری مبتنی بر داده را در بر می گیرد، می تواند چالش مهمی را ایجاد کند که نیاز به تغییر در طرز فکر و شیوه ها دارد.

شکاف استعداد داده ها، ارتقاء مهارت در مقابل استخدام

رسیدگی به کمبود استعداد های داده در سازمان مستلزم تصمیم گیری در مورد ارتقاء مهارت کارکنان فعلی یا استخدام پرسنل جدید با مهارت های لازم است.

بازاریابان برای اینکه بیشترین بهره را از داده های خود ببرند به سه چیز نیاز دارند

برای افزایش بلوغ داده‌ها، سازمان‌ها باید بر پرورش فرهنگ داده‌ محور، سرمایه‌ گذاری‌ های استراتژیک در فناوری و حمایت از برنامه اتوماسیون اداری تمرکز کنند. این استراتژی ها به طور مداوم منجر به افزایش درآمد قبل از بحران های اقتصادی می شود.

اگرچه وسوسه اولویت‌ بندی اقدامات کوتاه‌ مدت کاهش هزینه در طول بحران‌ها قوی است، اتخاذ یک دیدگاه بلند مدت و سرمایه‌ گذاری در تلاش‌ های بازاریابی قانع‌ کننده نه تنها می‌تواند به کسب‌ و کارها کمک کند تا از طوفان عبور کنند، بلکه کمک می کند تا قوی‌تر ظاهر شوند.

بازاریابان برای اینکه بیشترین بهره را از داده های خود ببرند به سه چیز نیاز دارند

دستیابی به انعطاف پذیری و رقابت پذیری و حفظ آن به تعهدی استوار به بلوغ داده ها بستگی دارد. بنابراین، برای درک بهتر اینکه چه چیزی باعث بلوغ داده‌ های کسب‌ و کار می‌شود، اجازه دهید سه رکن کلیدی بلوغ داده‌ها را بررسی کنیم.

1.فناوری

انتخاب سیستم مناسب برای سازمان ها جهت به دست آوردن مزیت رقابتی بسیار مهم است. ادغام ابزارهای اتوماسیون داده با فرآیند های گزارش گیری پیچیده می تواند چالش برانگیز باشد اما برای موفقیت بلند مدت ضروری است.

بر اساس تحقیقات اخیر، ابزارهای داده ناکارآمد، حدود 18 درصد بر عملکرد سازمان ها تاثیر می گذارد. این مقدار از تاثیر گذاری می تواند بر تصمیم های اتخاذ شده نیز تاثیر داشته باشد. برای رسیدگی به این موضوع، CMOها باید روی ابزارهای داده سرمایه گذاری کنند که مدیریت داده و فرآیندهای گزارش دهی را ساده می کند.

2.مردم

تخصص برای درک و عملکرد ابزارهای اتوماسیون داده حیاتی است. با این حال، کمبود مهارت‌ های داده در تیم‌ها، سرمایه‌ گذاری در ابزارهای اتوماسیون داده را مهار می‌کند، علی‌ رغم اینکه 85 درصد از CMOها مزیت رقابتی خود را تشخیص می‌دهند. شکاف استعداد مهارت های داده ای، استخدام و حفظ متخصصان داده را دشوار می کند. ایجاد محیطی که در آن متخصصان داده می توانند از طریق اتوماسیون، آموزش و فرهنگ آزمایش پیشرفت کنند، برای غلبه بر این چالش ضروری است.

3.فرهنگ

ایجاد یک گردش کار داده خودکار بسیار مهم است، اما اطمینان از اینکه داده ها به افراد مناسب می رسد و تصمیم گیری آگاهانه را هدایت می کند، به همان اندازه حیاتی می باشد. سطوح دسترسی به داده‌ها، به همه کارکنان اجازه می‌دهد به داده‌ها دسترسی داشته باشند و به طور مؤثر از آنها استفاده کنند و به فرهنگ داده‌ محور کمک می‌کند.

سیستم‌های قدیمی نیز مانع از پیشرفت می‌شوند و بر 15 درصد سازمان‌ها تاثیر می‌گذارند، اما سرمایه‌ گذاری در ابزارهایی که باگ های سیستم را پوشش می دهد، می تواند بسیار مفید باشد.

پذیرش یکپارچه سازی خودکار داده ها

از آنجایی که حجم منابع داده و ریزدانه بودن داده های موجود در دسترس بازاریابان همچنان در حال رشد است، یکپارچه سازی خودکار داده ها به جای یک امکان نه چندان بهم، به یک ضرورت تبدیل شده است. این سیستم به کسب‌ و کارها قدرت می‌دهد تا پایه محکمی از داده‌ های دقیق و کاملاً کنترل شده ایجاد کنند که به راحتی در دسترس است.

به طور خلاصه، ادغام خودکار داده ها، بازاریابان را با ابزارهای مورد نیاز برای استفاده از پتانسیل کامل داده های خود، تصمیم گیری آگاهانه و به دست آوردن مزیت رقابتی در چشم انداز بازاریابی پویای امروزی مجهز می کند.

پذیرش ادغام خودکار داده ها فقط یک انتخاب نیست. این یک ضرورت استراتژیک برای مشاغلی است که به دنبال رشد در عصر بازاریابی مبتنی بر داده هستند، می باشد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *