بازار 3.4 میلیارد دلاری زیر ساخت‌هایITدرخاورمیانه

شماران سیستم – خدمات پردازش ابری، زیرساخت‌ها، مراکز داده، ابزارهای هوشمند ساز مانیو ابزارهای تحلیلی مهم‌ترین اولویت برای مدیران اطلاعاتی سازمان‌های خاورمیانه محسوب می‌شوند.

میزان سرمایه‌گذاری منطقه خاورمیانه و آفریقا در زمینه زیرساخت‌های IT طی سال ۲۰۱۵ میلادی به ۳.۴۸ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم رشد ۰.۹درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

به گزارش شماران سیستم به نقل از آی‌تی‌پی، مرکز تحقیقاتی گارتنر در آخرین گزارش خود اعلام کرد که بازار زیرساخت‌های IT حافظه‌های ذخیره‌ساز اطلاعات، سرور و تجهیزات شبکه‌های سازمانی را شامل می‌شود.
گارتنر اعلام کرد که از بین اینها بازار سرورها بیشترین رشد را دارد و تا سال ۲۰۱۸ میلادی بخش اعظم سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به آن می‌شود.

مرکز تحقیقاتی گارتنر همچنین توضیح داد که عوامل تاثیرگذار در اقتصاد کلان منطقه از جمله سرمایه‌گذاری‌های IT در پروژه‌های زیرساختی در حال کاهش است و به همین خاطر بازار زیرساخت‌های فناوری در منطقه رشد چندانی را تجربه نمی‌کند.

«ماری ماسالیو» مدیر تحقیقات گارتنر گفت: «به دنبال کاهش قیمت نفت در بازار جهانی، وضعیت اقتصاد کلان در کشورهای حوزه خلیج فارس با مشکل مواجه شده و این مسئله باعث شده است تا بازار زیرساخت‌های IT هم تحت تاثیر قرار بگیرد. ما پیش‌بینی ‌می‌کنیم این روند تاثیر منفی بر میزان سرمایه‌گذاری منطقه روی IT برجا بگذارد و طی سال ۲۰۱۵ میلادی این بازار رشد چندانی را تجربه نکند.»
مدیران اطلاعاتی در منطقه به طور مداوم بر انتقال فعالیت‌های خود به عرصه دیجیتال تمرکز دارند و البته گارتنر معتقد است که در این فرآیند هزینه استفاده از خدمات جدید برای آنها اهمیت زیادی دارد.

خدمات پردازش ابری، زیرساخت‌ها، مراکز داده، ابزارهای هوشمند سازمانی و ابزارهای تحلیلی مهم‌ترین اولویت برای مدیران اطلاعاتی سازمان‌های خاورمیانه محسوب می‌شوند.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *