آماده سازی برنامه پژوهشی هوش مصنوعی در بیست سال آینده

شماران سیستم –  منابع آگاه اعلام کردند که برنامه پژوهشی هوش مصنوعی در بیست سال آینده در حال آماده شدن است. مسئول آماده سازی این طرح پژوهشی انجمن پیشرفت هوش مصنوعی “AAAI” است.

 

 

در حال حاضر کارهای پژوهشی زیادی در سراسر دنیا در حال انجام است و همین برنامه‌هاست که آینده جهان را می‌سازد.
یکی از برنامه‌های پژوهشی مهم و اساسی، طرحی است که مشخص می‌کند که پژوهش‌های هوش مصنوعی در بیست سال آینده به چه شکل پیش خواهد رفت. مسئول طراحی و هماهنگی این طرح، انجمن پیشرفت هوش مصنوعی“AAAI” است.
به گزارش شماران سیستم به نقل از ونچربیت، متخصصان یادگیری ماشینی به صورت منظم در کنفرانس‌های مختلف شرکت می‌کنند تا در مورد این پروژه مهم، بحث و مشورت کنند و بررسی کنند که چگونه باید این صنعت را به جلو هدایت کنند.
لازم به ذکر است که این گردهمایی‌ها لزوماً به صورت حضوری برگزار نمی‌شود و اکثرا به صورت آنلاین در جلسات حضور می‌یابند و تبادل نظر می‌کنند.
جلسه اخیر در هاوایی برگزار شد و در این جلسه، نقشه راه پژوهش هوش مصنوعی برای بیست سال آینده در ایالات متحده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کارگاه‌های گوناگونی در این زمینه برگزار شده است تا طرح دو دهه آینده در زمینه هوش مصنوعی در این کشور مشخص شود. پیش‌نویس این طرح آماده شده است و به زودی منتشر خواهد شد

 

RESEARCH

 

این طرح بر سیاست‌های دولت، جهت‌گیری سرمایه‌گذاری، امنیت ملی، زندگی شخصی افراد جامعه، بهداشت و درمان، آموزش و غیره اثرگذار خواهد بود.
این طرح می‌تواند به فراهم شدن استراتژی ملی هوش مصنوعی منجر شود. در تهیه این طرح، اساتید و اعضای هیئت علمی برخی از مهم‌ترین دانشگاه‌های جهان هم حضور دارند.
مهم‌ترین موضوعاتی که قرار است در این طرح پژوهشی مد نظر قرار گیرد، عبارت است از:

یکپارچه سازی سیستم‌های کلیدی هوش مصنوعی
درک بهتر از هوش و عواطف انسانی
آموزش دادن به ربات‌ها برای یادگیری با مثال
نحوه تعامل انسان با سیستم‌های هوش مصنوعی

 
صاحب‌نظران و اساتید مختلف، پیشنهاداتی را برای بهبود این طرح ارائه کرده‌اند. چند مورد از این پیشنهادات و توصیه‌ها به شرح زیر است:

ایجاد یک پلتفرم ملی برای هوش مصنوعی
توسعه و گسترش آموزش هوش مصنوعی در مدارس و دانشگاه‌ها
ایجاد یک هوش مصنوعی به عنوان یک دستیار هوشمند مادام‌العمر

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *