برنامه 5 ساله چین برای تبدیل شدن به قدرت اول هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی

 

شماران سیستم – صنایع فناوری در کشور چین در طول چند سال اخیر به شدت با از مشکلات تجاری آمریکا آسیب دیدند و جنگ اقتصادی ترامپ با چین رسما آینده و چشم انداز اقتصادی جهان را تغییر داد ولی چین قصد دارد تا از طریق دیگری خودش را برای مبارزه با این فرایند آماده کند.

chine1 1

کشور چین برنامه ویژه‌ای برای پیشرفت در زمینه‌های بزرگ فناوری داشته است و بر اساس برنامه‌های این کشور قرار است تا در پنج سال آینده شاهد جهشی بزرگ در زمینه فناوری‌های روز دنیا در این کشور باشیم.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، صنایع فناوری در کشور چین در طول چند سال اخیر به شدت با از حملات تجاری آمریکا آسیب دیدند و جنگ اقتصادی ترامپ با چین رسما آینده و چشم انداز اقتصادی جهان را تغییر داد، ولی اکنون چین قصد دارد تا از طریق دیگری خودش را برای مبارزه با این فرایند آماده کند، و جهش در دنیای فناوری، اقتصاد خود را پیشرفت دهد.
 
در حقیقت این کشور در برنامه جدید خود تصمیم بر این گرفته است که یک چشم‌انداز 5 ساله ایجاد کرده و در طول آن در فناوری‌هایی که می‌تواند امنیت ملی و توسعه کلی کشور را بهبود بخشند، پیشرفت بزرگی را تجربه کند.

chine2

 
بر اساس این برنامه ملی قرار است تا چین آزمایشگاه‌هایی را ایجاد کرده و برنامه‌های آموزشی خاصی را طراحی و اجرا کند که در محدوده‌های اقتصادی و علمی مانند هوش مصنوعی، بایوتکنولوژی، صنایع نیمه‌هادی و محاسبات کوانتومی، زیرساخت‌های مرتبط با پیشرفت را ایجاد کند.
 
دولت چین در همین راستا نیز بودجه خود برای تحقیقات پایه‌ای مانند مطالعات زیرساختی جهت ایجاد جهش فناوری را نیز در سال 2021 به میزان 10.6 درصد افزایش خواهد داد، و بدین ترتیب پیداست که یک مسیر و استراتژی 10 ساله را برای این ساختار در نظر گرفته است.
 
البته کشور چین در زمینه‌های مختلفی در دنیای فناوری دارای برتری‌های بسیار بزرگی است که نمونه آن در دسترس بودن فناوری 5G در سطح گسترده، و هوش مصنوعی در اهداف تحقیقاتی است.
همچنین این کشور یکی از معدود کشورهایی است که کاملا ناوگان تاکسی‌رانی بدون راننده را به صورت عملیاتی در اختیار دارد و در حقیقت این نقاط قوت می‌تواند موجب شود تا این کشور بتواند چشم‌انداز 5 ساله خود را محقق کند.
اما اکنون برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای جهش در هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی و کسب رتبه نخست، بسیار قابل توجه بنظر می‌رسد.
​​​​​​​ 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *