پایان پروژه شنود تلفن‌های همراه توسط دولت آمریکا

شماران سیستم – بر اساس اطلاعات منتشر شده در اینترنت به نظر می‌رسد که همین امشب، پروژه شنود تلفن‌های همراه توسط سازمان امنیت ملی آمریکا به پایان خواهد رسید.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در اینترنت به نظر می‌رسد که بزودی پروژه شنود تلفن‌های همراه توسط سازمان امنیت ملی آمریکا به پایان خواهد رسید.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبر تحلیلی engadget، درگیری‌های بین رسانه‌ها و عموم مردم جهان و سازمان امنیت ملی آمریکا سرانجام در حال به پایان رسیدن است و بر اساس قول و قرارهای ارائه شده توسط این سازمان قرار است تا فرایند شنود اطلاعات تلفن‌های همراه، امشب به پایان برسد.

بر اساس اعلام سازمان امنیت ملی آمریکا، تاریخ اتمام پروژه شنود اطلاعات تلفن‌های همراه، روز ۲۹ نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی تعیین‌شده بود که پس از مدت‌ها انتظار سرانجام این روز فرارسیده است.

البته نباید از این موضوع به نحوی خوشحال بود که این سازمان را شکل یک فرشته بدون چشم‌داشت در آن تصور کرد. پروژه این سازمان تنها شامل مواردی خاص خواهد بود و برای نمونه مواردی مانند PRISM همچنان به‌عنوان گزینه‌های شنود توسط این سازمان حاضر خواهند بود.
شایان‌ ذکر است که PRISM یک ساختار شنود اطلاعات اینترنتی است و دقیقا مشابه با شنود تلفن‌های همراه هوشمند می‌تواند حریم شخصی کاربران را به خطر بیندازد.

با این‌ وجود می‌توان این اقدام را نخستین گام درراه پاک‌سازی حریم شخصی از حضور دولت‌ها دانست و می‌توان انتظار داشت که در صورت ادامه فشار، دولت آمریکا به‌تدریج از سایر موارد نیز دست بکشد و یا حداقل این اقدام‌ها را به‌صورت مخفیانه و غیرقانونی دنبال کند.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *