نخستین شیشه محافظ ضد باکتری مخصوص نمایشگرهای لمسی

شماران سیستم – شیشه محافظ جدید انواع جلبک‌‌ها، کپک‌ها، قارچ‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌هایی که روی نمایشگر لمسی جمع می‌شوند را از بین می‌برد.

 

 

شرکتCorning به عنوان بزرگترین تولیدکننده شیشه‌ محافظ نمایشگرهای لمسی در جهان، در سری محصولاتGorilla Glass نخستین سیستم محافظ ضدباکتری و میکروب‌کش را در نمایشگاهCES 2014 عرضه کرد.

به گزارش شماران سیستم، نمایشگرهای لمسی از جمله ابزارهایی محسوب می‌شوند که در طول روز بارها توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند و در شرایط مختلف، از محیط کار گرفته تا منزل و حتی سرویس بهداشتی، لمس می‌شوند.
این نمایشگرها بستر مناسبی برای حضور باکتری‌ها هستند و به‌خصوص آن دسته از افرادی که گوشی خود را به اعضای خانواده یا همکاران‌شان می‌دهند، می‌توانند باکتری‌های موجود روی نمایشگر را به آن‌ها انتقال دهند.
اما شرکت Corning برای نخستین بار موفق به ساخت شیشه محافظ جدیدی برای نمایشگرهای لمسی شده است که امکان حضور هرگونه باکتری و میکروب را از بین می‌برد.

10221

 

“جیمز آر. استینر”( James R. Steiner) مدیر مرکز مواد مخصوص در شرکت Corning توضیح داد: «شیشه محافظ جدید ما مخصوص نمایشگرهای لمسی Antimicrobial Gorilla Glass نام دارد که به دنبال مجهز شدن به مواد ضدباکتری، انواع جلبک‌‌ها، کپک‌ها، قارچ‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌هایی که روی نمایشگر لمسی جمع می‌شوند را از بین می‌برد. این شیشه محافظ در عین حال عمر و دوام نمایشگر لمسی را نیز افزایش می‌دهد.»

نخستین شیشه محافظ ضدباکتری مخصوص نمایشگرهای لمسی روی دستگاه‌های الکترونیکی مختلف امتحان شده است و شرکت سازنده اعلام کرده است که در نمایشگاه CES ۲۰۱۴از آن رونمایی می‌کند.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *