وعده گوگل برای بهبود طراحی نرم ‌افزار جستجو

شماران سیستم – گوگل در طی هفته گذشته با تغییر ظاهر بخش جستجوی خود کاربران دسکتاپ را به‌شدت ناراضی کرد. این تغییرات بسیار جزئی بود و به نمایش آیکون‌های موردعلاقه این کمپانی در کنار پیش‌نمایش لینک‌ها منتهی می‌شد اما منتقدان اظهار کردند که این تغییرات برخلاف روند ساده‌سازی رابط کاربری است و تمایز میان تبلیغات و نتایج جستجو را مشکل می‌کند.

گوگل به کاربران خود وعده داد که در آینده‌ای نه‌چندان دور ظاهر نسخه دسکتاپ موتور جستجوی خود را مطابق باسلیقه آنها تغییر خواهد داد.

 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، گوگل در طی هفته گذشته با تغییر ظاهر بخش جستجوی خود کاربران دسکتاپ را به‌شدت ناراضی کرد.
این تغییرات بسیار جزئی بود و به نمایش آیکون‌های موردعلاقه این کمپانی در کنار پیش‌نمایش لینک‌ها منتهی می‌شد، اما منتقدان اظهار کردند که این تغییرات برخلاف روند ساده‌سازی رابط کاربری است و تمایز میان تبلیغات و نتایج جستجو را مشکل می‌کند.
 
هم‌اکنون به نظر می‌رسد که صدای این مخالفان به گوش گوگل رسیده است و این کمپانی اندکی از مواضع خود عقب‌نشینی کرده است.
این کمپانی به‌تازگی در طی توییتی اعلام کرد که قصد دارد تا آیکون علاقه‌مندی‌ها را به مکان مناسب‌تری انتقال بدهد و به‌ این‌ ترتیب، کاربران خود را از رابط کاربری موتور جستجوی خود راضی نگه دارد.

search2

این کمپانی در توییتی نوشته است که: «هفته پیش ما ظاهر جستجو را برای انعکاس آنچه ماه‌ها روی موبایل عرضه کرده بودیم به‌روز کردیم. ما بازخورد شما در رابطه با این به‌روزرسانی را شنیدیم. ما همیشه در پی بهتر کردن بخش جستجو هستیم پس مکان‌های جدیدی را برای گنجاندن آیکون علاقه‌مندی‌ها آزمایش می‌کنیم
 
گوگل اعلام کرده است که در طی هفته‌های جاری به آزمایش این تغییرات ادامه خواهد داد و کاربران دسکتاپ تا آن زمان نسخه‌های متفاوتی از این آیکون‌ها را مشاهده خواهند کرد.
هنوز مشخص نیست که سرانجام شکل ظاهری این آیکون‌ها به چه صورت خواهد بود و گوگل چگونه می‌خواهد تبلیغات را از محتوای اصلی جدا کند.
 
گوگل در سال گذشته میلادی آیکون علاقه‌مندی‌ها را برای جستجوی موبایل ارائه کرد. هدف از عرضه این قابلیت مشخص‌تر کردن منبع اطلاعات عرضه شده بود.
بر اساس اظهارات این کمپانی، این تغییرات روی نسخه موبایل به‌خوبی استقبال شد.

گوگل می‌گوید که آزمایش‌های اولیه برای نسخه دسکتاپ این قابلیت موفقیت‌آمیز بوده است، اما همیشه از گنجاندن بازخوردهای کاربران در سیستم خود خوشنود خواهد بود.
به‌ بیان‌ دیگر، به نظر می‌رسد که گوگل شکایت کاربران را شنیده است و در تلاش است تا نسخه دسکتاپ جستجو را به بهترین حالت از نو طراحی کند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *