ERP برای تولید

چرا نرم افزار ERP برای تولید در صدر فهرست کارهای بسیاری از شرکت‌ها قرار دارد؟ برای شروع، تغییر و تحول عظیمی که عملیات تولید و زنجیره تامین در چند سال گذشته متحمل شده که حتی برخی از بهترین شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است! همچنین، نیاز به تغییر شبکه‌های مشتریان در حال گسترش برای تامین لوازم و مواد، کسب‌وکارها را در معرض دید قرار می‌دهد. تقاضای فزاینده مشتریان برای سرعت و سفارشی‌ سازی، سیستم‌ های قدیمی را تحت فشار گذاشته است و در برخی از موارد، پاسخ مناسب توسط این سیستم ها ارائه نمی شود.

ERP برای تولید

بسیاری از کسب‌ و کارها سیستم‌ های ERP قدیمی خود را کنار گذاشته اند و تلاش می‌کنند تا عملیات روزمره خود از جمله زنجیره تامین، عملیات لجستیک و مالی را مدیریت کنند. تولید کنندگان امروزی برای اینکه نه تنها با این شرایط سخت کنار بیایند، بلکه رشد کنند، به دنبال راه‌ حل‌ هایی هستند که یکپارچه‌ سازی، اتصال و هماهنگی را ایجاد کنند و در عین حال به آنها دید لازم را برای مدیریت عملیات خود و اشتراک‌ گذاری داده‌ها در سراسر کسب‌ و کار در یک پلتفرم مشترک را می‌دهد.

در اینجاست که استفاده از سیستم های ERP جدید، به خصوص سیستم های مبتنی بر ابر، به یکی از محبوبترین بخش ها در فعالیت های تولیدی و کارخانه ها تبدیل شده است.

نرم افزار ERP تولیدی مبتنی بر هوش مصنوعی

در بخش تولید مدرن، رهبران کسب‌ و کار با چالش‌ های بی‌ شماری روبه‌ رو می‌شوند، اما زمانی که مشکلات خود را شناسایی کردند، چیزی که یک کسب‌ و کار خوب را از یک کسب‌ و کار عالی جدا می‌کند این است که با چه سرعتی راه‌ حل‌ های مناسب را پیدا می‌کنند و راه‌ هایی برای خروج از مشکلات پیدا می‌کنند. اگر اطلاعات کافی در مورد erp ندارید، بهتر است، ابتدا مقاله ERP چیست را در وبلاگ شماران سیستم مطالعه کنید.

نرم افزار ERP تولیدی

بهترین شرکت ها در مقابل رقبای خود برای غلبه بر چالش‌های مبتنی بر فرآیند، بر روی چند اولویت اصلی تمرکز می‌کنند و نرم‌ افزار ERP تولید مدرن با هوش مصنوعی می‌تواند به این ۴ روش در سیستم ERP برای تولید کمک کند:

1. همکاری

بر کسی پوشیده نیست که کدورت برای تجارت مضر هستند. همه موافق هستند، اما همچنان یک مشکل فراگیر باقی می ماند، به ویژه در عملیات توزیع شده مانند زنجیره تامین بین المللی و یا تولید. جهان (و مشتریان شما) با سرعت بیشتری نسبت به قبل پیش می رود، بیشتر از قبل نیاز دارند و زمانی که نمی توانند آن را به دست آورند به سرعت پیش می روند. برای دستیابی به چابکی و انعطاف‌ پذیری واقعی، تولید کنندگان باید با تامین‌ کنندگان خارجی، شرکا و شبکه‌ های تجاری و همچنین تیم‌ های تخصصی و بخش‌ های مربوطه در سازمان خود همکاری کنند. ERP برای تولید به تیم ها و شرکا دسترسی و دید یکپارچه ای را می دهد که برای به اشتراک گذاشتن برنامه های استراتژیک، ایده ها، داده ها و همکاری در زمان واقعی در هر جنبه ای از عملیات تولیدی نیاز دارند.

2. هماهنگی

چرخه عمر محصول روز به روز کوتاه تر می شود. فشار فزاینده ای برای سفارشی کردن اقلام و خدمات و بهبود پایداری در سراسر زنجیره تامین وجود دارد. هر حلقه در زنجیره تولید شما، از مواد خام تا بسته بندی نهایی، بر سایر حوزه های عملیاتی تاثیر دارد. یک ERP ابری برای تولید به شما امکان می دهد شرکا و بخش ها را با داده های متمرکز و هوشمندی که برای پاسخگویی به فشارها و تقاضاهای در حال تغییر نیاز دارند هماهنگ کنید. به عنوان مثال: هنگامی که منابع انسانی می دانند پروژه بزرگی در راه است، می تواند با کارکنان آموزش دیده و بررسی شده آماده شود. وقتی فروش و بازاریابی می شنوند که یک محصول جدید در حال ارائه است، می توانند با برنامه های بازاریابی و کمپین هماهنگ زودتر آماده شوند.

3. انطباق پذیری

طبق مطالعه اخیر LexisNexis، مربوط به انطباق شرکتی از سال 2019 تا 2020 تقریباً 20 درصد افزایش یافته است. از امنیت سایبری گرفته تا مقررات تجاری و منابع انسانی، کسب و کارهای مدرن با طیف رو به رشد و دلهره آور مقررات جهانی روبرو هستند. سیستم‌های Cloud ERP نه تنها مقررات انطباق بین المللی را در زمان واقعی مدیریت و به‌روزرسانی می‌کنند، بلکه می‌توانند به شما در پیکربندی فرآیند های خودکار و به‌روزرسانی‌ های رویه‌ ای در پاسخ به مقررات در حال تغییر کمک کنند.

4. ادغام مشتری

به‌ طور سنتی، کسب‌ و کارها بازخورد مشتریان را به شیوه‌ای جمع‌ آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنند. پس از چند ماه مشاهده روندها، تصمیمی برای به روز رسانی یک محصول یا خدمات یا بهبود تجربه مشتری وجود دارد. اما امروزه وفاداری مشتری بیش از هر زمان دیگری بی ثبات است. تحقیقات بلوم ریچ نشان می دهد که تنها یک تجربه بد برای تقریبا 80 درصد از مشتریان لازم است تا به سمت برند دیگری بروند.

برای رونق کسب و کارها، باید تا حد امکان پاسخگوی نیازهای مشتریان باشند. راه‌ حل‌ های ERP ابری با پشتیبانی از تجزیه و تحلیل فوری داده‌ ها و عملکرد سریع‌تر و فرآیند های تولید چابک‌تر به این امر کمک می‌کنند. این امر سفارشی‌ سازی محصول را بر اساس مشخصات مشتریان امکان‌ پذیر می‌سازد، مدل‌ های کسب‌ و کار جدید را هدایت می‌کند و به پرورش روابط با مشتری فراتر از معامله اولیه کمک می‌کند. در برخی از سازمان ها، سیستم های ERP با ترکیب سیستم لوکال و سیستم ابری پیاده سازی می شوند که این سیستم ها، ERP هیبریدی یا ترکیبی نام دارند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ERP هیبریدی را در سایت شماران سیستم مطالعه کنید.

بهترین سیستم های ERP تولیدی، چه کاری انجام می دهند؟

هنگامی که رهبران کسب‌ و کار چالش‌ هایی را که با آن روبرو هستند و نتایجی را که می‌خواهند به دست آورند شناسایی کنند، باید به برخی از عملکرد های خاص ERP ابری نگاه کنند تا تعیین کنند که چگونه این ویژگی‌ها می‌توانند به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کند.

بهترین سیستم های ERP تولیدی، چه کاری انجام می دهند؟

  • هوش تجاری: یک پایگاه داده در حافظه با داشبورد سازگار با دستگاه به کاربران ERP اجازه می دهد تا به راحتی گزارش ها را سفارشی کنند و مجموعه داده های متفاوت را جمع آوری کنند تا اطلاعات سریع و دقیق ارائه شود. این قابلیت به ذینفعان اجازه می‌دهد تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌ آوری کنند و بدون نیاز به جستجوی زیاد بین داده‌ های پراکنده در بخش‌های مختلف یا منتظر ماندن برای گزارش‌ها، سریع و مطمئن تصمیم بگیرند.
  • مدیریت مالی: چه در اتاق هیئت مدیره و چه در کارخانه، رهبران کسب و کار باید به نتیجه نهایی توجه داشته باشند. دسترسی به داده ها و گزارش های مالی دقیق و در زمان واقعی ضروری است. تولید کننده هایی که از ERP ابری استفاده می کنند از بسته شدن مالی سریعتر، هزینه کاری دقیق تر و توانایی ادغام امور مالی و هزینه ها همه در یک مکان، در قالب یکسان سود می برند.
  • برنامه ریزی و تولید نیازمندی های مواد (MRP): یک ضرب المثل قدیمی می گوید که موجودی فقط پولی است که به شکل دیگری مشاهده می شود. برای قرن‌ها، تولید کنندگان برای داشتن مواد خام و موجودی کافی (اما نه بیش از حد) تلاش کرده‌اند. تا زمانی که این یک مشکل بوده است، راه حل آن شامل جمع آوری اطلاعات از بسیاری از منابع مختلف و در عین حال مرتبط است. با عملکرد ERP ابری، مدیران می توانند عملیات خود را با داده های زنده از بخش های داخلی و همچنین داده های خارجی از شبکه های تامین کننده، مشتریان و حتی اخبار و گزارش های آب و هوا اطلاع دهند. ویژگی‌ های زمان‌ بندی زنده MRP به کسب‌ و کارها کمک می‌کند در زمان‌ های بی‌ثبات هم از عرضه و هم منبع‌ یابی سریع اطمینان حاصل کنند که امکان واکنش سریع‌ تر به تغییرات و روندها و امکان اتصال به شبکه‌ های تجاری و تامین‌ کننده را در زمان واقعی فراهم می‌کند. (مقایسه ERP و MIS را در این بخش مطالعه کنید.)
  • تولید و مونتاژ ساده‌: انگیزه تولید با کیفیت، شرکت‌ها را به سمت ساده‌ سازی فرآیند های تولید و مونتاژ سوق می‌دهد. سیستم‌ های Cloud ERP به یکپارچه‌ سازی برنامه‌ های مونتاژ کمک می‌کنند. این پروسه شامل MRP، برنامه‌ ریزی تولید و ظرفیت، صورت‌ حساب مواد و مسیریابی می باشد. تجزیه و تحلیل پیش‌ بینی‌ کننده نیز با اطلاع‌ رسانی رباتیک و اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) و مدل‌ های ماشین‌ های نقشه‌ برداری و چیدمان کف کارخانه به این فرآیند کمک می‌کند. زمانی که تولید و جریان مواد از ابتدا خودکار می‌شود، کارآمدترین روش‌ های ساخت مانند کنترل، بهبود مستمر و دوباره‌ سازی به‌ موقع را می‌توان به کار گرفت.
  • طراحی و مهندسی ساده: تولید از خط مونتاژ یا حتی با مواد خام شروع نمی شود، با ایده ها و الهام گرفتن شروع می شود. طراحان و مهندسان محصولات جدید را زنده می کنند و محققان بازار و تحلیلگران داده کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که این محصولات تا حد امکان با خواسته های مشتریان خود هماهنگ هستند. در گذشته، زمان زیادی طول می کشید تا این اطلاعات به اشتراک گذاشته شود و بر اساس آن عمل شود، و بسیاری از آن ها مانند یک کلمه زمزمه شده در یک بازی تلفنی فرسایش یافته و از بین میرفتند. اما امروزه، نرم افزار ERP ابری به مشتریان، طراحان، تیم تحقیق و توسعه و تیم‌ های تولید امکان همکاری در زمان واقعی را می‌دهد. همچنین با کمک به متمرکز کردن و مدیریت انتقال روان اسناد مهندسی، صورتحساب‌های مواد، تغییرات طراحی و سایر اسناد و مشخصات مرتبط، روند را تسریع می‌کند.
  • مدیریت کیفیت فشرده: بهترین فرآیندهای مدیریت کیفیت (QM) مبتنی بر داده و عینی هستند. توانایی اجرای فرآیندهای QM حلقه بسته، از برنامه ریزی تا عملیات در یک ERP به کسب و کار کمک می کند تا ریسک را به حداقل برساند و با اطمینان بیشتری محصولات و خدمات جدید را عرضه کند. علاوه بر این، فناوری‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند به مدیران کمک کنند تا شبیه‌ سازی‌های شخصی‌ سازی شده what-if را اجرا کنند یا دوقلو های دیجیتالی بسازند تا هر موقعیتی را با آن آزمایش کنند. این بدان معناست که ماشین‌ها و فرآیند های مجازی را می‌توان به حد مطلق خود رساند، بدون هیچ هزینه یا خطری برای تجهیزات فیزیکی ارزشمند. این بازخورد QA و آزمایش می‌تواند بر اساس حوزه تخصصی تجزیه و تحلیل شود و با تیم‌ های مربوطه در سراسر تجارت به اشتراک گذاشته شود تا از بهبود مستمر و کاهش ریسک پشتیبانی کند.
  • برنامه‌ ریزی دقیق پروژه: بررسی پروژه‌ های جدید و فرصت‌ های توسعه نباید بیش از حد ضروری مستلزم ریسک یا حدس و گمان باشد. ادغام مجموعه های مختلف داده از سراسر عملیات بر روی یک پلت فرم مشترک ERP به برنامه ریزان کمک می کند تا پروژه های تولید را بهینه و خودکار کنند. هنگامی که قابلیت‌ های یادگیری ماشین در ترکیب قرار می‌گیرند، به این معنی است که سیستم ERP در طول زمان از طرح‌ های پروژه مشابه یاد می‌گیرد و هرچه پیش می‌رود هوشمندتر و دقیق‌تر می‌شود. با این نوع افزایش دید مرکزی و جمع‌ آوری داده‌ های سراسری، برنامه‌ ریزان می‌توانند هزینه‌ های «واقعی» را برای محصولات و پروژه‌ های مهندسی شده خودکار کنند. این نه تنها ارزش افزوده و هزینه را در نتیجه نهایی کاهش می دهد، بلکه به مذاکره کنندگان تجاری شما اطمینان بیشتری می دهد تا حاشیه های باریک را کاهش دهند و به صورت رقابتی تر و با ترس و ریسک کمتر، نقل قول کنند.
  • پیکربندی محصول: پاسخگویی به بازخوردها و نظرات مشتریان یک موضوع مهم است. اما اگر بتوانید به مشتریان خود اجازه دهید محصولات را با یک کلیک شخصی سازی کنند، مزیت چیست؟ امروزه، پیکربندی‌ کردن محصول مبتنی بر وب که توسط Cloud ERP پشتیبانی می‌شوند، به مشتریان اجازه می‌دهند تا ایده‌ های خود را بر روی سیستم ایجاد کنند. علاوه بر این، این ابزارها مبتنی بر قوانین و ساختار هستند. یعنی که فقط سفارشی سازی های واقعی، امکان پذیر و مرتبط می توانند انجام شوند. همچنین به این معنی است که این سفارشی‌ سازی‌ها به‌ صورت دیجیتالی به طراحان و تولید کنندگان به روش‌ هایی که در سطح جهانی سازگار هستند و برای کار با فرآیند های عملیاتی موجود ساخته شده‌اند، ارتباط برقرار می‌کنند.
  • مقیاس پذیری: روزنامه، باجه تلفن، ساعت مچی. هر روز، چیزی قدیمی منسوخ می شود و اشیا و فناوری های جدید شروع به رشد می کنند. جایی که زمانی چرخه کهنگی ممکن بود چندین دهه طول بکشد، اکنون به نظر می رسد فقط ماه ها، هفته ها و حتی روزها طول می کشد. برای تولید کنندگان، نه تنها به این معنی است که آنها باید همیشه مقیاس پذیر باشند، بلکه باید بتوانند فعالیت‌ های موجود خود را به‌ سرعت و مکرر تغییر داده و ادامه بدهند. پیکربندی‌ های مجدد می‌تواند تأثیر زیادی در هر بخش از یک کسب‌ و کار داشته باشد. اما با راه‌ حل‌های ERP ابری با قابلیت‌ های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تغییرات عملیاتی را می‌توان در سراسر سازمان شناسایی و خودکار کرد. بعلاوه، بهترین پایگاه داده‌های درون حافظه تقریباً بی‌نهایت مقیاس‌ پذیر هستند تا نه تنها از تغییرات سریع، بلکه از رشد و گسترش سریع نیز پشتیبانی کنند.

بهترین ERP برای تولید: آیا ارزش خرید دارد؟

این روزها، مدیران و سایر دارندگان بودجه با فشار زیادی برای ایجاد سریع ارزش و سود برای سرمایه گذاری های نرم افزاری سازمانی خود مواجه هستند. علاوه بر این، از آن‌ها خواسته می‌شود که از کاهش بودجه‌ ها، خروجی افزایش یافته داشته باشند و تصمیماتی برای خرید، اتخاذ کنند که حداکثر بازگشت سرمایه را برای سازمان به ارمغان بیاورد. وسوسه این است که یک رویکرد کمک کننده پیش بگیرید و APIهای کم‌ هزینه و راه‌ حل‌ های تولید شخص ثالث را روی یک ERP قدیمی قرار دهند. آیا این راه حل ارزان تر است؟ آره. آیا کار می کند؟ قطعا کار می کنند.

بهترین ERP برای تولید

ERP های سنتی با پایگاه های داده درایو دیسک برای مدیریت آن دسته از تجزیه و تحلیل های مبتنی بر هوش مصنوعی و هماهنگی انتها به انتها که زنجیره تامین شما برای رقابت در دنیای امروز نیاز دارد ساخته نشده اند. قرار نیست مشتریان صبورتر و راحت تر شوند. تورم و افزایش هزینه‌ های مواد، فشاری را که بر سود شما وارد می‌شود کاهش نمی‌دهد. هنگامی که کسب و کار و مشتریان شما از ظرفیت ERP قدیمی و فرآیند های قدیمی شما بزرگتر شدند، فقط می توانید در آن نقطه به تغییر و به روز رسانی سیستم های خود بپردازید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *