گوگل نخستین تبلت هوشمند سه‌بعدی را عرضه می‌کند

گوگل نخستین تبلت هوشمند سه‌بعدی را عرضه می‌کند
شماران سیستم – این محصول در قسمت پشتی خود دو دوربین دیجیتالی را شامل می‌شود و از دیگر امکانات آن می‌توان به حسگرهای مادون قرمز با قابلیت تشخیص عمق محیط پیرامون اشاره کرد.

به گفته منابع آگاهی که از فعالیت‌های داخلی گوگل مطلع هستند، این شرکت بزرگ اینترنتی تحت پروژه ویژه خود موسوم به Tango رایانه لوحی جدیدی تولید می‌کند که نمایشگر لمسی ۷ اینچی دارد و احتمالا طی یک یا دو یا ماه آینده وارد بازار می‌شود.

به گزارش شماران سیستم، سیستم Project Tango یک پلتفورم اندرویدی مخصوص دستگاه‌های موبایلی محسوب می‌شود که قابلیت تشخیص سه‌بعدی کلیه اجسام متحرک و اشیا پیرامون خود را دارد و بر اساس آن می‌تواند نقشه سه‌بعدی از محیط پیرامون را در آن واحد تولید کند.

سیستم Project Tango بخشی از “گروه پروژه‌ها و فناوری‌های پیشرفته گوگل”(ATAP) محسوب می‌شود که همین گروه در ماه فوریه از سال جاری میلادی نخستین گوشی هوشمند جهان با قابلیت تهیه نقشه سه‌بعدی محیط اطراف خود را معرفی کرد.

این گوشی هوشمند که نمایشگر لمسی ۵ اینچی دارد و به دوربین دیجیتالی ۴ مگاپیکسلی مجهز شده است، شامل دو پردازنده بصری رایانه‌ای، حسگر پیشرفته تشخیص عمق و دوربین دیجیتالی تشخیص اشیا متحرک می‌شود.

93310

رایانه لوحی جدید گوگل نیز قابلیت‌های مشابهی را در خود جا داده است و شایعات منتشر شده بر آن است که این محصول در قسمت پشتی خود دو دوربین دیجیتالی را شامل می‌شود و از دیگر امکانات آن می‌توان به حسگرهای مادون قرمز با قابلیت تشخیص عمق محیط پیرامون اشاره کرد.

این رایانه لوحی نرم‌افزار هوشمندی دارد که می‌تواند اطلاعات سه‌بعدی مربوط به نقشه محیط پیرامون را تهیه کند و در آن واحد تصاویر سه‌بعدی از محیط پیرامون کاربر بگیرد.

شرکت گوگل قصد دارد در مرحله نخست ۴ هزار دستگاه از مدل اولیه این محصول تولید کند و نخستین نمونه از آن را در کنفرانس Google I/O در ماه ژوئن عرضه نماید.

933102

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *