نحوه بازاریابی در صنعت تولید

بازاریابی بخش مهمی از یک سازمان تولیدی است، زیرا تولید کنندگان، عمده فروشان و توزیع کنندگان را به هم متصل می کند؛ همچنین اطمینان حاصل می کند که محصول شما به دست مشتری رسیده یا خیر. در صنعتی که به سمت اتوماسیون و فناوری حرکت کرده، تعجب آور است که بسیاری از شرکت ها هنوز بر روش های قدیمی تکیه کرده اند.

آشنایی با نحوه بازاریابی در صنعت تولید، باعث شده تا بهترین راه ها برای بازاریابی را کشف کنید و با مخاطبان بیشتری آشنا شوید. مهم نیست که در چه مرحله‌ای از سفر بازاریابی در صنعت تولید قرار دارید، در این مقاله با نحوه بازاریابی در صنعت تولید آشنا خواهیم شد.

روش های بازاریابی صنعتی

ترند های بازاریابی تولیدی

قبل از اینکه به جزئیات نحوه بدست آوردن و تبدیل سرنخ ها بپردازیم، بهتر است با آخرین ترند ها و روش های سرمایه گذاری آشنا شویم. یکی از جنبه های مهم بازاریابی در صنعت تولید این است که همیشه در حال تغییر و تحول است؛ به همین دلیل بهتر است همیشه از رقبایتان جلوتر باشید و محتوایی را تنظیم نمایید. برخی از ترند های بازاریابی تولید عبارتند از:

  • وجود اینفلوئنسر ها در بخش بازاریابی B2B
  • استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون اداری
  • استفاده از بازاریابی محتوا
  • سرمایه گذاری در کارهای آنلاین

در حالت کلی، استفاده از بازاریابی دیجیتال برای تولید کنندگان، در مرحله رشد خود قرار دارد. با گذشت زمان و بلوغ بازاریابی تولید دیجیتال و پیشرفت هوش مصنوعی، استفاده از نرم افزارهای تولید و کنترل تولید عادی تر خواهد شد و بازاریابی دیجیتال رونق بیشتری پیدا خواهد کرد.

روش های بازاریابی در صنعت تولید

چگونه استراتژی بازاریابی تولیدی ایجاد کنیم؟

حال که می دانید اهداف سازمانتان چيست و صنعت شما در کجا ایستاده است، زمان آن رسیده که استراتژی برای بازاریابی در صنعت تولید ایجاد نمایید. در این بخش قصد داریم با یک نمونه از استراتژی بازاریابی تولیدی و مراحل آن آشنا شویم.

آنالیز کسب و کار و تدوین استراتژی

برای ایجاد برنامه بازاریابی در صنعت تولید، بهتر است ابتدا نگاهی به منابع خود بیندازید و با توجه به داده های موجود، اقدام به تجزیه و تحلیل نمایید. برای تولید یک استراتژی بازاریابی، بهتر است نیازهای مشتریان خود را در نظر گرفته و پاسخی برای آنها داشته باشید. به صورت خلاصه، زمان تدوین استراتژی برای بازاریابی در صنعت تولید، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چه دارایی هایی در اختیار دارید؟
  • چه برند و موادی باید ایجاد شوند؟
  • کدام تاکتیک ها موفق ترین بوده اند؟
  • چه رویکردهایی را می توان نادیده گرفت؟

بازاریابی در صنعت تولید

ساخت پرسونا برای مشتریان

برای بازاریابی موفق، نیازمند یک نماینده معمولی در بازار هدف هستید. برایان وینوم، مدیر بازاریابی دیجیتال در MAXPlaces Marketing، توضیح داد: «اولین پیشنهاد ما به مشتریانِ تولیدی این است که یک شخصیت خریدار برای دستیابی به مشتریان ایده آل خود ایجاد کنند.» بنابراین تدوین پرسونا مخاطب، می تواند به شناخت بیشتر شما از مشتریان کمک کند.

ایجاد رابطه با مشتری و کسب رضایت او

برای معرفی کسب و کار خود به صورت گسترده، پیشنهاد می شود که اقدام به راه اندازی یک وب سایت و در نهایت تعامل با مشتریان خود کنید. راه حل های زیادی برای ارتباط بیشتر با مشتریان وجود دارد، اما طراحی یک سایت و بهینه سازی آن، می تواند در دیده شدن شما کمک کند.

تجزیه و تحلیل

این مرحله به شما کمک می کند تا متوجه شوید که استراتژی های شما چقدر کارآمد می باشند. استفاده از ابزارهای تحلیلی به مدیران سازمان ها کمک می کند تا از رقبا عقب نمانند و کمپین های بازاریابی خود را به طور استراتژیک برنامه ریزی کنند. علاوه بر همه اینها، داشتن سیستمی برای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، برای تمامی مشاغل آنلاین توصیه می شود، چرا که سیستم CRM هم برای تخصیص سرنخ ها و هم برای ردیابی پیشرفت، امری ضروری است.

تکنیک های بازاریابی در صنعت تولید

تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای تولید کنندگان

یکی از روش های بازاریابی در صنعت تولید، استفاده از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است. در این روش راه حل های مختلفی وجود دارد که منجر به شناخته شدن سازمان شما خواهد شد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • داستان سرایی، یکی از روش هایی است که می تواند به بیشتر شناخته شدن شرکت شما کمک کند که این روش می تواند به کمک پلتفرم های مختلف اجتماعی صورت گیرد.
  • استفاده از دیجیتال مارکتینگ در صنعت تولید، به معنای کنار گذاشتن تمام کارهای سنتی نیست. بازاریابان می توانند از داده های خرده فروشی و ابزارهای تجزیه و تحلیل برای پیشرفت خود استفاده کنند.
  • شخصی سازی؛ کمک گرفتن از روش هایی برای متمایز کردن بیزینستان، یکی دیگر از روش های بازاریابی در صنعت تولید است. این روش می تواند باعث بیشتر شناخت شدن شما شود.

جمع بندی

بازاریابی در صنعت تولید، روش های متفاوتی دارد که با توجه به هدفتان می توانید از آنها استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم با برخی از تکنیک های بازاریابی آشنا شویم. شما به عنوان یک بازاریاب، باید دانش و تخصص کافی از خدمات شرکت و مشتریان خود داشته باشید تا بتوانید به خوبی خریداران و مشتریان خود را متقاعد نمایید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *