نمایش اطلاعات و نرم‌افزارهای پلی استور بر اساس موقعیت مکانی توسط گوگل

شماران سیستم – عموما وقتی که شما وارد یک بازار نرم‌افزاری مانند پلی استور می‌شوید، اطلاعات، امتیازها و نظراتی را مشاهده می‌کنید که ممکن است به کشوری دیگر تعلق داشته و با ساختار فرهنگی منطقه زندگی شما متفاوت باشد.

شرکت گوگل به تازگی تصمیم گرفته است تا خدماتی جدید را به سیستم نرم‌افزارهای بازار پلی استور اضافه کند که موجب می‌شود تا اطلاعات دریافتی توسط کاربران به صورت شخصی سازی شده بر اساس منطقه آنها انجام شود.

plys

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، موضوع اینجاست که وقتی که شما وارد یک بازار نرم‌افزاری مانند پلی استور می‌شوید، اطلاعات، امتیازها و نظراتی را مشاهده می‌کنید که ممکن است به کشوری دیگر تعلق داشته و یا با ساختار فرهنگی منطقه زندگی شما متفاوت باشد.
به این ترتیب، امکان دریافت اطلاعات دقیق مشکل خواهد بود، ولی گوگل اعلام کرده است که از ماه نوامبر (پاییز امسال) قرارا است تا طرح جدیدی را راه‌اندازی کند که موجب می‌شود تا اطلاعات یاد شده بر اساس موقعیت زندگی فرد استفاده کننده به او ارائه شوند.

برای مثال اگر دستگاه شما در کشوری ماند ژاپن ثبت شده باشد، اطلاعاتی که کاربران ژاپنی در باره یک نرم‌افزار ارائه کرده‌اند را مشاهده خواهید کرد که این موضوع مثلا برای کاربرانی مانند کاربران کشور ما بسیار مفید خواهد بود.

plays
برای مثال یک کاربر ایرانی پیش از این، فهرست خدمات و نظرات یک برنامه را مشاهده می‌کرد ولی بعد از نصب متوجه می‌شد که این برنامه با ساختار اینترنتی ایران سازگار نیست. با این وجود از این پس چنین فردی خواهد توانست تا نظرات سایر کاربران ایرانی را خوانده و از قبل متوجه این موضوع شود.

بیانیه شرکت گوگل هدف این موضوع را به این ترتیب شرح داده‌ است: «این موضوع باعث خواهد شد که بتوانیم به آنها اطلاعات و تجربه بهتری در زمینه اینکه باید چه انتظاری از نر‌م‌افزار بر روی دستگاهشان داشته باشند بدهیم.»

به نوعی می‌توان گفت که این کار گوگل یک نوع کمک غیرمستقیم به توسعه‌دهندگان است، زیرا موجب می‌شود تا امتیازهای منفی داده شده در یک کشور بر روی کاربران کشورهای دیگر تاثیر نداشته باشد.
برای مثال فرض کنید که در کشور هندوستان، نرم‌افزاری که هرگونه اشاره به گاو داشته باشد و مقدس بودن این حیوان برای مردم هندو را در نظر نگیرد، با حمله کاربران روبرو شده و امتیازهای بسیار منفی را کسب خواهد کرد، ولی با این سیستم جدید، این نرم‌افزار در کشورهای دیگر امتیازی عادلانه دریافت خواهد کرد.
​​​​​​​

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *