خودروهای متصل به شبکه به‌شدت از نظر امنیتی آسیب‌پذیر هستند

شماران سیستم – متخصصان امنیتی هشدار داده‌اند که خودروهای دارای سیستم ارتباطی پیشرفته دارای حفره‌های امنیتی بسیار زیادی هستند که به ‌راحتی می‌توانند توسط هکرها مورد حمله قرارب گیرند.

متخصصان امنیتی هشدار داده‌اند که خودروهای دارای سیستم ارتباطی پیشرفته دارای حفره‌های امنیتی بسیار زیادی هستند که به‌راحتی می‌توانند توسط هکرها مورد حمله قرار بگیرند.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، پروژه خودروهای متصل در حقیقت هنوز آن‌طور که باید نتوانسته است تا خود را در سطح جهانی به کارشناسان تحمیل کند.

به‌تازگی تحقیقات یک بنگاه امنیتی تحلیلی نشان از این داشته است که بیش از نیمی از خودروهای متصل به شبکه به‌شدت در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند.
یکی از نگرانی‌هایی که محققان در این‌ باره با آن روبرو هستند را می‌توان پدیده‌ای دانست که توسط خود آن‌ها با نام هکرهای صندلی پشتی نام‌گذاری شده است.

نمونه بارز اشاره شده در این تحقیقات را می‌توان هک شدن خودروهای جیپ و به سرقت رفتن آنها تنها با استفاده از یک لپ‌تاپ دانست که به‌تازگی یکی از سارقانی که با این سیستم اقدام به سرقت این خودروها می‌کرده است به‌صورت اتفاقی دستگیر شده است.

البته نکته مثبت اینجا است که نمی‌توان این خودروها را به‌صورت راه دور هک کرد و برای دسترسی به سیستم آنها فرد سارق باید بتواند در محل حضور خودرو حضور یافته و به سیستم موجود در آن نفوذ کند. با این‌ حال متخصصان امنیتی معتقدند که در صورت عدم رسیدگی به این موضوع شاهد بحران‌هایی بزرگ‌تر در آینده خواهیم بود.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *