از دادن استقلال واقعی به کارمندان خود نترسید

شماران سیستم –   به هیچ عنوان از دادن استقلال به کارکنان خود ترس و واهمه نداشته باشید. مطمئن باشید که آنها از پس کار خودشان برمی‌آیند.

 

 

بسیاری از شرکت‌های دنیا در حال حاضر روی مدار «فرمان و کنترل» کار می‌کنند. این شرکت‌ها از کارکنان خود انتظار دارند که از دستورات پیروی کنند.
مدیران چنین شرکت‌هایی، اصول موفقیت را بر پایه پیروی و سازگاری با قوانین و مقررات معرفی می‌کنند و از کارمندان می‌خواهند که از چارچوب قوانین شرکت خارج نشوند. افرادی که در حیطه مقررات باشند، پاداش می‌گیرند و افرادی که از قوانین سرباز میزنند، بنا به درجه سخت‌گیری مدیر خود مؤاخذه می‌شوند
به گزارش شماران سیستم به نقل از ونچربیت، شاید سبک مدیریتی کنترلی در محیط‌ها و شرکت‌های صنعتی موثر واقع شود ولی در اقتصاد دانش‌بنیان چنین سبک‌هایی به هیچ عنوان کارگر نمی‌افتد و به عکس کار را خراب می‌کند.
سازمان‌های مدرن باید بر پایه خلاقیت و نوآوری اداره شود تا کارکنان بتوانند آزادانه رشد و پیشرفت کنند. این شرکتها اطلاعات لازم را در اختیار کارکنان قرار می‌دهند. بعد از آن تصمیم‌گیری، تعیین جهت و مقصد بر عهده خود افراد است.
این طرز فکر و دادن اختیار و استقلال در چنین شرکت‌هایی واقعاً ضروری است. جایی که در آن‌ها ایده ساخته می‌شود، با جایی که در آن کالاها را می‌سازد، زمین تا آسمان فرق دارد.
در حال حاضر فرهنگ یک سازمان، سیستم عامل آن به حساب می‌آید. این سیستم عامل توسط تمامی افراد این سازمان ایجاد و پشتیبانی می‌شود. فرهنگ سازمان است که شهرت برند را رقم می‌زند.

 

culture

 

آزادی و اختیار باعث می‌شود که در یک شرکت دانش‌بنیان، کارمندان بتوانند فکری باز و آزاد داشته باشند و کار را خیلی راحت وبدون استرس و دغدغه به پیش ببرند.
اجازه دهید کارکنان در هنگام تصمیم‌گیری و اقدام آزاد باشند و دست و پای آن‌ها را نبندید. آزادی آگاهانه، رفتار کارکنان را مسئولانه‌تر می‌کند.
بگذارید کارکنان از مسیر درآمد و مخارج سازمان باخبر باشند. شفافیت در سازمان باعث می‌شود که راز و رمز در سازمان کنار گذاشته شود و افراد به خوبی بدانند که برای رسیدن به چه اهداف و آرمان‌هایی تلاش می‌کنند.
بگذارید کارکنان خودشان به سمت مقصد حرکت کنند. معمولاً افراد وقتی آزاد باشند، سریع‌ترین و آسان‌ترین مسیر ممکن را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب می‌کنند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *