وضع قوانین عجیب کپی‌رایت توسط اتحادیه اروپا

شماران سیستم – اتحادیه اروپا به‌تازگی قانون جدیدی را به تصویب رسانده است که به‌موجب آن ارائه لینک موارد حاوی کپی‌رایت شامل نقض قانون حقوق مالکیت نخواهدبود.

اتحادیه اروپا به‌تازگی قانون اخیرا را به تصویب رسانده است که به‌موجب آن ارائه لینک موارد حاوی کپی‌رایت شامل نقض قانون حقوق مالکیت نخواهد بود.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، در چند سال اخیر مشکلات بسیار زیادی در زمینه حقوق مالکیت در شبکه اینترنت وجود داشته است. به‌این‌ترتیب بسیاری از افراد حتی خطر اشاره به محتوای دارای کپی‌رایت برای فرد یا شرکت دیگر نیز نمی‌روند.

حال اتحادیه اروپا با وضع قوانین جدید و عملیاتی کردن آنها چنین مواردی را اندکی تلطیف کرده و از ادعاهای متوالی در زمینه نقض قانون کپی‌رایت پیش‌گیری خواهد کرد.
بر اساس این قانون دیگر استفاده از محتوای دارای حقوق مالکیت توسط فرد یا شرکت دیگر درصورتی‌که با ارائه لینک به منبع اصلی همراه باشد، منع قانونی نخواهد داشت.

به‌این‌ترتیب وب‌سایت‌ها می‌توانند با استفاده از محتوای سایر تولیدکنندگان به سراغ پر کردن صفحات خود رفته و در طول متن از یک لینک به منبع اصلی استفاده کنند تا فعالیت آنها شامل نقض قانون کپی‌رایت نباشد.

البته این قانون تنها در زمینه اتحادیه اروپا صادق است و هنوز در ایالات‌متحده آمریکا قوانین سخت‌گیرانه قبلی برقرار هستند.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *