اتوماسیون CRM

تا یک دهه گذشته، استفاده از نرم افزار CRM برای خیلی از شرکت ها موضوع نشدنی بود. CRM یک نرم افزار گران قیمت بود که تنها شرکت های بزرگ امکان استفاده از آن را داشتند. با این حال، از گذشته تا به امروز، چیز های زیادی در بین نرم افزار ها تغییر کرده است.

امروزه، نرم افزار CRM دیگر یک فناوری گران قیمت نیست اکثر شرکت ها می توانند این سیستم را در اختیار داشته باشند. در واقع، بر اساس برآوردهای گراند ویو ریسرچ، بیش از 91 درصد از شرکت‌هایی که 10 کارمند یا بیشتر دارند، از یک سیستم CRM استفاده می‌کنند. مزایای CRM آشکار و اثبات شده است.

اتوماسیون CRM

با این حال، برخی از کسب و کارها از استفاده CRM خودداری می‌کنند، زیرا این فرآیند را بسیار پیچیده و زمان‌ بر می‌دانند و در برخی موارد، ممکن است درست باشد. هنگامی که شرکت ها در راه اندازی اتوماسیون CRM شکست می خورند، استفاده از این نرم افزار واقعاً می تواند رنجر آور باشد. برعکس، شرکت‌ هایی که CRM خود را خودکار می‌کنند از مزایای متعددی مانند چرخه‌ های فروش کوتاه‌ تر، بهره‌ وری بهتر و افزایش فروش و درآمد بهره می‌برند.

در این مقاله، بررسی عمیقی در مورد اتوماسیون CRM ارائه می‌کنیم و مسائلی مانند اینکه چگونه تیم فروش شما می‌تواند از آن استفاده کنند و چگونه 6 گردش کار اتوماسیون CRM را که فروشندگان شما استفاده می‌کنند، در سازمان پیاده‌ سازی کنید.

اتوماسیون CRM چیست؟

اتوماسیون CRM به استفاده از عملکرد اختصاصی سیستم CRM برای واگذاری وظایف پرزحمت و تکراری که معمولاً توسط تیم های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری انجام می شود به دستگاه، اشاره دارد.

فرآیندهایی که کاربران CRM می توانند به صورت خودکار انجام دهند بسته به ویژگی های خاص هر سیستم CRM بسیار متفاوت است. رایج ترین گردش کار اتوماسیون CRM شامل موارد زیر است:

  • جذب سرنخ: اتوماسیون CRM به فروشندگان اجازه می دهد تا به طور خودکار از منابع مختلف، مانند فرم های وب سایت، چت ها، پیام رسان ها، رسانه های اجتماعی و ایمیل ها سرنخ ها را جذب کنند.
  • صلاحیت رهبری: صلاحیت سرنخ به واجد شرایط بودن سرنخ های جذب شده بر اساس معیارهای خاص کمک می کند.
  • مسیریابی سرنخ: با وجود اتوماسیون CRM، تمام سرنخ هایی که وارد قیف فروش می شوند را می توان به طور خودکار به نمایندگان فروش اختصاص داد.
  • ورود داده ها: گردش کار خودکار به جای به روز رسانی سوابق مشتری و وارد کردن دستی داده ها، این کار را برای شما انجام می دهد.
  • ایجاد وظیفه: هر بار که یک سرنخ جدید وارد خط فروش می شود، به ارتباطات پاسخ می دهد یا در قیف حرکت می کند، CRM می تواند به طور خودکار وظیفه ای را برای نماینده فروش اختصاص داده شده ایجاد کند تا اقدام مناسب را انجام دهد.
  • پرورش رهبر: گردش‌ های کاری خودکار CRM می‌تواند محتوای هدفمند و پیام‌ های بعدی را به سرنخ‌ ها ارائه دهد تا آنها را درگیر نگه دارد و از طریق قیف فروش منتقل کند.
  • پیش بینی فروش: اتوماسیون CRM می تواند پیش بینی هایی را بر اساس داده های تاریخی، روند فروش فعلی و سایر عوامل ایجاد کند.
  • گزارش فروش: گردش کار خودکار می تواند برای تولید سریع گزارش های فروش دقیق و تجزیه و تحلیل داده های مشتری برای به دست آوردن بینش در مورد رفتار مشتری و شناسایی زمینه های بهبود استفاده شود.

تیم فروش چگونه از اتوماسیون CRM استفاده می کند؟

اتوماسیون CRM می تواند به تیم های فروش کمک کند تا به اهداف خود دست یابند و با ساده سازی وظایف تکراری، بهبود دقت داده ها و افزایش وفاداری و حفظ مشتری، درآمد را افزایش دهند. اما این، همه ماجرا نیست. در داخل، این گردش کارها همکاری تیمی را نیز بهبود می بخشد و روحیه را در بین کارمندان تقویت می کند.

تیم فروش چگونه از اتوماسیون CRM استفاده می کند

1.افزایش کارایی گردش کار فروش

بسیاری از کارهای خسته کننده و تکراری که کارمندان اغلب درگیر آن می شوند، با اتوماسیون CRM به شکل خودکار انجام میگیرند. دیگر لازم نیست بین مدارک و برگه های مختلف برای یافتن اطلاعات بگردید، شما می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد خرید مشتری را در CRM مشاهده کنید. لازم نیست هر تعاملی را به صورت دستی ثبت کنید و برای جلوگیری از از دست دادن یک سرنخ جدید، لازم نیست چشم خود را به خط لوله فروش ببندید.

2.روحیه بهتر تیم فروش

افزایش کارایی گردش کار می تواند روحیه فروشندگان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. هنگامی که نمایندگان فروش مشغول انجام کاری هستند که در وهله اول برای انجام آن استخدام شده بودند، انجام تماس های جدید و مذاکره با مشتریان و بستن معاملات، احساس رضایت بیشتری از حجم کاری خود می کنند.

3.سطوح بالاتر پذیرش CRM

طبق یک مطالعه توسط HubSpot، کمتر از 40 درصد از شرکت‌هایی که CRM را پیاده‌ سازی می‌کنند، می‌توانند به طور کامل از این نرم‌ افزار استفاده کنند. یکی از بزرگترین موانع در راه استفاده منظم از CRM، ورود داده است. 23 درصد از پاسخ دهندگان احساس می کنند که به روز رسانی دستی CRM کار سختی است. اتوماسیون CRM می تواند فروشندگان را به استفاده منظم تر از CRM تشویق کند و پذیرش کلی CRM را در سطح شرکت افزایش دهد.

4.بهبود دقت داده ها

خطای انسانی یک دلیل رایج برای از دست دادن فرصت های فروش است. یک اشتباه تایپی، یک خط فراموش شده هنگام انتقال اطلاعات، یک کلید اشتباه زمانی که در حال کپی و جایگذاری برخی از جزئیات تماس مهم هستید می تواند بسیاری از کارهای شما را خراب کند. عموما همه نیروی های انسانی قبلا این اشتباهات را انجام داده اند.

اما می دانید چه کسی این کار را نکرده است؟ اتوماسیون CRM. وقتی وارد كردن داده‌ها را در CRM خودکار می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که دقیقاً چگونه سرنخ یا مشتری که آن را وارد کرده، به پایگاه داده شما می‌رسد.

5.تجربه مشتری بهتر

اتوماسیون CRM به ایجاد یک سفر مشتری یکنواخت کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که هر سرنخ که وارد خط لوله فروش شما می شود مراحل و فرایند های مشابهی را بدون استثنا و بدون تاخیر طی می کند.

6.چرخه فروش کوتاهتر

با توجه به اینکه اکثر وظایف وقت گیر شما به اتوماسیون CRM واگذار شده است، می توانید روند فروش را سرعت بخشیده و در نتیجه چرخه فروش مجموعه شما کوتاه تر می شود.

7. افزایش وفاداری و حفظ مشتری

اتوماسیون CRM روشی بدون دردسر برای کسب و کارها فراهم می کند تا با مشتریان خود در تماس باشند و به آنها کمک می کند تا روابط قوی تری ایجاد کنند و رشد بلندمدت را در اهداف خود دارد.

با اتوماسیون CRM، می‌توانید استراتژی‌ های ارتباطی شخصی و مرتبط متناسب با نیازها و ترجیحات مشتری خود را توسعه دهید. این موضوع تضمین می کند که تمام ارتباطات به طور مداوم در تمام کانال ها ارائه می شود. با اتوماسیون CRM، هرگز پاسخ یا درخواستی را از دست نخواهید داد. در نظر داشته باشید که نرم افزار اتوماسیون اداری، به صورت مجزا نیز قابل تهیه کردن است و شما می توانید بیشتر فعالیت های تکراری را با استفاده از این نرم افزار، خودکار کنید.

8.افزایش فروش و درآمد

طبق مطالعه‌ ای که توسط Hinge Research انجام شده است، شرکت‌ هایی که اتوماسیون سطح بالا را در فرآیند فروش خود گنجانده‌اند در مقایسه با شرکت‌ هایی که از اتوماسیون سطح پایین استفاده می‌کنند یا فاقد اتوماسیون هستند، حدود 16 درصد سرنخ بیشتری ایجاد می‌کنند که منجر به افزایش درآمد می‌شود.

9.تصمیم گیری بهتر

در نهایت، هنگامی که می دانید تمام داده های شما به روز، دقیق و ساختار یافته هستند، می توانید تصمیمات استراتژیک آگاهانه تری بگیرید.

6 گردش کار اتوماسیون اداری که باید بشناسید!

گردش کار اتوماسیون اداری

1.ورود داده ها

در دنیای پر سرعت فروش، زمان پول است. ورود دستی داده ها خسته کننده، زمان بر است و بدتر از همه، مستعد خطاهای انسانی می باشد. چندین سناریو وجود دارد که نمایندگان فروش باید داده ها را در CRM وارد کنند که همه آنها می توانند خودکار شوند. بهتر است نگاهی دقیق تر به هر یک از آنها بیندازیم.

جذب خودکار لید ها

صرف نظر از اینکه سرنخ‌های شما از کجا می‌آیند، فرم وب در وب‌ سایت، چت، ایمیل یا لینکدین، می‌توانید جذب آنها را ساده کنید و از اتوماسیون مدیریت ارتباط با مشتری بخواهید سوابق جدیدی برای شما ایجاد کند.

به عنوان مثال، می‌توانید یک گردش کار خودکار راه‌ اندازی کنید که تمام اطلاعات فرم‌ های وب ارسال‌ شده را حذف می‌کند و از آن داده‌ها برای ایجاد یک رکورد جدید در CRM استفاده می‌کند. برای انجام این کار، باید یک URL webhook منحصر به فرد ایجاد کنید و آن را در فرم وب که برای تولید سرنخ استفاده می کنید، قرار دهید.

در اینجا، محرک شروع گردش کار، دریافت رویداد webhook و اقدامی است که پس از راه اندازی گردش کار رخ می دهد: ایجاد یک مخاطب جدید در CRM.

برای اطمینان از اینکه تمام اطلاعات در فیلدهای مربوط به رکورد مشتری در CRM ذخیره می شود، باید فیلدهای فرم وب خود را با موارد موجود در رکورد CRM مطابقت دهید. با این حال، برخی از CRM ها از این هم فراتر رفته و به کاربران خود اجازه می دهند تا فرم های وب سفارشی را درست در CRM بسازند و آنها را در وب سایت قرار دهند.

با استفاده از یک CRM که فرم‌ های وب داخلی را ارائه می‌دهد، می‌توانید سرنخ‌ های وب‌ سایت را مستقیماً به CRM ارسال کنید. در چنین سناریویی، محرکی که جریان کار را تنظیم میکند، ارسال فرم وب خواهد بود.

به روز رسانی خودکار اطلاعات تماس

جذب سرنخ تنها زمانی نیست که فروشندگان باید داده ها را در CRM وارد کنند. اگر می‌خواهید گزارش‌ها و پیش‌ بینی‌ های فروش شما دقیق باشد، باید اطمینان حاصل کنید که تمام داده‌ های پایگاه داده به‌روز، کامل و قابل اعتماد هستند. بنابراین، هر زمان که اتفاق قابل توجهی برای مخاطبین شما می افتد، باید سوابق CRM آنها را به سرعت به روز کنید.

اگر بخواهید همه رکوردها را به صورت دستی به روز کنید، احتمالاً هرگز نمی توانید کار واقعی انجام دهید. این یک جریان بی پایان از سوابق است که نیاز به توجه فوری شما دارد. خوشبختانه، شما می توانید این کار را به اتوماسیون CRM محول کنید.

به روز رسانی خودکار اطلاعات تماس

برای صرفه جویی در وقت تیم فروش خود از به‌روزرسانی دستی پایگاه مشتری و افزایش نرخ تبدیل با ارسال پیام‌ های مرتبط بر اساس رفتار و ترجیحات مشتری، باید یک گردش کار خودکار برای به‌روزرسانی رکورد هر زمان که راه‌اندازی ایجاد می‌شود، تنظیم کنید.

در این شرایط، محرک مورد نظر می تواند تقریباً هر چیزی باشد:

  • سرنخ به تماس شما واکنش نشان داد (ایمیل شما را باز کرد، به پیامی پاسخ داد و …)
  • سرنخ به مرحله بعدی خط فروش منتقل شد
  • سرنخ از آدرس ایمیل دیگری با شما تماس گرفته است

ثبت خودکار تعاملات

در نهایت، فروشندگان باید هر زمان که با سرنخ ها و مشتریان ارتباط برقرار می کنند، داده ها را در CRM وارد کنند. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند تصویر بزرگ‌تر را ببینند، تمام تعاملات را پیگیری کنند و فوراً معاملاتی را که غیرفعال شده‌اند، شناسایی کنند.

با این حال، ثبت دستی تعاملات دارای مجموعه ای از معایب است:

  • وقت گیر است
  • هنگامی که بلافاصله وارد سیستم نمی شوید، ممکن است جزئیات مکالمه یا زمان و تاریخ دقیق آن فراموش شود.
  • قضاوت در مورد اینکه چه چیزی مهم است (و بنابراین ارزش ثبت کردن دارد) و چه چیزی نیست ذهنی است. اغلب، نمایندگان فروش جزئیات مهم و حتی کل مکالمات را صرفاً به این دلیل که فکر نمی کنند آنقدر مهم هستند حذف می کنند.

اتوماسیون CRM تضمین می کند که هر بیت از تاریخچه ارتباطات شما بدون استثنا و به ترتیب زمانی در جدول زمانی سوابق مشتری نگهداری می شود.

2. مسیریابی لید (توزیع لید)

طبق مطالعه HubSpot، 29٪ از تیم هایی که از CRM استفاده می کنند،برای خودکار سازی تکالیف تکراری از این سیستم برخوردار می شوند. البته بسیار منطقی است. توزیع خودکار سرنخ به شما این امکان را می دهد که به درخواست های سرنخ سریعتر واکنش نشان دهید، فرآیند پرورش سرنخ را زودتر شروع کنید و چرخه فروش را کوتاه کنید.

مسیریابی خودکار سرنخ تضمین می کند که سرنخ ها به طور عادلانه بین نمایندگان فروش توزیع شوند. این امر احتمال سوگیری در توزیع لید را از بین می برد و می تواند به جلوگیری از درگیری بین نمایندگان فروش کمک کند.

مسیریابی لید

در نهایت، این موضوع می تواند به اطمینان حاصل شود که سرنخ ها به سمت نماینده فروش مناسب با تخصص و تجربه هدایت می شوند تا بهترین تجربه ممکن برای مشتری را ارائه دهند. که می تواند به ایجاد اعتماد و اطمینان با مشتریان بالقوه کمک کند و احتمال بسته شدن فروش را افزایش دهد.

البته شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه اتوماسیون CRM را برای مسیریابی خودکار هدایت کنید. شما می توانید نمایندگان فروش را به صورت تصادفی یا بر اساس مجموعه ای از قوانین خاص به سرنخ های جدید متصل کنید.

انواع قوانین توزیع خودکار لید

توزیع لید دوره گرد (Round-robin lead distribution) یکی از رایج ترین رویکردها برای مسیریابی خودکار لید است.

توزیع لید دورگرد، روشی برای توزیع یکنواخت سرنخ ها بین گروهی از نمایندگان فروش است. در این روش، سرنخ ها به صورت چرخشی یا دایره ای توزیع می شوند به طوری که هر نماینده فروش در گروه، قبل از اینکه هر نماینده ای سرنخ دوم دریافت کند، تعداد مساوی سرنخ دریافت می کند.

این نوع مسیریابی خودکار منجر به تضمین عدالت و فرصت برابر برای همه نمایندگان فروش در تیم می شود. این روش، مانع از بارگیری بیش از حد نمایندگان فروش با سرنخ ها می شود در حالی که سایرین تعداد کمی از آنها را دریافت می کنند یا هیچ کدام را دریافت نمی کنند. این روش همچنین می‌تواند مسئولیت‌ پذیری را در بین نمایندگان فروش افزایش دهد، زیرا هر نماینده می‌داند که تعداد مساوی سرنخ دریافت خواهد کرد و می‌تواند بر تبدیل آن سرنخ‌ها به فروش تمرکز کند.

با این حال، اگر نمی‌خواهید نمایندگان فروش را به صورت دوره‌ای به سرنخ‌ های جدید برسانید، می‌توانید یک اتوماسیون CRM طراحی کنید که سرنخ‌ های تازه گرفته شده را بر اساس موارد زیر به نمایندگان فروش خاص اختصاص دهد:

  • اندازه شرکت رهبر
  • لید های صنعت
  • مکان لید
  • زبان لید
  • اندازه مورد انتظار معامله
  • تعداد سرنخ های فعلی نمایندگان فروش

3. امتیاز دهی به لید

یکی دیگر از اتوماسیون های CRM که در بین فروشندگان بسیار محبوب است امتیاز دهی به سرنخ است. در واقع، طبق همان مطالعه HubSpot، 28٪ از تیم هایی که از CRM استفاده می کنند از آن برای خودکار کردن امتیازدهی سرنخ استفاده می کنند.

مهم نیست که تیم فروش شما چقدر بزرگ و کارآمد باشد، توجه به هر سرنخ که وارد خط فروش شما می شود به همان میزان غیرممکن است. گاهی اوقات، برای تعقیب معاملات بزرگتر و مهمتر، باید سرنخ هایی که اهمیت کمتر دارند را در اولویت قرار دهید. بنابراین، شناسایی سرنخ هایی که احتمالاً از همان ابتدا به مشتریان تبدیل می شوند را انجام دهید و تلاش های فروش خود را بر این اساس اولویت بندی کنید.

امتیاز دهی به لید

با این حال، امتیاز دهی به سرنخ ها به صورت دستی می تواند فرایندی زمان بر و مستعد خطا باشد. علاوه بر این، اطمینان از ثبات و دقت در کل تیم فروش می تواند دشوار باشد. اینجاست که اتوماسیون CRM به کار می آید. با کمک اتوماسیون CRM، می‌توانید معیارهای خاصی را از پیش تعریف کنید و بر اساس آنها به طور خودکار سرنخ‌ها را رتبه‌ بندی کنید.

برخی از معیارهای بالقوه امتیاز دهی خودکار سرنخ عبارتند از:

  • جمعیت شناسی: این شامل عواملی مانند عنوان شغلی رهبر، اندازه شرکت، صنعت، مکان و سایر داده های فیرموگرافیکی است که می تواند به تعیین اینکه آیا سرنخ مناسب برای کسب و کار است یا خیر، کمک کند
  • تعامل: این شامل عواملی مانند میزان علاقه و تعامل رهبر با کسب و کار است. ممکن است شامل بازدید از وب سایت، تعامل با رسانه های اجتماعی، باز شدن ایمیل و کلیک ها و سایر تعاملاتی باشد که نشان دهنده علاقه به کسب و کار است.
  • رفتار: شامل عواملی مانند اقدامات و رفتارهای رهبر، مانند دانلود محتوا، شرکت در وبینارها، پر کردن فرم ها و سایر اقداماتی است که نشان دهنده تمایل به تعامل با کسب و کار است.
  • زمان‌ بندی: شامل عواملی مانند آمادگی رهبر برای خرید است، مانند اینکه آیا آنها به طور فعال در حال تحقیق در مورد راه‌ حل‌ها هستند یا نیاز یا نقطه پین را بیان کرده‌اند که کسب‌وکار می‌تواند به آن رسیدگی کند.
  • بودجه: شامل عواملی مانند بودجه تخمینی سرنخ برای محصول یا خدماتی است که به فروش می رسد و می تواند به تعیین اینکه آیا سرنخ مناسب برای کسب و کار است یا خیر و اینکه آیا آنها احتمالاً به مشتری تبدیل می شوند یا خیر، کمک کند.

4. ایجاد کار

بسته به فرآیندهای فروش خود، می توانید وظایف خودکار مختلفی را برای هر مرحله از خط فروش پیکربندی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محرک های مناسب را برای شروع ایجاد کار خودکار تنظیم کنید. مثلا:

ایجاد کار

  • هنگامی که یک سرنخ جدید وارد خط فروش شما می شود، می توانید به طور خودکار وظایفی را برای صلاحیت بیشتر سرنخ، انجام یک تماس اکتشافی و غیره ایجاد کنید.
  • در مرحله مذاکره، می توانید به طور خودکار وظایفی را برای ایجاد یک ارائه، تهیه یک حساب کاربری برای نمایش محصول یا خدمات خود، راه اندازی یک تماس آزمایشی و غیره ایجاد کنید.
  • در مرحله امضای قرارداد، می توانید به طور خودکار وظایفی برای ایجاد قرارداد، هماهنگی قرارداد بین اعضای تیم و غیره ایجاد کنید.
  • پس از انجام معامله، می توانید به طور خودکار وظایفی را برای تنظیم و انجام یک تماس ارزیابی، بررسی حساب (برای اطمینان از اینکه مشتریان از سیستم استفاده می کنند)، مذاکره برای تمدید قرارداد (چند هفته قبل از تاریخ انقضا) و غیره ایجاد کنید.

برخی از محرک های متداول ایجاد وظایف اتوماسیون CRM عبارتند از:

  • تغییر قسمت “Stage” در خط لوله فروش
  • تعداد روزهایی که سرب در یک مرحله خط لوله فروش خاص صرف می کند
  • تغییر اولویت لید
  • تعامل با ایمیل
  • تاریخ ها و نقاط عطف خاص (تولدها، سالگردها، پایان قرارداد و غیره)

5. نوتیفیکیشن ها

هنگامی که طعم خودکار سازی CRM را می‌چشید و به مزایایی که می‌تواند برای شما به ارمغان بیاورد پی می‌برید، ناگزیر شروع به خودکارسازی هر چه بیشتر فرآیندهای فروش می‌کنید. با این حال، مهم نیست که چقدر بخواهید تمام کارهای روزمره خود را به نرم افزار محول کنید، باز هم چند کار مهم وجود دارد که باید به شدت در آنها مشارکت داشته باشید.

نوتیفیکیشن ها

این وظایف عبارتند از:

  • تماس با یک سرنخ که مدتی است به ایمیل های شما پاسخ نداده است
  • تکمیل کاری که به صورت خودکار ایجاد شده است (برگزاری تماس اکتشافی، تهیه اسلایدها برای ارائه، اجرای نسخه نمایشی محصول، آماده کردن قرارداد و …)
  • تخصیص مجدد هدایت به یک همکار که در معاملات خاص صلاحیت بیشتری دارد

در دنیای کسب و کار مدرن، این یک نوع موقعیت است که برای اولین بار انجام می شود و شما باید سریع باشید. اگر به اندازه کافی سریع واکنش نشان ندهید، در خطر از دست دادن فرصت های فروش هستید.

به همین دلیل مهم است که اتوماسیون CRM را پیاده سازی کنید که بلافاصله از طریق پلتفرم پیام رسانی داخلی، ایمیل یا هر روش ارتباطی ترجیحی دیگر، هر زمان که اتفاق قابل توجهی در خط فروش رخ می دهد، یک اعلان برای شما ارسال کند.

با یک گردش کار خودکار، مجبور نخواهید بود که چشمان خود را روی صفحه نگه دارید و سعی کنید تغییرات را متوجه شوید (به هر حال این یک استراتژی ناموفق است، دنیا در همان لحظه ای که ساعات کاری شما تمام می شود متوقف نمی شود و سرنخ های شما برنده هستند. صبر کنید تا استراحت ناهار تمام شود). تمام اطلاعات مهم به طور خودکار روی صفحه نمایش ظاهر می شود.(به طور خودکار!)

در نتیجه، شما قادر خواهید بود:

  • در مورد تغییرات حیاتی داده تصمیمات سریع تری بگیرید
  • فرآیندهای خودکار را در بهترین زمان شروع کنید
  • تاریخ ها و مهلت های مهم را به خاطر بسپارید
  • برای کمک به حفظ یا جذب مشتریان، پاسخ های فوری ارائه دهید
  • خدمات مشتری را بهبود بخشید

6. پرورش لید

در نهایت، زمانی که نمی‌خواهید وقت تیم فروش خود را روی سرنخ‌های با اولویت پایین تلف کنید، اما همچنان می‌خواهید با آن سرنخ‌ها درگیر شوید و شانس تبدیل آن‌ها را افزایش دهید، اتوماسیون CRM فرآیند پرورش لید ممکن است پاسخگو باشد.

خودکارسازی تلاش‌های پرورش سرنخ می‌تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که ارتباط مستمر با سرنخ‌ها را حفظ می‌کنید و پیام‌های هدفمند و شخصی‌ شده را در زمان مناسب برای آنها ارسال می‌کنید. در نتیجه، به ایجاد اعتماد ادامه می‌دهید و مشتریان بالقوه را تا زمانی که به تلاش‌های اطلاع‌ رسانی شما واکنش نشان دهند و در سلسله مراتب پیشرو بالا بروند، ادامه می‌دهید.

پرورش لید

همچنین این یک استراتژی عالی برای فروشندگانی است که می‌خواهند در مقیاس سرد ارتباط برقرار کنند. اتوماسیون پرورش پیشرو می تواند به آنها کمک کند در زمان کمتری به مشتریان بالقوه بیشتری دست یابند و در نهایت درآمد بیشتری را برای کسب و کار به ارمغان بیاورند.

با کمک اتوماسیون CRM، می‌توانید دنباله‌ای پیچیده و منشعب از ایمیل‌های خودکار پرورش سرنخ بسازید که اطلاعات سرنخ‌های شما را در مورد کسب‌وکارتان و مزایای محصولتان به صورت قطره‌ای تغذیه می‌کند.

بایدها و نبایدهای اتوماسیون CRM

برای دستیابی به اهداف اتوماسیون CRM خود، یادآوری برخی از بهترین شیوه ها مفید است. بیایید نگاهی به بایدها و نبایدهای اتوماسیون CRM بیندازیم.

بایدها و نبایدهای اتوماسیون CRM

باید ها

  • فرآیند فروش خود را برای شناسایی وظایفی که می‌توانند خودکار شوند، مرور کنید
  • در مورد فرآیندهایی که باید به طور خودکار با تیم صحبت کنید
  • پس از پیاده سازی اتوماسیون CRM، تیم خود را برای استفاده از CRM آموزش دهید
  • نتایج اتوماسیون CRM را ارزیابی کنید

نباید ها

  • بیش از حد خودکار نکنید؛ همه چیز در حد وسط خوب است
  • فکر نکنید که اتوماسیون یک فعالیت ثابت است و یک بار انجام می شود و تا همیشه باقی می ماند، سیستم اتوماسیون شما نیاز به به روز رسانی های متعدد دارد.
  • اعلان ها را بیش از حد خودکار نکنید

فرقی ندارد که نیاز به اجرای CRM داشته باشید یا اتوماسیون اداری و یا به یک سیستم یکپارچه نیاز داشته باشید که هم CRM و هم اتوماسیون را در اختیار شما قرار دهد. در هر صورت تیم توسعه شماران سیستم، می تواند سیستم مورد نیاز مجموعه شما را به صورت اختصاصی طراحی و توسعه بدهد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *