جنگ قدرت در میان شبکه‌های اجتماعی

شماران سیستم – به نظر می‌رسد که جنگ قدرت موجب شده است تا نرم‌افزارهای گفتگوی اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی جلو تبلیغات رقبا در خانه خودی را بگیرند و در آخرین نمونه از این درگیری‌ها، تمام لینک‌های مربوط به نرم‌افزار تلگرام در واتس اپ مسدود شده‌اند.
به نظر می‌رسد که جنگ قدرت موجب شده است تا نرم‌افزارهای گفت‌وگوی اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی جلوی تبلیغات رقبا در خانه خودی را بگیرند و در آخرین نمونه از این درگیری‌ها، تمام لینک‌های مربوط به نرم‌افزار تلگرام در واتس اپ مسدود شده‌اند.

به گزارش شماران سیستم از وب‌سایت خبر تحلیلی engadget، چندی پیش فیس‌بوک به مسدود کردن پیام‌های حاوی تگ اشاره‌کننده با رقبایی مانند وب‌سایت Tsu.co متهم شده بود و به نظر می‌رسد که این ماجرا به شرکت‌های تابعه فیس‌بوک نیز سرایت کرده است زیرا واتس اپ لینک‌های مربوط به رقبای خود را به‌صورت مستقیم مسدود می‌کند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، مسئولان واتس اپ که یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای گفت‌وگوی اینترنتی در جهان محسوب می‌شود، نرم‌افزار رقیب خود یعنی تلگرام را هدف قرار داده‌اند. به‌این‌ترتیب اگر بخواهید لینکی که حاوی آدرس یک کانال یا یک صفحه تلگرام باشد را از طریق واتس اپ به سایر افراد ارسال کنید با مسدود شدن پیام ارسالی روبرو خواهید شد.

نحوه مسدود شدن پیام به‌این‌ترتیب است که کاربران سمت مقصد می‌توانند پیام مربوطه را به شکل متن خالص مشاهده کنند ولی قابلیت کلیک کردن بر روی آن و حتی کپی کردن آن را نخواهند داشت.

شایان ذکر است که تماس‌های صورت گرفته با فیس‌بوک جهت شفاف‌سازی این موضوع با عدم پاسخگویی مسئولان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان همراه بوده است.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *