اولین دستگیری به کمک تکنولوژی جدید تشخیص چهره

شماران سیستم –  یک مرد 26 ساله پس از ورود از سائو پائولوی برزیل یک گذرنامه فرانسوی را نشان داد، ولی این نرم‌افزار تشخیص داد که چهره وی با عکس پاسپورت مطابقت ندارد.

 

 

بنا بر اعلام اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده(CBP)، مردی در صدد بود تا خود را یک شهر,ند فرانسوی جا بزند و وارد فرودگاه دالس واشینگتن شود،وی مورد بازجویی قرار گرفت و با تفتیش‌ها کارت شناسایی واقعیش در کفشش پیدا شد، و مشخص گردید که اهل جمهوری دموکراتیک کنگو است.

به گفتهCBP، دفتر دادستانی آمریکا تصمیم به پیگرد قانونی این مرد گرفت و وی چهارشنبه آمریکا را ترک کرد. نام این فرد اعلام نشده است.

 

CBP

 

CBP می گوید این اولین باری است که هویت جعلی یک فرد با استفاده از این تکنولوژی، که از حدود یک هفته قبل از آن نصب شده بود، شناسایی می‌شود."کیسی درست"، مدیر دفتر بالتیمورCBP، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تروریست‌ها و تبهکاران مدام به دنبال روش‌های جدیدی برای ورود غیرمجاز به آمریکا می‌گردند، از جمله با استفاده از اسناد حقیقی سرقتی. این تکنولوژی جدید تشخیص چهره عملا امکان استفاده از یک سند واقعی که برای فرد دیگری صادر شده است را از بین می‌برد.

CBP NEWS در طی یک برنامه پایلوت در سال 2015 شاهد اثبات کارائی این تکنولوژی در دالس بود، و در ماه ژوئن فرودگاه بین‌المللی اورلاندو نخستین جایی بود که این برنامه در آن به اجرا درآمد.بنا بر اعلامCBP، اکنون 14 فرودگاه به طور مقدماتی از این سیستم تشخیص چهره برای غربالگری مسافران بین‌المللی تازه وارد استفاده می‌کنند.

این آژانس اعلام کرد که در حال بررسی است که آیا این برنامه می‌تواند بخشی از یک فرایند آتی باشد که در آن مسافران به جای کارت پرواز فیزیکی یا کارت شناسایی فرایند امنیتی را پشت سر بگذارند یا نه.
در خارج از آمریکا، استرالیا این تکنولوژی را با تلاش‌های پیشگامانه برای پیاده‌سازی یک سیستم تشخیص چهره بدون نیاز پاسپورتکه هویت یک مسافر را با تطابق دادن چهره وی با داده‌های ذخیره شده تایید می‌کند تایید می‌کند به سطح جدیدی رسانده است.

 
 
 
 
 
 
 
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *