آی‌او‌اس 15 احتمالا برای آیفون 6s و آیفون SE (2016) عرضه نخواهد شد

شماران سیستم –  آیپدهایی که با تراشه‌هایی قدیمتر از اپل A10 کار می‌کنند نیز در سال جاری میلادی از این قابلیت محروم خواهند ماند. و iPadOS 15 با آیپد مینی 4، آیپد ایر 2، و آپید 5، که به ترتیب از سیلیکون A8، A8X و A9 استفاده می‌کنند سازگاری نخواهد داشت.

شرکت اپل به خاطر تعهدش به پشتیبانی از اسمارتفون‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترهایی که چندین سال از عرضه‌شان گذشته شهرت دارد، برخلاف آنچه در دنیای اندروید شاهد آن هستیم. با این حال، حتی اپل هم ناچار می‌شود نهایتا پشتیبانی از برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر خود را متوقف کند.

زمان چنان اقدامی احتمالا در سال جاری میلادی با عرضه iOS 15  فرا خواهد رسید و بدین ترتیب دستگاه‌هایی که از زمان عرضه رسمیشان بیش از پنج سال گذشته است دیگر پشتیبانی نخواهند شد.

 

ios2016

به گزارش شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، وب‌سایت فرانسوی‌زبان iPhone Soft اعلام کرد که iOS 15  برای گوشی‌های آیفون 6s و آیفون 6s پلاس، که هر دو در سال 2015 عرضه شدند، و همچنین آیفون SE که در سال 2016 معرفی شد عرضه نخواهد شد.

عنصر مشترک بین این گوشی‌ها استفاده از تراشه A9 اپل است. آیفون 7 در سال 2016 با یک پردازنده A10 عرضه شد.

 

iphone6

با این فرض، آیپدهایی که بر روی تراشه‌هایی قدیمی‌تر از اپل A10 کار می‌کنند نیز در سال جاری میلادی از این قابلیت محروم خواهند ماند.

در واقع، این گزارش گویای آن است که iPadOS 15 با آیپد مینی 4، آیپد ایر 2، و آپید 5، که به ترتیب از سیلیکون A8، A8X و A9 استفاده می‌کنند سازگاری نخواهد داشت. از این نظر، آیپاد تاچ با این مشکل مواجه نخواهد شد چرا که آیپاد تاچ 7 که نخستین بار در سال 2019 عرضه شد، از تراشه  A10 Fusion بهره می‌برد.

این تغییرات هنوز به طور قطعی نهایی نشده‌اند و هنوز ممکن است تا پیش از اعلام رسمی عرضه iOS 15 و iPadOS 15 در ماه ژوئن تغییر یابد. البته این نخستین باری نیست که این شایعه مطرح شده است و قبلا چنین شایعه‌ای مطرح شده باشد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *