رشد 33 درصدی کسب و کار اینتل در زمینه لپ تاپ ها با عرضه تراشه‌های ارزان قیمت

شماران سیستم –  شرکت اینتل بدون شک یکی از شناخته شده‌ترین نام‌های هان در زمینه تولید پردازنده است و آمارهای اخیر نشان دهنده این امر هستند که این شرکت توانسته است تا جهشی بسیار عالی را تجربه کند که برابر با رشد 33 درصدی در کسب و کار این غول آمریکایی است.

 

33intel




ظاهرا شرکت اینتل توانسته است تا رویکردی دید و موفق را در پیش بگیرد که در طول مدت زمانی بسیار کوتاه و در سال 2020 این شرکت را با رشد چشمگیر و 33 درصدی روبرو شاخته است.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، شرکت اینتل بدون شک یکی از شناخته شده‌ترین نام‌های جهان در زمینه تولید پردازنده است و آمارهای اخیر نشان دهنده این امر هستند که این شرکت توانسته است تا جهشی بسیار عالی را تجربه کند که برابر با رشد 33 درصدی در کسب و کار این غول آمریکایی است.
 
در حقیقت این رشد بسیار بزرگ ربطی به بازار اصلی این شرکت یعنی تراشه‌های نیرومند و رده بالا نداشته است و اگر اینتل تنها بر روی آن بازار تمرکز داشت، نمی‌توانست به چنین دستاوردی برسد، بلکه این پیشرفت در نقطه مقابل این رویکرد یعنی جذب مخاطبینی که نیاز به دستگاه‌های ضعیف‌تر ولی ارزان‌تر داشته اند محقق شده است.
 
اینتل توانسته است تا کسب و کار کامپیوترهای خانگی خود را به مرز 2 میلیارد و 600 میلیون دلار بیش از چیزی که انتظار می‌رفت برساند و این امر به واسطه فروش بسیار بالای پردازنده‌هایی که برای دستگاه‌های کامپیوتری ارزان قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرند به ثبت رسیده است.
 
آمار و ارقام نشان می‌دهد که این شرکت توانسته است تا رقم سود 10 میلیارد و 900 میلیون دلار را در سه ماهه چهارم سال 2020 به ثبت رساند که این امر به معنای رشد بیش از 30 درصد است.

intel33

البته روند رشد این شرکت در سال گذشته نیز در ماه‌های پایانی بسیار خوب بود، ولی در سه ماه پایانی سال 2020 نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2019 جهشی 9 درصدی به ثبت رسیده است که دستاوردی عظیم محسوب می‌شود.
 
برای درک بهتر اهمیت این پیشرفت باید بدانید که این کار اینتل موجب شده است که قیمت لپ‌تاپ‌های جهان به میزان 15 درصد کاهش داشته باشد و با توجه به این کاهش قیمت و نیاز بیش از پیش به کامپیوترهای خانگی در دوران همه گیری ویروس کرونا، اینتل سالی رویایی را سپری کرده است.
 
البته واحد تولید پردازنده کامپیوترهای خانگی تنها بخش کاری اینتل نبوده است که با پیشرفت روبرو شده بلکه بخش فناوری‌های خودروهای خودران این شرکت نیز با رشد چشمگیر 39 درصدی توانسته است تا 2020 را به یکی از پربارترین سال‌های تاریخ برای این کمپانی تبدیل کند.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *