روش بازگشت از ویندوز 11 به ویندوز 10 چگونه است؟

شماران سیستم – سوای تغییرات در طراحی، این نسخه جدید از ویندوز ممکن است روی همه دستگاه‌ها خوب اجرا نشود، که باعث می‌شود برخی از کاربران از آپگرید به ویندوز 11 پشیمان شوند.

شرکت مایکروسافت، نسخه جدید سیستم عامل خود یعنی ویندوز 11 را منتشر کرده است، و با اینکه استقبال عمومی از آن به مراتب بهتر از مثلا، ویندوز ویستا است، ولی برخی تغییرات مشخص در طراحی آن بحث‌برانگیز بوده است. همچنین، سوای تغییرات در طراحی، این نسخه جدید از ویندوز ممکن است روی همه دستگاه‌ها خوب اجرا نشود، که باعث می‌شود برخی از کاربران از آپگرید به ویندوز 11 پشیمان شوند.
اما خبر خوب این است که ویندوز 11 دائمی نیست و، در صورت نیاز، امکان داون‌گرید آن به ویندوز 10 وجود دارد.

back

در این مطلب شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، روش‌های بازگشت به ویندوز 10 را مرور می‌کنیم.

برگرداندن یک آپگرید اخیر
اگر شما کامپیوتر خود را در بازه زمانی نهایتاً 10 روز اخیر از ویندوز 10 به 11 آپگرید کرده‌اید، یک گزینه ساده‌سازی شده برای داون‌گرید به نسخه قدیمی‌تر این ویندوز دارید. مایکروسافت یک گزینه ریکاوری را در ویندوز 11 افزوده است که برای کاربران امکان بازگشت دستگاه‌هایی که به ویندوز 11 رفته‌اند، امکان داون‌گرید را فراهم می‌آورد.
با این حال، باید توجه داشت که این قابلیت پس از گذشت 10 روز اول نصب ویندوز 11 غیرقابل استفاده می‌شود.

back2

اگر واجد شرایط این گزینه هستید، کاقیست دکمه‌های ویندوز و i را در ویندوز 11 فشار دهید تا تنظیمات باز شود. درون پنجره تنظیمات به پایین اسکرول کنید و گزینه Recovery را انتخاب نمایید. زیر Recovery options دومین گزینه Go back است. اگر Go back کمرنگ و غیرفعال شده است یعنی بازگرداندن دستگاه به ویندوز 10 با این روش خیلی دیر شده‌است. ولی اگر هنوز فعال است پس این امکان هنوز برای شما وجود دارد.

داون‌گرید پس از 10 روز
اما در صورتی که دوره بازگشت 10روزه گذشته باشد، شما ناچار خواهید بود ویندوز 10 و همه اپ‌هایتان را کاملا از ابتدا نصب کنید، و البته طبعا نیاز به یک لایسنس ویندوز 10 برای نصب جدید هم خواهد بود.
برای این کار کافیست به لینک Download Windows 10 در وب‌سایت مایکروسافت مراجعه کرده و مراحل دانلود و نصب ویندوز 10 را طی کنید.
​​​​​​​

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *