یک راه جدید و آسان‌تر برای اشتراک‌گذاری پسوورد وایفای برای اندروید 12

 

شماران سیستم – یک قابلیت جدید و باحال دیگر که دربرگیرنده Nearby Share است برای کاربران امکان اشتراک‌گذاری اپ‌ها با دستگاههای اندرویدی مجاور را فراهم می‌آورد.

password1

بطور معمول، اشتراک‌گذاری پسوورد می‌تواند کاری آزاردهنده باشد، چرا که معمولا نیاز به یافتن یک تکه کاغذ برای یادداشت کردن آن باشد، که گهگاه در دسترس نیست.
با این حال در سیستم عامل اندروید 12 شما قادر خواهید بود تا به صورت بی‌سیم(وایرلس) پسووردتان را با استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری مجاور (Nearby Share) اندروید به اشتراک بگذارید.

به گزارش شماران سیستم و به نقل از مشبل، این قابلیت در ویرایش بتای توسعه‌دهندگان اندروید 12 (که اخیرا برای دانلود قابل دسترسی شده) عرضه شده است.

برای استفاده از آن کافیست به تنظیمات، و سپس قسمت وایفای، بروید. شبکه مورد نظرتان را انتخاب کنید، و روی Share بزنید. گزینه اشتراک‌گذاری شبکه از طریق یک QR کد، یا از طریق Nearby Share، به شما نشان داده خواهد شد.
اگر گزینه اخیرالذکر را انتخاب کنید، گوشی به دنبال دستگاه‌های مجاور خواهد گشت و فردی که در حال استفاده از دستگاه دیگر است نوتیفیکیشینی دریافت خواهد کرد که از او درخواست پذیرش این اشتراک‌گذاری را خواهد کرد.
البته پسوورد به دلایل امنیتی نمایش داده نخواهد شد، ولی در صورتی که گیرنده این اشتراک‌گذاری را بپذیرد، قادر به اتصال به شبکه وایفای خواهد شد. 

اندروید از نسخه 10 خود به کاربران امکان اشتراک‌گذاری شبکه‌های وایفای از طریق یک QR کد را داده بود، ولی این روش جدید شاید قدری بهتر باشد چرا که شما مجبور نخواهید بود تا نزد فردی که می‌خواهید شبکه را به وی به اشتراک گذاشته بروید و QR کد را به او نشان دهید.

password 1

با این حال، برای کار کردن این قابلیت لازم خواهد بود که قابلیت Nearby Share برای فرد مقابل فعال باشد.
این قابلیت که در ماه اوت سال گذشته عرضه شد مشابه با AirDrop در دستگاه‌های اپل است، که برای شما امکان ارسال و دریافت فایل‌ها بین دستگاه‌های اندرویدی و کروم‌بوک‌ها را فراهم می‌آورد.

همچنین اخیرا وبسایت 9to5Google یک قابلیت جدید و باحال که دربرگیرنده Nearby Share است را یافت، که برای کاربران امکان اشتراک‌گذاری اپ‌ها با دستگاه‌های اندرویدی مجاور را فراهم می‌آورد. 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *