فناوری جدید برای ترجمه امواج مغزی سگ‌ها

فناوری جدید برای ترجمه امواج مغزی سگ‌ها

 

شماران سیستم – در این فناوری ابزاری برمبنای سیستمRaspberry  Piبه گردن سگ آویخته می‌شود تا بتواند امواج مغزی آنرا بخواند.

 

 

کارشناسان از ساخت فناوری جدیدی خبر داده‌اند که می‌تواند با خواندن امواج مغزی سگ‌ها، آنها را به اصوات قابل فهم برای انسان‌ تبدیل کند.
به گزارش شماران سیستم، این فناوری بر مبنای طرحی موسوم به No More Woof ساخته شده است و طی آن ابزاری برمبنای سیستم Raspberry Pi به گردن سگ آویخته می‌شود تا بتواند امواج مغزی آن را بخواند.
حسگرهایی که روی این دستگاه تعبیه شده‌اند می‌توانند ضمن تشخیص امواج مغزی، الگوهای EEG را شناسایی کنند.
این الگوهای مغزی سپس به دیالوگ‌های انسانی ترجمه می‌شوند و صدای مربوط به آن از طریق اسپیکرهایی که روی دستگاه مربوطه قرار گرفته است، پخش می‌شود.
محققان در نمونه‌ اولیه موفق شدند جملات زیر را از امواج مغزی سگ به‌دست آورند: “من گرسنه هستم”، “من خسته هستم”، “تو چه کسی هستی؟”
“انجمن اختراعات و اکتشافات اسکاندیناوی”(NSID) اعلام کرده است که به صورت رسمی از طرح No More Woof پشتیبانی می‌کند تا فناوری یاد شده را گسترش دهد و آن را به صورت عمومی وارد بازار جهانی کند.
این طور که پیش‌بینی شده است، یک نمونه از این دستگاه اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی با قیمت ۶۵ دلار وارد بازار می‌شود که البته تنها یک حسگر را در خود جا داده است و فقط قابلیت تشخیص دو یا سه عبارت برای آن تعریف شده است.
نمونه دیگر این دستگاه با قیمت ۳۰۰ دلار شامل دو حسگر هوشمند می‌شود که در آنِ واحد دست‌کم قابلیت تشخیص چهار عبارت برای هر حسگر آن در نظر گرفته شده است.
این دستگاه فعلا قابلیت ترجمه امواج مغزی سگ‌ها به زبان انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی را دارد که البته پیش‌بینی شده است در آینده نزدیک دیگر زبان‌ها نیز به آن افزوده شوند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *