روش جدید اندروید 12 برای هشدار در رابطه با دسترسی نرم‌افزارها به دوربین و میکروفون تلفن همراه

شماران سیستم – اندروید 12 هم اکنون برای همراه‌های هوشمند پیکسل از قبیل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو عرضه شده است و به زودی برای سایر دستگاه‌های اندرویدی سازگار نیز ارائه خواهد شد. به همراه این به‌روزرسانی ویژگی‌هایی از قبیل اسکرین شات‌های قابل اسکرول و سربرگ سریع نیز معرفی شده است.

dastrasi

سیستم عامل اندروید 12 از قابلیتی بهره‌مند شده است که با استفاده از آن می‌تواند از طریق ارسال یک نشان‌واره خاص به قسمت اعلانات تلفن همراه به کاربر هشدار بدهد که میکروفون و دوربین دستگاه در حال استفاده است.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، اندروید 12 هم اکنون برای همراه‌های هوشمند پیکسل از قبیل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو عرضه شده است، و به زودی برای سایر دستگاه‌های اندرویدی سازگار نیز ارائه خواهد شد. به همراه این به‌روز‌رسانی، ویژگی‌هایی از قبیل اسکرین‌شات‌های قابل اسکرول و سربرگ سریع نیز معرفی شده است.

برخی از جالب‌ترین ویژگی‌های اندروید 12 در دسته حفظ حریم خصوصی طبقه‌بندی می‌شوند. این ویژگی‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که کاربر با استفاده از آنها می‌تواند روی میزان اطلاعات شخصی دریافت شده توسط نرم افزارها کنترل داشته باشد.
از این قابلیت‌ها می‌توان به وجود داشبورد حریم خصوصی جدیدی اشاره کرد که کاربران می‌توانند از طریق آن دسترسی‌های نرم‌افزار را مدیریت کنند. همچنین کاربران از با نصب به‌روزرسانی اکتبر اندروید 12 می‌توانند دسترسی به میکروفون و دوربین تلفن را برای همه نرم افزار‌ها به صورت کامل ببندند.

شما با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید به افزارهایی که از شما اطلاعات خاصی می‌خواهند دسترسی داشته باشید و در صورت تمایل مجوزهای دسترسی آنها را محدود کنید. همچنین روش دسترسی به داشبورد حریم خصوصی به منظور کنترل بهتر نرم افزارها برایتان آورده خواهد شد.

dastrasi2

اموزش تشخیص استفاده از دوربین یا میکروفون دستگاه
اندروید 12 یک نشانگر جدید به نوار منوی بالایی اضافه کرده است که زمانی که دوربین یا میکروفون شما در دسترس است ظاهر می‌شود. وقتی نشانگر ظاهر شد می‌توانید با کشیدن صفحه به پایین پانل تنظیمات سریع خود را مشاهده کرده و دسترسی را خاموش کنید
این داشبورد حریم خصوصی زمانی که هر نرم‌افزار به تلفن یا اطلاعات حساس تلفن همراه شما دسترسی داشته است را برایتان نمایش می‌دهد.
به منظور رسیدن به این داشبورد حریم خصوصی به آدرس  Settings > Privacy > Privacy Dashboard بروید.

آموزش مدیریت موقعیت مکانی و سایر مجوزهای دسترسی برای نرم افزارهای اندروید
داشبورد امنیت را باز کنید.
شما می‌توانید از صفحه اصلی به بخش مجوزهای مختلف بروید و از آنجا ببینید که کدام برنامه‌ها در 24 ساعت گذشته به آن مجوز دسترسی داشته اند.
روی مجوزی که قصد مشاهده اش را دارید کلیک کنید. در این بخش تایم لاینی از نرم افزارهایی که به این اطلاعات دسترسی داشته اند مشاهده خواهید کرد.
ذروی گزینه Manage permission در قسمت پایینی صفحه نمایش کلیک کنید و به این ترتیب دسترسی نرم‌افزار خود را تغییر بدهید.

شما همچنین از این بخش می‌توانید قابلیت موقعیت مکانی تقریبی را روشن کنید و به این ترتیب نرم افزارها نمی‌توانند موقعیت مکانی دقیق شما را تشخیص بدهند.

آموزش خاموش کردن دسترسی به میکروفون و دوربین برای تمامی نرم‌افزارها
شما با استفاده از ویژگی جدید اندروید 12 می‌توانید به صورت یکجا تمامی مجوزها برای دسترسی به میکروفون و دوربین تلفن همراه هوشمند خود را لغو کنید. برای انجام این کار می‌بایست»
روی نوار Quick Settings کلیک کنید.
زبانه در نظر گرفته شده برای دوربین و میکروفون را به سمت خاموش بکشید.
​​​​​​​

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *