معرفی اسلک، اپلیکیشنی پرطرفدار برای برقراری ارتباط در محیط کار

شماران سیستم –   اسلک، اپلیکیشنی برای برقراری ارتباط در محیط کار است که در ابتدا به عنوان راهکاری برای برقراری ارتباط بین گیمرها معرفی شد و در حال حاضر در روز بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارد.

 

 

وقتی شرکت اسلک، اپلیکیشن خود را به بازار عرضه کرد، در پی رسیدن به این هدف بود که گیمرها بتوانند در حین بازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
پس از مدتی، اپلیکیشن اسلک به عنوان برنامه‌ای برای برقراری ارتباط در محیط کار معرفی شد و در حال حاضر در روز بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارد. در سال 2016، این تعداد 4 میلیون و در سال گذشته، 8 میلیون بود.
به گزارش شماران سیستم به نقل از ونچربیت، گروه‌های مختلف می‌توانند با استفاده از برنامه اسلک، صدها هزار برنامه سفارشی اسلک را ایجاد کنند و بیش از 1500 راه برای خودکارسازی وظایف موجود در محیط کار در دایرکتوری اپلیکیشن اسلک وجود دارد.
این دایرکتوری شامل ربات‌های خودکار و اپلیکیشن‌هایی از توسعه دهندگان شخص ثالث و همچنین یکپارچه سازی  محصولات نرم افزار به عنوان سرویس مانند Salesforce،Jira وHubSpot و ارائه دهندگان ابری مانند گوگل کلود و باکس است.
 
افزایش تعداد کاربران فعال نیز به خاطر تصاحب دو رقیب HipChat و Stride است. با خرید این دو شرکت، تمامی کاربران آنها جذب اسلک شدند.
اسلک به تازگی اعلام کرده که بیش از 85000 مشتری دارد که بیش از 50 درصد از آنها در سال گذشته جذب این اپلیکیشن شدند. این پلتفرم در سال قبل، به طور کلی 3 میلیون کاربر داشته است.

 

stride

 

مایکروسافت تیمز یکی از برنامه‌های مشابه است که دو سال از عرضه آن می‌گذرد و در حال حاضر بیش از 329000 سازمان از آن استفاده می‌کنند که در اوایل سال 2018، حدود 200000 کاربر داشت. یکی از رقبای دیگر Workplace فیس‌بوک است که در حال حاضر حدود 30000 شرکت از آن استفاده می‌کنند
نسخه رایگان مایکروسافت تیمز در ژوئیه 2018 عرضه شد و به تازگی قابلیت تیم رومز را راه‌اندازی کرده است که برای کنترل اتاق کنفرانس درون برنامه تیمز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *