قابلیت فناوری واقعیت افزوده گوگل از این پس از دو لنز دوربین پشتیبانی می‌کنند

 

شماران سیستم – قابلیت‌های واقعیت افزوده گوگل مانند نمایش حیوانات مختلف در محیط کاربران یا سایر ویژگی‌های سه بعدی که در بخش جست‌وجوی این کمپانی قابل دسترسی هستند، به زودی جلوه‌ای واقعی‌تر به خود خواهند گرفت.

lenz1 1

کاربران گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 XL از این پس می‌توانند محتوای واقعیت افزوده ارائه شده از جانب شرکت گوگل را با کیفیت بهتر مشاهده کنند.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، قابلیت‌های واقعیت افزوده گوگل مانند نمایش حیوانات مختلف در محیط کاربران یا سایر ویژگی‌های سه بعدی که در بخش جست‌وجوی این کمپانی قابل دسترسی هستند، به زودی جلوه‌ای واقعی‌تر به خود خواهند گرفت.
 
سرویس گوگل پلی برای نرم‌افزارهای مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده که قابلیت‌های ساخته شده با استفاده از اس‌دی‌کی ARCore این کمپانی را قفل‌گشایی می‌کنند، به زودی روی برخی از تلفن‌های همراه هوشمند نظیر پیکسل 4 و پیکسل 4 XL به‌روزرسانی خواهد شد.
از جمله قابلیت‌های این به‌روزرسانی اینست که امکان استفاده از دو لنز دوربین برای ارائه عمق بیشتر به محیط‌سازی واقعیت افزوده وجود را برای کاربران فراهم می‌آورد.

lenz2

 
گزارش‌های به دست آمده از AndroidPolice حاکی از آن است که گوگل فهرستی از دستگاه‌های پشتیبانی کننده از قابلیت استفاده از دو لنز برای نمایش محتوای واقعیت افزوده را برای کاربران عرضه کرده است.
همچنین این شرکت اظهار داشته است که استفاده از این ویژگی جدید طی هفته‌های آینده امکان‌پذیر خواهد شد، اما تاریخ دقیقی برای عرضه آن اعلام نکرده است.
 
در این گزارش آمده است که توانایی نرم‌افزاری ARCore تا به امروز برای نمایش محتوای واقعیت افزوده از یک لنز دوربین استفاده می‌کرد. با این حال امکان استفاده از دو لنز موجب می‌شود که نمایش عمق محتوا برای ARCore راحت‌تر شده و در نتیجه اشیایی که نمایش می‌دهد به واقعیت نزدیک باشد.
 
آن دسته از کاربرانی که تاکنون از قابلیت‌های واقعیت افزوده گوگل استفاده کرده‌اند می‌دانند که محتوای نمایش داده شده گاهی بسیار غیرطبیعی می‌شود، بنابراین ارائه قابلیت جدید می‌تواند به بهبود این سرویس کمک بزرگی بکند.
البته هنوز مشخص نیست که این ویژگی برای همراه‌های هوشمند دیگر عرضه خواهد شد یا خیر، اما این احتمال وجود دارد که پیکسل 5 نیز در آینده از آن بهره مند شود.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *