عرضه قابلیت پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11 تا مدت زیادی به تعویق افتاد

شماران سیستم – مایکروسافت هیچ توضیحی درباره علت این تاخیر ارائه نکرده است، ولی کم و بیش می‌توان حدس زد که برخی مشکلات فنی رخ داده است که نیاز به حل و فصل با همکاری آمازون و اینتل دارند.

به تازگی اعلام شده که یک قابلیت بسیار تبلیغ شده در مورد سیستم عامل ویندوز 11 در زمان عرضه این ویرایش جدید از سیستم عامل مایکروسافت قابل دسترسی نخواهد بود. مطابق جزئیات، این شرکت فعلا قصد ارائه قابلیت اجرا شدن مستقیم اپ‌های اندرویدی بر روی PCهای ویندوز 11 را ندارد، و به نظر می‌رسد که این امکان از اواسط سال 2022 منتشر خواهد شد.

win112

به گزارش شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، در حال حاضر راه‌های مختلفی برای اجرای اپ‌های اندرویدی بر روی ویندوز 10 وجود دارد، که از تکنولوژی‌های مجازی‌سازی مانند بلواستکس تا تلفیق‌های خاص OEM مانند آنچه شرکت سامسونگ ارائه کرده را شامل می‌شود. البته روش‌های غیرمستقیمی هم هستند که نیازمند بیش از صرفا یک لایه خارجی بین ویندوز و اندروید هستند.
کمپانی البته مایکروسافت وعده ارائه یک تجربه ظاهرا بومی را داده است، ولی استفاده‌کنندگان از ویندوز 11 از ابتدا قادر به بهره‌مندی از آن نخواهند بود.

win11

مایکروسافت در حاشیه اعلامیه‌اش درباره تاریخ رسمی عرضه ویندوز 11 اشاره کرد که افزودن اپ‌های اندرویدی تلفیق اپ‌های اندرویدی در ویندوز «با یک نسخه پیش‌نمایش برای اینسایدرهای ویندوز در طی ماه‌های آینده آغاز خواهد شد».
با توجه به چارچوب زمانی نرمال برای تست قابلیت، این ویژگی قاعدتاً به تاریخ پنجم اکتبر [زمان عرضه رسمی ویندوز 11] نخواهد رسید. نزدیک‌ترین زمان عرضه این قابلیت آن در سال 2022 خواهد بود، احتمالاً اواسط 2022، که زمان عرضه عمومی ویندوز 11 بری همه کاربران واجد شرایط است.

مایکروسافت هنوز هیچ توضیح رسمی درباره علت این تاخیر ارائه نکرده است، ولی کم و بیش می‌توان حدس زد که برخی مشکلات فنی رخ داده است که نیاز به حل و فصل با همکاری آمازون و اینتل دارند. همچنین، اجرای اپ‌های اندرویدی «مستقیماً» بر روی ویندوز 11 نیازمند چندین لایه نرم‌افزاری خواهد بود که می‌تواند بر عملکرد تاثیر بگذارد.
همچنین این ملاحظه وجود دارد که پیاده‌سازی آمازون دسترسی مستقیم به اپ‌ها و سرویس‌های Google Play Store نخواهد داشت، که می‌تواند تاثیری بر کارائی اپ‌هایی داشته باشد که بر آن متکی هستند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *