CRM چیست؟

روابط با مشتری باعث می‌شود دنیای کسب‌ و کار به چرخش درآید، بنابراین رسمی کردن فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مهم است، به‌ ویژه زمانی که شرکت‌ ها مشتریانی با تعداد زیاد دارند و به صورت اختصاصی نمی توانند با تمامی آنها در ارتباط باشند. خوشبخانه CRM برای همین منظور توسعه داده شده است. این فناوری برای حفظ مشتری وجود دارد، حتی زمانی که شرکت شما برای خدمت به صدها یا هزاران مشتری ایجاد شده است، باز هم CRM می تواند وظیفه خود را بدون کم و کاستی انجام دهد.

CRM چیست

CRM چیست؟

فناوری مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شرکت ها کمک می کند تا حداکثر ارزش را از تعامل با مشتری، صرف نظر از اینکه کدام کارمندی در حال تماس است، به دست آورند. یک سیستم CRM اطلاعات مشتریان شما را دریافت می‌کند و آن‌ها را به یک پلتفرم مشترک متصل می‌کند که به تیم‌ های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری کمک می‌کند تا وظایف را موثرتر انجام دهند و مهمتر از همه، از دریافت اطلاعات تکراری مشتری مانند شماره، نام و نام خانگی، شماره حساب و … جلوگیری می کنند.

سیستم‌های CRM جزئیات حساب‌ های مشتری مانند صورت‌ حساب، سفارش‌ها و درخواست‌ های خدمات را جمع‌ آوری می‌کنند و سوابق «فعالیت ها» را برای ردیابی بهره‌ وری فروش و اطمینان از اینکه مشتری نادیده گرفته نمی‌شود، نگه می‌دارند. ویژگی‌های اتوماسیون، تجزیه و تحلیل داده‌ها، گزارش‌ دهی و شناسایی روند به شرکت‌ ها کمک می‌کند تا درباره مشتریان خود، از جمله نیازهای پشتیبانی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

سیستم های CRM به طور گسترده ای استفاده می شوند، از کسب و کارهای کوچک که به دنبال رشد هستند تا شرکت های بزرگ جهانی. در واقع، تحقیقات گراند ویو تخمین می‌زند که 91 درصد از شرکت‌هایی که 10 کارمند یا بیشتر دارند، نوعی CRM را در اختیار دارند و این باعث می‌شود این کسب‌ و کار بیش از 40 میلیارد دلار باشد. شرکت‌ هایی که توانایی مدیریت نزدیک روابط با مشتری را ندارند، در مضیقه هستند.

نرم افزار خدمات پس از فروش شماران، یکی از بهترین سیستم های CRM در ایران می باشد.

مقایسه CRM با ERP

پرسیدن این سوال که به CRM نیاز داریم یا ERP، مانند این است که بپرسید آیا به بازاریابی نیاز داریم یا تیم مالی؟ یک سیستم CRM به کسب و کارها کمک می کند تا عملیات فروش، بازاریابی و خدمات مشتری را بهبود بخشند. برنامه‌ ریزی منابع سازمانی (ERP) فناوری تکمیلی است که برای کمک به شرکت‌ها برای بهبود سایر عملکردهای ضروری تجاری مانند امور مالی، منابع انسانی، زنجیره تامین، موجودی و غیره استفاده می‌شود. CRM بر مشتری تمرکز می کند، رضایت و فروش را افزایش می دهد، در حالی که پلتفرم های ERP بر روی عملیات داخلی تمرکز می کنند و کارایی را برای دستیابی به سطوح اوج عملکرد تجاری هدایت می کنند.

بسیاری از سیستم‌های ERP شامل ماژول‌ ها یا قابلیت‌های CRM هستند و همچنین سیستم‌های CRM مستقل نیز وجود دارند. در حالی که یک کسب و کار ممکن است یکی از این دو سیستم را بپذیرد، وقتی هر دو در جای خود هستند، این دو باید با یک پایگاه داده مشترک ادغام شوند. برای مثال، ترکیب CRM و ERP به تیم عملیات اجازه می‌دهد تا پیش‌ نمایش مشتریانی را که درخواست بازدید در محل را دارند، مشاهده کند، در حالی که امور مالی می‌توانند معاملات معلق را ببینند و احتمال قریب‌ الوقوع بودن سفارش خرید بر اساس تعاملات اجرایی حساب چقدر است. برای مشاهده مقایسه کامل ERP با CRM می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

تاریخچه CRM

قبل از CRM، شرکت‌ها از نظرسنجی‌ها و نیروی انسانی برای درک و مستند سازی رفتارها و نیازهای مشتریان استفاده می‌کردند و برای ذخیره اطلاعات به نرم افزار هایی مانند EXCEL تکیه می‌کردند. اما با تبدیل شدن روش‌ های آماری برای تجزیه و تحلیل و جمع‌ آوری داده‌ها، رولودکس‌های دیجیتال و نسخه‌ های اولیه خدمات مدیریت تماس، فرآیندهای دستی جایگزین سیستم های خودکار شدند.

در دهه 1990، اولین سیستم های CRM به بازار آمد. مدت کوتاهی پس از آن، رهبران صنعت ERP ماژول های CRM را برای رقابت و گسترش قابلیت های خدمات به محصولات خود اضافه کردند.

تاریخچه CRM

در حالی که CRM به عنوان نرم افزار داخلی شروع شد، چشم انداز محصولات امروزی شامل برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر است. انتقال از درون محل به فضای ابری امکان مجموعه‌ای از ویژگی‌های غنی‌تر، انعطاف‌ پذیری بیشتر برای کاربران و قیمت پایین‌تر را فراهم می‌کند. شرکت‌ها می‌توانند بر اساس اشتراک در مقابل سرمایه بزرگ پرداخت کنند.

سیستم‌های CRM امروزی یا به‌ عنوان نرم‌ افزار مستقل یا همراه با پلتفرم‌ های ERP پیشرو خریداری می‌شوند. هر دو نسخه با سایر سیستم های هوش تجاری ادغام می شوند و روند هایی مانند ادغام عمیق تر و گسترده تر، برنامه های کاربردی تلفن همراه، گوش دادن به رسانه های اجتماعی، یادگیری ماشینی، چت بات ها و ویژگی های خاص صنعت برای خریداران CRM امروزی در دسترس و مقرون به صرفه هستند.

اجزای CRM

اجزای اصلی سیستم های CRM شامل اتوماسیون نیروی فروش، گزارش دهی و تجزیه و تحلیل است. پیش بینی، مدیریت قیمت و سفارش؛ خدمات مشتری و پشتیبانی؛ اتوماسیون بازاریابی؛ تجارت الکترونیک؛ ردیابی مشتری؛ مدیریت روابط شریک و دسترسی به تلفن همراه همگی تشکیل دهنده یک سیستم CRM می باشند.

مؤلفه‌های CRM از تیم‌ های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری شرکت با جمع‌ آوری داده‌ های مشتری در زمان واقعی، سازمان‌ دهی آن‌ها در یک پایگاه داده به راحتی در دسترس و به اشتراک گذاشتن بینش با کارمندان در بخش‌ها پشتیبانی می‌کنند.

انواع سیستم های CRM

سیستم های CRM به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  • CRM عملیاتی
  • CRM تحلیلی
  • CRM مشارکتی

انواع سیستم های CRM

CRM عملیاتی بر خودکارسازی فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات برای ایجاد کارایی در سطح عملیاتی تمرکز دارد. CRM عملیاتی شامل عملکرد هایی مانند مدیریت تماس، ردیابی استوانه فروش و اتوماسیون بازاریابی برای مشتریان در مراحل مختلف چرخه خرید است.

CRM تحلیلی از تجزیه و تحلیل داده ها برای شناسایی الگوهای رفتار مشتری استفاده می کند. CRM تحلیلی از داده کاوی برای طراحی کمپین های بازاریابی، ایجاد شخصیت های مشتری، بهبود گسترش فروش و پیش بینی و افزایش تعاملات خدمات مشتری استفاده می کند.

CRM مشارکتی تمام اطلاعات مشتری را گرفته و در یک پایگاه داده مشترک برای ذینفعان سازماندهی می کند. CRM مشارکتی به نقش‌ های مواجهه با مشتری، مانند فروش، پشتیبانی، بازاریابی و خدمات مشتری، دسترسی به گزارشی از تمام نقاط تماس مشتری می‌دهد، که به اطلاع‌ رسانی مواد جدید فروش، تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری و توسعه اهداف بازاریابی کمک می‌کند.

اگرچه در میان انواع سیستم های CRM مقداری متقاطع وجود دارد، اما هر کدام عملکردهای کمی متفاوت را ارائه می دهند.

سیستم CRM چه کاری انجام می دهد؟

CRM های مدرن ممکن است صدها کارکرد داشته باشند. اما در یک سطح اساسی، سیستم های CRM بر چندین مولفه استاندارد شده برای یکپارچه سازی و خودکار سازی فروش، بازاریابی، پشتیبانی مشتری، تجارت الکترونیک و روابط شریک متکی هستند.

سیستم CRM چه کاری انجام می دهد

همه سیستم های CRM دارای یک پایگاه داده مشترک حاوی اطلاعات مشتریان یک شرکت می باشند. کارمندان از این اطلاعات برای بررسی وضعیت فعلی هر حساب و مشاهده جزئیات مهم مانند شخص تماس، درآمد، قراردادهای موجود، یادداشت‌های فروش و سایر اسناد مرتبط استفاده می‌کنند.

یک سیستم CRM دیدگاهی جامع از خط لوله فروش ارائه می‌کند و از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها، گزارش‌ دهی و پیش‌ بینی گام‌ها و توصیه‌ های عملی را به تیم‌ ها می‌دهد. سیستم‌ های CRM همچنین به شناسایی و ردیابی معیارهای کلیدی در مورد داده‌های فروش، فعالیت‌های خدمات مشتری و رفتار مشتری کمک می‌کنند.

CRM چگونه کار می کند؟

یک سیستم CRM تمام داده های مربوط به مشتریان، مانند اطلاعات تماس، سابقه فروش، سوابق خدمات و موارد دیگر را جمع آوری و سازماندهی می کند. پس از جمع‌ آوری و تجزیه و تحلیل این داده‌ها، سیستم CRM بینش‌ هایی در مورد مشتریان ارائه می‌کند، فرآیند های مهم تجاری را خودکار می‌کند و روابط بهتری با مشتری ایجاد می‌کند. یک سیستم CRM اطلاعات حیاتی را با ذینفعان از طریق پایگاه داده متناسب با نیازهای شرکت به اشتراک می گذارد.

نرم افزار CRM بر فرآیندها و عملکرد های مختلفی مانند مدیریت تماس، امتیازدهی سرنخ، اتوماسیون تیم فروش، اتوماسیون بازاریابی، داده کاوی، پیش بینی فروش، تجزیه و تحلیل و مدیریت روابط برای انجام این وظیفه متکی است.

مزایای CRM

استفاده از یک سیستم CRM، تعدادی مزایای قانع کننده را به همراه دارد، از جمله:

مزایای CRM

  • ذخیره سازی متمرکز و در دسترس تمام داده های مشتری: سیستم های CRM دسترسی سریع به داده های لحظه ای مشتریان را برای ذینفعان فراهم می کند، تعاملات روزانه را اطلاع رسانی می کند و فرآیندهای فروش و بازاریابی حیاتی را بهبود می بخشد.
  • اتوماسیون فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتری: CRM وظایف فروش مانند صورتحساب و مدیریت سرنخ را خودکار می کند. بازاریابی را از طریق کمپین های ایمیل خودکار و دسته بندی مشتریان افزایش می دهد. و از تیم های خدمات مشتری با ردیابی تمام نقاط تماس مشتری، پیشنهاد راه حل ها و شخصی سازی تجربه مشتری پشتیبانی می کند.
  • بینش بهتر مشتری، تشخیص روند و پیش‌ بینی: تجزیه و تحلیل داده‌ها در طیف وسیعی از نقاط تماس، دید بهتری از رفتار و الگوهای مشتری، درک عمیق‌ تر الگوهای فروش و بینش در مورد جایی که خدمات مشتری می‌تواند بهبود یابد، ارائه می‌دهد.
  • افزایش سودآوری: سیستم‌های CRM اطلاعات مورد نیاز برای خدمات بهتر به مشتریان، توسعه کارآمدتر و موثرتر فروش، بهبود کمپین‌های بازاریابی و در نتیجه رسیدن به سطوح بالاتر سودآوری را به تیم‌ها می‌دهند.
  • مقیاس‌ پذیری: سیستم‌های CRM با رشد شرکت‌ها مقیاس می‌شوند و آنها را قادر می‌سازد تا تعداد فزاینده‌ای از مشتریان را مدیریت کنند که برای موفقیت بلندمدت حیاتی است.

کسب و کارها چگونه از CRM استفاده می کنند؟

کسب‌ و کارها از سیستم‌های CRM در بخش‌های مختلف، از جمله فروش، بازاریابی و خدمات مشتری، برای افزایش کارایی، رضایت مشتری و سود آوری در طول چرخه فروش استفاده می‌کنند. دپارتمان‌ های جداگانه در نحوه استفاده از CRM تفاوت‌ هایی دارند، اما این اجزا در کنار هم تجربه مشتری نهایی بهتری را ارائه می‌دهند.

سیستم‌ های CRM توسط تیم فروش برای مدیریت و ذخیره مخاطبین و فرصت‌ های فروش، اولویت‌ بندی دسترسی، توسعه گزارش‌ها برای مدیریت و استفاده از داده‌ها برای درک نیازهای مشتری استفاده می‌شوند.

کسب و کارها چگونه از CRM استفاده می کنند

تیم‌های بازاریابی از CRM برای ایجاد تجربیات مشتری شخصی، تقسیم مشتریان به لیست‌ های ایمیل هدف مختلف، ایجاد تبلیغات ویژه برای جلب رضایت گروه‌های خریداران و جمع‌ آوری اطلاعاتی که به تمرکز خریدار کمک می‌کند، استفاده می‌کنند.

تیم های خدمات مشتری از سیستم های CRM برای ردیابی شکایات دریافتی مشتری و به اشتراک گذاری داده ها در مورد وضعیت مشتری، مسائل مشترک و راه حل ها و الگوهایی که در بین گروه های مختلف ظاهر می شوند، استفاده می کنند.

چالش های سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

با برنامه ریزی مناسب، تعیین هدف و تیم پیاده سازی مناسب می توان از اکثر چالش های مدیریت ارتباط با مشتری جلوگیری کرد. با این حال، درک مشکلات رایجی که ممکن است در هنگام پذیرش CRM با آن مواجه شوید، ضروری است.

  • هزینه: یک سیستم CRM با امکانات کامل هزینه دارد، معمولاً هزینه اشتراک ماهانه. هزینه های اضافی برای اجرای CRM، یکپارچه سازی، پشتیبانی و نگهداری مداوم نیز اعمال می شود.
  • جدول زمانی پیاده‌ سازی و پذیرش: پیاده‌سازی یک سیستم CRM جدید و راحت کردن کارکنان داخلی با استفاده از فناوری جدید به زمان نیاز دارد.
  • راه‌ اندازی مناسب: یک سیستم CRM باید از ابتدا به طور مؤثر راه‌اندازی شود، بنابراین ماژول‌ها و عملکردهایی را انتخاب کنید که برای پشتیبانی از نیازهای مشتریان شما، قادر به ادغام با سایر سیستم‌های اصلی و طراحی با اهداف تجاری شما باشند. در غیر این صورت، مشاهده نتایج مثبت ممکن است دشوار باشد.
  • فیدبک داخلی: از دریافت فیدبک از سوی مدیریت یا کارمندان، به‌ ویژه هنگام تعویض سیستم، تعجب نکنید. مطمئن شوید که همه دلایل تغییر را می دانند، از هر بخش خرید کنید و آموزش مناسب را ارائه دهید.

مثال های CRM

سیستم‌های CRM می‌توانند به شرکت‌ های هر صنعتی کمک کنند تا روابط بهتری با مشتری ایجاد کنند و به‌ طور موثرترین مقیاس‌ شان را افزایش دهند. مثال‌ های زیر نشان می‌دهند که چگونه CRM یک فناوری قدرتمند و بخش‌دار است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به اهداف خود برسند.

مثال های CRM

  • 2pure: یک تجارت توزیع در بریتانیا است که برند هایی را برای بازار سبک زندگی فعال حمل می کند، 2pure به یک برنامه جدید نیاز داشت تا با رشد سریع تجارت و پشتیبانی از مارک های خود در چندین وب سایت همراه باشد. با استفاده از CRM، این شرکت بازاریابی را در سراسر مجموعه خود به طور موثرتری مدیریت کرد و تأثیر فروش را افزایش داد. نتیجه: افزایش 95 درصدی درآمد بدون اضافه کردن کارکنان جدید به مجموعه!
  • Alton Lane: طراح کت و شلوار سفارشی Alton Lane برای شخصی سازی و خدمات عالی به مشتریان شناخته شده است. به‌عنوان یک خرده‌ فروش چند کاناله، تجربه‌ های درون فروشگاهی و آنلاین باید زیبایی‌ شناسی کیفیت و مشتری محوری را در بسیاری از نقاط تماس مختلف منعکس کند. CRM به Alton Lane کمک می کند تا این تجربه را ارائه دهد، کارمندان اندازه مشتری، ترجیحات پارچه و نوشیدنی مورد علاقه او را در نمایشگاه های نیویورک تا دالاس و آنلاین می دانند، جایی که مشتریان می توانند فرآیند طراحی و ساخت کت و شلوار پیچیده را دنبال کنند.
  • NoaNet: ماموریت NoaNet ارائه دهنده ارتباطات غیرانتفاعی ارائه اینترنت با کیفیت و مقرون به صرفه برای جوامع محروم در ایالت واشنگتن است. این شرکت به سیستم CRM خود برای گسترش دامنه دسترسی خود و ایجاد شراکت با خدمات عمومی، شرکت‌های تلفن و آژانس‌ های دولتی برای ارائه خدمات به 260.000 مشتری خود متکی است. CRM در این فرآیند ضروری بوده است، زمان مورد نیاز برای صدور مظنه برای شرکای B2B را به نصف کاهش می دهد، زمان صورتحساب را کاهش می دهد و رضایت مشتری را افزایش می دهد.

چه شرکت هایی از CRM استفاده می کند؟

شرکت های B2B و B2C با مشتریان زیاد و فروش های بالا می توانند از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنند.

CRM همچنین برای هر شرکتی که به دنبال حفظ اطلاعات مشتری در یک مکان می باشد، مفید است تا همه اعضای تیم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. در داخل، سیستم های CRM مزایایی را برای طیف گسترده ای از بخش ها از جمله فروش، امور مالی، خدمات مشتری، بازاریابی، توسعه کسب و کار، استخدام و غیره ارائه می دهند.

نحوه انتخاب CRM

یک کسب و کار باید یک سیستم CRM را انتخاب کند که از اهداف آن پشتیبانی می کند، متناسب با مرحله بازار و ارائه عملکردهای مورد نیاز است. شرکت‌ها ممکن است CRM داخلی یا مبتنی بر ابر را انتخاب کنند، با این حال، صرفه‌جویی در هزینه CRM ابری و سهولت استفاده، این مدل را به سرعت تبدیل می‌کند.

به ارائه دهندگان CRM بر اساس ویژگی هایی که پلتفرم ارائه می دهد امتیاز دهید. به دنبال ردیابی و فروش قوی، بازاریابی، تجارت الکترونیک، گزارش، رسانه های اجتماعی و مدیریت پروژه باشید.

یافتن سیستمی که با اولویت های کلیدی کسب و کار هماهنگ باشد و با برنامه های کاربردی دیگر مانند سیستم های ERP، نرم افزار حسابداری یا برنامه های منابع انسانی ادغام شود، یکی دیگر از ملاحظات حیاتی است.

سیستم های CRM اغلب برای یک صنعت یا اندازه کسب و کار خاص طراحی می شوند که به فرآیند تصمیم گیری کمک می کند. تحقیقات خود را انجام دهید، یک ارزیابی داخلی انجام دهید و قبل از خرید درخواست نمایش محصول را بدهید.

بازاریابی CRM چیست؟

بازاریابی CRM روش‌هایی را توصیف می‌کند که فناوری و ابزارهای ارائه شده در سیستم CRM به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کنند، مانند توسعه کمپین‌های هدفمندتر و شخصی‌ شده بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها و تشخیص روند.

بازاریابی CRM به تیم ها کمک می کند تا تمام اطلاعات موجود را تجزیه و تحلیل کنند تا سیستم های هوشمند و قابل تکراری ایجاد کنند که بازاریابان برای شناسایی نیازهای مشتری و سنجش عملکرد کمپین استفاده می کنند. قدرت بازاریابی CRM در یک تجربه شخصی تر برای مشتریان و توانایی پیش بینی رفتار آینده است.

آیا یک کسب و کار کوچک باید از CRM استفاده کند؟

CRM ابزار قدرتمندی برای کسب و کارهای کوچک است که به آنها کمک می کند تا سرنخ ها را تولید و ردیابی کنند، داده ها را سازماندهی کنند و چرخه فروش را تسریع کنند. شرکت‌ های کوچک از طریق داده‌ های بیشتر در مورد روند خرید مشتری، تجزیه و تحلیل حاشیه سود، بازاریابی ایمیل خودکار بیشتر، عملکرد بهتر وفاداری مشتری و پشتیبانی عمومی مشتری سود می‌برند.

سیستم‌های CRM مبتنی بر ابر، زیرساخت‌های فناوری را به حداقل می‌رسانند و نیازهای بودجه کسب‌ و کارهای کوچک امروزی را برآورده می‌کنند. یک سیستم CRM قوی یکی از مهمترین عناصر برای یک کسب و کار کوچک متمرکز بر توسعه است.

چگونه می توانم با CRM شروع کنم؟

ابتدا یک پلتفرم CRM را انتخاب کنید. سپس تصمیم بگیرید که چگونه نرم افزار جدید را پیاده سازی کنید. ممکن است انتخاب کنید که به یک تیم داخلی این کار را برای شما انجام دهند، اما ممکن است از ارائه‌ دهنده نرم‌افزار، یک فروشنده شخص ثالث یا یک مشاور برای کمک دعوت شود.

در طول پیاده‌ سازی، داده‌های مشتری موجود به CRM جدید منتقل می‌شود و فرآیندهای فروش و بازاریابی کلیدی مانند ایمیل‌های سفارشی، بخش‌های مشتری، مراحل خط لوله و موارد دیگر را ادغام می‌کند. در نهایت، کارکنان شما بر اساس سیستم جدید آموزش دیده اند. فرآیندهای فروش و بازاریابی پیشرفته به سرعت بخشی از عملیات روزانه خواهند شد.

چه زمانی یک CRM شروع به تولید ارزش می کند؟

اگر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به درستی نصب شود، یک سیستم CRM بلافاصله شروع به ارائه ارزش می کند. با این حال، آموزش کارکنان داخلی و دستیابی به خرید در سطح سازمان به ویژه در تیم های فروش و بازاریابی این روند را تسریع می کند.

یک سیستم CRM سازمان ها را مجبور می کند که فرآیندهای قدیمی را با استراتژی های جدید و کارآمدتر جایگزین کنند. هر چه یک شرکت بیشتر در سیستم جدید خرید کند، فرصت بهتری برای استفاده از اطلاعات و تجزیه و تحلیل CRM فراهم می کند.

ترند های CRM

چندین روند آینده CRM را تعریف می کنند:

  • تجربه مشتری بسیار مهم است: بازارهای بسیار رقابتی ایجاب می‌کنند که شرکت‌ها از نظر تجربه مشتری متمایز باشند. CRM به شرکت ها کمک می کند تا مشتریان جدیدی را به دست آورند. حفظ موجودی؛ و فرآیندهای فروش، خدمات و پشتیبانی را به تجربه ای لذت بخش و مشتری محور تبدیل کنید. شرکت ها برای برجسته شدن در بازار و دستیابی به سطوح جدید تجربه مشتری به سیستم های CRM پیشرفته متکی هستند.
  • یادگیری ماشینی و در نهایت هوش مصنوعی: یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی همچنان در CRM ادغام می‌شوند و به تیم‌ها در تقسیم‌بندی مشتری، تبلیغات و شخصی‌سازی کمک می‌کنند. ML/AI همچنین اتوماسیون بیشتری را برای مدیریت روابط با مشتری به ارمغان می آورد، به ارتباطات مشتری از طریق چت ربات های متنی و صوتی کمک می کند و بینش های عمیق تری را برای پیش بینی با تجزیه و تحلیل پیش بینی و هوشمندی داده ها به ارمغان می آورد.
  • شخصی سازی بیش از حد: قابلیت های پیشرفته CRM منجر به تعاملات بازاریابی، فروش، پشتیبانی و خدمات مشتری بسیار متمرکز می شود. CRM های مدرن می توانند سفر منحصر به فرد مشتری را از طریق دسترسی به طیف گسترده ای از داده ها، از جمله اطلاعات اجتماعی، جمعیت شناسی، رویدادهای زندگی، روابط، سبک های گفتگو و موارد دیگر ترسیم کنند.
  • سفر مشتری: اتوماسیون و ML/AI به مشتریان امکان می دهد بدون کمک در عناصر بیشتری از سفر مشتری حرکت کنند. خودآموزی به یک هنجار تبدیل می شود و تعاملات پرهزینه با کمک عامل را به حداقل می رساند.
  • CRM موبایل: مشتریان تلفن همراه همچنان به محبوبیت خود ادامه می دهند زیرا کارگران خارج از سایت و از راه دور خواستار رابط های CRM تلفن همراه بصری تر، ادغام بهتر در بین پلتفرم ها و آزادی دسترسی به داده های مشتری از هر کجا هستند. برنامه‌های تلفن همراه با قابلیت صوتی با کاهش وظایف اداری مانند ایمیل، به‌روزرسانی گزارش‌های مشتریان، تحقیقات رقابتی و تنظیم یادآوری‌ها برای جلسات بعدی، به فروشندگان کمک می‌کنند.
  • ادغام مشتریان در بخش‌ها: به اشتراک گذاشتن داده‌های مشتری در سراسر سازمان حیاتی‌تر می‌شود زیرا مشتریان خواستار ثبات در تعاملات هستند و رهبران فناوری اطلاعات برای تجزیه سیلوهای اطلاعاتی تلاش می‌کنند. هدف: یک تجربه مشتری بدون درز.

CRM شماران سیستم

شماران سیستم ارائه کننده بهترین راهکار های نرم افزار می باشد که یکی از این سیستم ها، نرم افزار CRM شماران می باشد که در حال حاضر در اختیار کسب و کار ها قرار گرفته است. امکانات و قابلیت های این نرم افزار ارائه می کند، در سطح بین المللی است و تمام نیاز های یک کسب و کار بزرگ، متوسط و کوچک را براورده خواهد کرد. همچنین در صورت نیاز می توانید این سیستم ها را به صورت اختصاصی و مناسب با کسب و کارهای خود، شخصی سازی کنید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *