نسل جدید فناوری‌های پوشیدنی در هفته مد نیویورک

نسل جدید فناوری‌های پوشیدنی در هفته مد نیویورک

شماران سیستم – نسلجدیددستبندهایگران‌قیمتوزینتیبهکمکحسگرداخلینبضودمایبدنراکنترلمی‌کنندوبهتلفنهمراهمتصلمی‌شوند.

فناوری‌های پوشیدنی فقط عینک هوشمند گوگل، ساعت مچی سامسونگ و دستبندهای مخصوص تناسب اندام را شامل نمی‌شوند و این طور که خبرهای منتشر شده از “هفته مد نیویورک” نشان می‌دهد، مردم از تلفیق مد با این قبیل فناوری‌ها بسیار استقبال کرده‌اند.
به گزارش شماران سیستم، کاربران امروزی این قبیل گجت‌ها را نوعی فناوری می‌دانند و در مقابل، طراحان و فعالان حوزه مد و پوشاک از این قبیل فناوری‌ها به عنوان عرصه جدید برای تولید محصولات مطابق با نیازهای مردم یاد می‌کنند.
شرکت CuteCircuit از بزرگ‌ترین مراکز جهان محسوب می‌شود که در زمینه تلفیق فناوری و مد فعالیت می‌کند و در این راستا محصول جدید خود یعنی لباس‌های مجهز به چراغ LED را در “هفته مد نیویورک” در معرض دید عموم قرار داده است.

شرکت بریتانیایی CuteCircuit که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۴ در این زمینه آغاز کرده است، پارچه‌های هوشمندی تولید می‌کند که قابلیت جذب انرژی خورشید و روشن کردن چراغ‌های LED داخلی را دارند.
 

931242

نخستین لباس دوخته شده از این پارچه‌ها توسط “کتی پِری”(Katy Perry) یکی از خوانندگان مشهور جهان مورد استفاده قرار گرفته است و شرکت سازنده می‌گوید که به زودی آن را به تولید انبوه می‌رساند.

علاوه بر این، شرکت Cuff از نسل جدید دستبندهای گران‌قیمتی رونمایی کرده است که به حسگر داخلی مجهز شده‌اند و با بررسی نبض و دمای بدن، اطلاعات لازم مربوط به سلامت شما را به تلفن همراه ارسال می‌کنند.

931245

این شرکت دستبندهای خود را از جنس طلا و مزین به انواع جواهرات ساخته است و از نظر ظاهری هیچ تفاوتی بین آنها و دیگر دستبندهای زینتی زنانه دیده نمی‌شود که البته، داخل همین دستبندهای باریک و زیبا فناوری یاد شده به کار رفته است.

شرکت Cuff در بخش دیگر یک ابزار الکترونیکی بسیار کوچک تولید کرده است که به انواع زیورآلات گران‌قیمت زنانه متصل می‌شود.

931246

این دستگاه کوچک با ابزار کاربردی ویژه‌ای که روی گوشی هوشمند شما نصب می‌شود، ارتباط برقرار می‌کند و به صورت لحظه‌ به‌لحظه موقعیت دستبند، گردنبند، گوشواره، ساعت یا … شما را نشان می‌دهد تا هرگز نگران مفقود یا سرقت شدن آن نباشید.

شرکت Epiphany Eyewear نیز در “هفته مد نیویورک” عینک‌های زیبایی عرضه کرده است که هیچ تفاوتی با عینک‌های طبی و آفتابی معمولی ندارند و برخلاف Google Glass، هیچ سیستم اضافی بیرونی را شامل نمی‌شود.

931247

اما همین عینک‌ها به کمک فناوری ارتباطی بلوتوث به گوشی هوشمند یا رایانه لوحی متصل می‌شوند و آخرین اتفاقات از جمله تماس‌های دریافتی، پیامک‌های رسیده یا ایمیل‌های خوانده نشده را به شما اطلاع می‌دهند.

برای این عینک‌های هوشمند یک کلید مخفی در نظر گرفته شده است که با فشار دادن آن می‌توانید تصویربرداری از محیط پیرامون را از طریق لنزی که از بیرون دیده نمی‌شود، آغاز کنید. 

این عینک هوشمند ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد و در صورت تمایل شما، اطلاعات به‌دست آمده از طریق آن می‌تواند به صورت مستقیم روی فضای پردازش ابری ذخیره شود.

 

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *