قابلیت جدید مایکروسافت اکسل برای بازیابی اطلاعات از دست رفته

 

شماران سیستم –  مایکروسافت اکسل ابزار بسیار قدرتمندی است اما در عین حال می‌تواند به یک مصیبت بزرگ نیز تبدیل شود. به همین دلیل مایکروسافت در تلاش است تا قابلیت جدیدی در اکسل جایگذاری کند تا کاربران با استفاده از آن بتوانند داده‌های از دست رفته را بازگردانده و از بروز فاجعه جلوگیری کنند.


شرکت مایکروسافت قصد دارد تا با عرضه قابلیت جدیدی در آینده‌ای نه چندان دور، امکان مشاهده تاریخچه ارزش‌های ارائه شده برای هر سلول را برای کاربران فراهم کند.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، مایکروسافت اکسل ابزار بسیار قدرتمندی است اما در عین حال می‌تواند به یک مصیبت بزرگ نیز تبدیل شود. به همین دلیل مایکروسافت در تلاش است تا قابلیت جدیدی در اکسل جایگذاری کند تا کاربران با استفاده از آن بتوانند داده‌های از دست رفته را بازگردانده و از بروز فاجعه جلوگیری کنند.
 
گزارش‌های به دست آمده از نقشه راه جدید مایکروسافت حاکی از آن است که این کمپانی در حال ساخت قابلیت جدیدی به نام Show Changes است که می‌تواند تاریخچه هر سلول را نمایش بدهد.
در ویژگی‌های مرتبط با این قابلیت آمده است که: «اکسل هم اکنون می‌تواند تغییراتی که در سلول‌ها انجام داده‌اید را در ورک بوکتان نمایش دهد.»

 
مایکروسافت هنوز تاریخ عرضه رسمی قابلیت Show Changes را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که این قابلیت در ماه آینده میلادی به این نرم افزار افزوده شود. اگرچه اطلاعات ما در حال حاضر در رابطه با این قابلیت بسیار محدود است، اما از روی همین اطلاعات نه چندان زیاد هم می‌توان به مفید بودن این قابلیت اشاره کرد.
 
برای مثال اگر یک داده با فشار ناخواسته دکمه‌ای روی کیبورد تغییر کند اما در همان لحظه وارد نشود، توانایی مشاهده ارزش سابق هر سلول موجب می‌شود که کاربر بتواند مشکل یاد شده را به راحتی برطرف کند.
در همین حال در فرایند حساب داری که به موجب آن مقدار یک سلول مشخص توسط یک فرمول تعیین می‌شود، ویژگی جدید همچنین احتمالاً می‌تواند بینشی در مورد روندهای صعودی و نزولی در طول زمان ارائه می‌دهد.
 
قابلیت مشابه با این ویژگی در حال حاضر روی سرویس‌های رقیب اکسل نظیر «گوگل شیتز» فعال است پس عرضه این ویژگی برای اکسل می‌تواند موجب بازنگری کاربران در رابطه با استفاده از این نرم افزار شود.
در شیتز با کلیک راست روی یک سلول و انتخاب گزینه Edit History می‌توان با فلش‌های جلو و عقب به ارزش‌های مختلف ارائه شده برای آن سلول دست پیدا کرد.
 
در هر صورت اکسل یکی از ابزار مهم در تجربه حرفه ای بسیاری از افراد است و ارائه قابلیت‌های بیشتر برای حفاظت اسناد مهم در برابر اشتباهات ناخواسته می‌تواند مورد استقبال قرار بگیرد.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *