دعوت مایکروسافت از توسعه‌ دهندگان برای ساخت افزونه‌‌های مرورگر اج

شماران سیستم – مرورگر جدید اج که به‌واسطه موتور کرومیم گوگل طراحی شده است تنها یک روز پس از پایان زندگی ویندوز 7 و ویندوزفون یعنی در تاریخ 15 ژانویه برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز عرضه خواهد شد.مایکروسافت در پی قدرت بخشیدن به ‌مرورگر اج خود از توسعه‌دهندگان دعوت کرده است که با ساخت افزونه‌های ویژه این نرم‌افزار، به پایداری آن کمک کنند.

 

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، مرورگر جدید اج که به‌واسطه موتور کرومیم گوگل طراحی شده است تنها یک روز پس از پایان زندگی ویندوز 7 و ویندوزفون یعنی در تاریخ 15 ژانویه برای کاربران سیستم عامل ویندوز عرضه خواهد شد.
 
طراحان مرورگرهای مختلف و حتی مرورگرهای کرومیوم تمایل دارند که بخش افزونه‌های ویژه خود را داشته باشند.
انباره‌ای غنی از افزونه‌های مرورگر اج به برای کاربران این نرم‌افزار بسیار ارزشمند خواهد بود، چرا که نسخه قبلی این مرورگر به‌هیچ‌عنوان از افزونه‌های سوم شخص قوی پشتیبانی نمی‌کرد.

edge3

 

علاوه بر این، کاربران اج می‌توانند افزونه‌هایی  که برای کروم نوشته‌شده‌اند را نیز در این مرورگر استفاده کنند.
البته این کار در ظاهر ممکن است مشکلات سازگاری بسیاری را به وجود بیاورد، اما کسانی که می‌خواهند افزونه کروم خود را به‌صورت بومی در اج استور مشاهده کنند می‌توانند به‌راحتی این کار را انجام بدهند.
 
مطالعاتی که در ابتدای سال جاری میلادی انجام شده است نشان می‌دهد که تنها شمار اندکی از افزونه‌های گوگل مورداستفاده کاربران قرار می‌دهند.
بر همین اساس هزاران افزونه این مرورگر کم‌تر از 5 بار دانلود شده‌اند و برخی از آنها هرگز دانلودی نداشته است.
بنا بر این، دعوت از توسعه‌دهندگان برای ساخت افزونه‌ها را نمی‌توان به‌عنوان برگ برنده‌ای برای این مرورگر تلقی کردموفقیت اج نه‌تنها به داشتن افزونه‌های زیاد، بلکه به اطمینان از مؤثر بودن آنها بستگی دارد.
البته از طرفی باید در نظر داشت که نسخه فعلی اج با در اختیار داشتن تنها 6 درصد از بازار بسیار ضعیف عمل کرده استاین رقم در مقابل سهم 67 درصدی کروم در بازار مرورگرها بسیار ناچیز است.
با این‌ حال اظهارنظرهای مثبت در رابطه با پیش‌نمایش نسخه جدید مرورگر اج موجب شده است که مایکروسافت تا حد زیادی در این زمینه به خود امیدوار شود و با امید به سال آینده میلادی نگاه کند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *