ارتش آمریکا 50 میلیون دلار جریمه نرم‌افزاری شد

ارتشآمریکا 50 میلیوندلارجریمهنرم‌افزاریشد

 

شماران سیستم – ارتش آمریکا این نرم‌افزار را در 100 سرور و بیش از 9 هزار دستگاه رایانه‌ای خود بدون پرداخت هرگونه پول برای دراختیارگرفتن مجوزها مورد استفاده قرار داده است.

 

 

ارتش آمریکا به دنبال استفاده از هزاران نسخه یک نرم‌افزار و عدم رعایت قانون کپی‌رایت برای آن مجبور شد به شرکت تولیدکننده و توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای مالی Apptricity بیش از ۵۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

به گزارش شماران سیستم، این شرکت نرم‌افزاری ادعا می‌کند که ارتش آمریکا هزاران نسخه از نرم‌افزار مدیریت تدارکات آنها را مورد استفاده قرار داده و برای هیچ یک از آنها پولی پرداخت نکرده است.

شرکت نرم‌افزاری Apptricity که دفتر مرکزی آن در ایالت تگزاس واقع شده است، اعلام کرد که پرونده قانونی آنها علیه ارتش و وزارت دادگستری آمریکا به نتیجه رسیده است و نشان می‌دهد که این سازمان بزرگ تخلف نرم‌افزاری کرده است.

این طور که بررسی‌ها نشان داده است، ارتش آمریکا این نرم‌افزار را در ۱۰۰ سرور و بیش از ۹ هزار دستگاه رایانه‌ای خود بدون پرداخت هرگونه پول برای در اختیار گرفتن مجوزها مورد استفاده قرار داده است.

شرکت Apptricity ادعا می‌کند که نرم‌افزار آن‌ها به خوبی طراحی شده و به همین خاطر در همه سیستم‌های ارتش آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است.

در پرونده قانونی ارایه شده گفته می‌شود که ارتش آمریکا نخستین بار در ژانویه ۲۰۱۰ این نرم‌افزار را در جریان زلزله هائیتی و همچنین در خاورمیانه مورد استفاده قرار داد تا بتواند ارسال تجهیزات و ابزارهای خود به مناطق یاد شده را به دقت بررسی کند.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *