کدام پردازنده‌ها امکان دریافت ویندوز 11 را نخواهند داشت؟

شماران سیستم – بر اساس اطلاعات منتشر شده شرکت مایکروسافت به صورت رسمی فهرست پردازنده‌هایی که از این سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند را منتشر کرده است که بر اساس دو شرکت ای ام دی و اینتل به صورت مجزا مشخص شده‌اند.

intel

پیش از این اخبار منتشر شده در زمینه سیستم عامل جدید سری ویندوز نشان داد که شرکت مایکروسافت ممکن است به دستگاه‌هایی که پردازنده‌های قدیمی‌تر دارند اجازه نصب ویندوز 11 را ندهد و به تازگی این موضوع به صورت رسمی تائید شده است.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی gizmodo، بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت مایکروسافت به صورت رسمی فهرست تمامی پردازنده‌هایی که از این سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند را منتشر کرده است که بر اساس آن، دو شرکت ای ام دی و اینتل به صورت مجزا مشخص شده‌اند.

اگر شما علاقه‌مندید که ببینید که پردازنده اینتل مورد نظر شما در فهرست مورد تائید مایکروسافت برای ویندوز 11 قرار دارد، می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید و برای دریافت اطلاعات از فهرست مورد نیاز ای ام دی نیز لینک مجزایی در نظر گرفته شده است.

فهرست پردازنده‌های اینتل با قابلیت دریافت ویندوز 11
فهرست پردازنده‌های ای ام دی با قابلیت دریافت ویندوز 11

سوال‌هایی که در این زمینه از مایکروسافت انجام شد، با عدم پاسخ از سوی این شرکت همراه شد ولی با توجه به اطلاعات منتشر شده کاملا واضح است که شرایط به چه ترتیب خواهد بود.

intel2

از سوی دیگر طبیعیست که اگر پردازنده شما در میان این فهرست قابل مشاهده نیست، امکان استفاده از ویندوز 11 به صورت رسمی برای شما غیرممکن نخواهد بود و فقط امکان به‌روزرسانی مستقیم را نخواهید داشت.

در این شرایط خواهید توانست تا فایل ایزوی ویندوز 11 را بر روی دستگاه خود نصب کنید ولی باز هم مشکلاتی در این زمینه خواهد بود که شامل عدم امکان دریافت به‌روزرسانی‌ها و امکانات بسیار مهم خواهد بود.

نکته جالب این است که مایکروسافت پیش از افشای این موضوع، طوری رفتار کرده بود که همگان فکر می‌کردند این شرکت ویندوز 11 را برای همگان در دسترس قرار خواهد داد. با این حال این شرکت امنیت و کیفیت را  بیش از همه‌گیری مهم دانسته و تصمیم گرفت تا محدودیت‌های یاد شده را برای عرضه ویندوز 11 اعمال کند.
​​​​​​​

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *