سیستم عامل کروم به امکان اجرای موقتی اپ‌های گوشی اندرویدی مجهز می‌شود

شماران سیستم – با اینکه Chrome OS مدت‌هاست که قابلیت نصب و اجرای اپ‌های اندرویدی از Google Play Store را داشته است، ولی این قابلیت جدید در واقع امکان استفاده مستقیم شما از اپ‌هایی که هم‌اکنون روی اسمارتفونتان دارید را فراهم می‌آورد.

شرکت گوگل عملا دو پلتفرم رایانشی عمده دارد، که تا قبل از این دو با هم تطابق نداشتند. از این به بعد، تقریبا می‌توان Chrome OS  را سیستم عامل گوگلی لحاظ کرد که بر همه پلتفرم‌هایش حاکمیت دارد، و یکپارچه‌سازی آن با اندروید باعث تعمیق این حاکمیت خواهد شد.

chromeos

به گزارش شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، تلاش‌هایی در حال انجام بوده است که پلی وسیع‌تر بین سیستم عامل کروم و یک گوشی اندرویدی متصل به شبکه برقرار شود و احتمالاً به زودی قابلیت جدید ارائه می‌شود که بالاخره امکان اجرای آینه‌ای اپ‌های گوشی اندرویدی بر روی کروم‌بوک را فراهم می‌آورد.

خجالت‌آور است که کامپیوترهای ویندوزی مدت‌هاست به قابلیتی مجهز شده‌اند که هنوز سیستم عامل خود گوگل از آن بهره‌مند نیست. بهترین شاهد این مدعا شراکت بین سامسونگ و مایکروسافت است که حتی امکان اجرای اپ‌های موجود بر روی یک گوشی گلکسی بر روی ویندوز را فراهم آورد، به شکلی که انگار اپ بومی ویندوز هستند. با اینکه Chrome OS مدت‌هاست که قابلیت نصب و اجرای اپ‌های اندرویدی از Google Play Store را داشته است، ولی این قابلیت جدید در واقع امکان استفاده مستقیم شما از اپ‌هایی که هم‌اکنون روی اسمارتفونتان دارید را فراهم می‌آورد.

choromos

کاربران و دوستداران سیستم عامل Chrome OS احتمالاً با این قابلیت که چند ماه است درباره آن شایعاتی مطرح بوده است آشنا بوده‌اند. این قابلیت که احتمالاً Android Push نامیده خواهد شد از همان تکنولوژی WebRTC  استفاده شده توسط چت‌های ویدئویی مبتنی بر وب برای استریم کردن صفحه نمایش یک گوشی پیکسل بر روی یک مروبوک استفاده خواهد کرد. با این حال این قابلیت جدید که توسط مشعل رحمان از وب‌سایت XDA کشف شده ظریف‌تر و احتمالاً محدودتر خواهد بود.

به گفته این ژورنالیست حوزه تکنولوژی، این قابلیت که به نظر می‌رسد تحت Phone Hub فعلی جای بگیرد برای کاربران امکان دسترسی موقت به اپ‌های گوشیشان از طریق کروم‌بوکشان را فراهم خواهد آورد.
تئوری این است که وقتی یک اعلان (نوتیفیکیشن) از گوشی دریافت شود، کاربر می‌تواند روی آن اعلان کلیک کند، و اپ مناسب آن بدون نیاز به نصب اپ مورد نظر بر روی کروم‌بوک راه‌اندازی خواهد شد. اما این قابلیت برخلاف آینه‌ای کردن گوشی (phone mirroring, ) بیشتر به عنوان یک تعامل کوتاه مدت قابل استفاده خواهد بود.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *