سلول های تولیدی در صنعت

سلول های تولیدی مجموعه ای از ماشین ها هستند که بر اساس محصولات یا قطعاتی که تولید می کنند گروه بندی می شوند. این نوع سیستم در مفهوم تولید سلولی مورد استفاده قرار می گیرد و از سیستم تولید سنتی عملکردی متمایز دارد. سلول های تولید عموما برای افزایش کارایی جریان مواد و حذف ضایعات در فرآیند تولید مورد استفاده قرار می گیرد. یک سلول تولیدی، ماشین آلات و تجهیزات را در یک مکان استراتژیک قرار می دهد و منجر به جریان کارآمدتر مواد، افزایش ارتباطات و موجودی کمتر خواهد شد. در این مقاله با مزایا و کاربرد سلول های تولیدی در صنعت آشنا خواهیم شد.

مزایای سلول های تولیدی

تولید بیش از حد نمونه ای از ضایعات است، زیرا محصولات بیشتر از آنچه قابل استفاده است ساخته می شود. یک سلول تولید با آسان تر کردن تولید، تنها آنچه مورد نیاز است در اختیار شما قرار می دهد. در یک آرایش سلولی، یک اپراتور می تواند چندین عملیات را انجام دهد که ممکن است تعادل کار را بهبود بخشد و جریان محصول را ساده کند.

سلول های تولید به روش های مختلف از موجودی اضافه جلوگیری می کنند؛ به این ترتیب که اول با متعادل کردن کار و دستور دادن به اپراتورها، از تولید بیش از حد جلوگیری خواهد کرد. در نهایت، سلول های تولیدی با نگه داشتن فرایندها در نزدیکی یکدیگر و ساختن مواردی که می توانند فوراً مورد استفاده قرار گیرند، به حذف ضایعات کمک خواهند کرد.

از جمله مزایای سلول های تولیدی، می توان به زمان کوتاه تر، بهره وری بیشتر، کاهش زمان توان عملیاتی، افزایش انعطاف پذیری، بهبود کیفیت و افزایش خروجی اشاره کرد؛ همچنین سلول های متعدد می توانند به راحتی طرح های چند محصول را به طور همزمان تولید کنند.

کاربرد سلول های تولیدی

مزایای سلول های تولیدی که شامل بهره وری بالاتر، پاسخگویی بهتر و توانایی تولید کالاهای سفارشی شده در حجم های کوچک است، در مقایسه با هزینه های آن، بیشتر است. در حالی که سلول های تولید اغلب بر روی نگه داشتن ماشین ها در نزدیکی یکدیگر متمرکز اند، می توانند به قرار دادن استراتژیک افراد کلیدی، ابزارها و لوازم کمک کنند که این مورد منجر به بهبود ارتباط خواهد شد.

سخن آخر

سلول های تولیدی شامل تعدادی ماشین می باشند که با هم سازماندهی شده اند تا چندین عملیات را روی یک محصول انجام دهند؛ همچنین این سلول ها جایگزین سیستم های دستی یا کارکنان می باشند و با بهتر کردن شرایط کاری، باعث بهبود عملکرد سازمان و افزایش کارایی کارکنان خواهند شد. شما می توانید به کمک نرم افزار تولید و کنترل تولید، منجر به بهره وری بیشتر سازمان تان شوید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *