اولین برنامه بومی آفیس برای لینوکس معرفی شد

شماران سیستم – مایکروسافت در رابطه با رونمایی از آفیس برای لینوکس اعلام کرد که: «نرم‌افزار مایکروسافت تیمز اولین نرم‌افزار مایکروسافت 365 است که برای دسکتاپ های لینوکسی عرضه می‌شود و از تمامی قابلیت‌های اصلی تیمز پشتیبانی می‌کند.»

 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، مایکروسافت در رابطه با رونمایی از آفیس برای لینوکس اعلام کرد که: «نرم‌افزار مایکروسافت تیمز اولین نرم‌افزار مایکروسافت 365 است که برای دسکتاپ های لینوکسی عرضه می‌شود و از تمامی قابلیت‌های اصلی تیمز پشتیبانی می‌کند. تیمز مرکزی برای انجام کارهای گروهی است که چت، جلسات ویدئویی، تماس، همکاری روی اسناد آفیس 365 و فرآیندهای تجاری را در یک تجربه واحد و یکپارچه جمع می‌کند
 
در واقع این نرم‌افزار رقیب اسلک با بقیه مجموعه‌های آفیس(که هنوز برای لینوکس اعلام نشده است) ادغام می‌شود و جایگزین اسکایپ برای کسب و کارها خواهد شد که خود این نرم‌افزار جایگزین مایکروسافت لینکس شد.

جیم زملین به عنوان مدیر اجرایی بنیاد لینوکس در این‌ باره می‌گوید: «با این اطلاعیه، مایکروسافت قطب کار خود برای کار گروهی را به لینوکس می‌آورد. من از این‌ که مایکروسافت درک کرده است که شرکت‌ها و مؤسسات آموزشی به‌طور یکسان از لینوکس برای تغییر فرهنگ کار خود استفاده می‌کنند، خوشحالم

عرضه مایکروسافت تیمز به عنوان اولین نرم‌افزار لینوکسی از جانب این کمپانی ممکن است اندکی عجیب به نظر برسد، اما پس از توضیحات مایکروسافت در رابطه با قصدش برای تبدیل تیمز به یک «داربست» برای عرضهFluid Framework در آینده به منطق این کار پی می‌بریم.
لازم به ذکر است کهFluid Framework کار کردن هم‌زمان روی تمامی مجموعه مایکروسافت را آسان‌تر می‌کند و نیز پشتیبانی بهتری برای کسانی که از راه دور با هم کار می‌کنند، فراهم می‌کند.
این تغییر و تحولات برای مایکروسافت بسیار مهم بوده است.
ایده عرضه آفیس برای لینوکس تا 5 سال پیش و در اوج رقابت این دو شرکت بسیار مضحک به نظر می‌رسید. با این‌ وجود مایکروسافت تحت سرپرستی ساتیا نادلا تصمیم گرفته است که این رقابت را به همکاری همه‌جانبه و مشترک تبدیل کند و عرضه آفیس برای لینوکس هم در همین راستا انجام شده است.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *