5 روند اتوماسیون که برای انطباق پذیری باید رعایت کنید

فناوری فقط در حال تکامل نیست؛ در حال تبدیل شدن به یک اکوسیستم پیچیده مبتنی بر ابر است. کسب‌ و کارها با سرعت بی‌ سابقه‌ای داده‌ها را جمع‌ آوری و ذخیره می‌کنند و باید بالاترین استانداردهای امنیتی را در این فرایند رعایت کنند و از مقررات مختلف داده، پیروی کنند.

5 روند اتوماسیون که برای انطباق پذیری باید رعایت کنید

استانداردهای  انطباق پذیری با اتوماسیون نیز به طور مداوم در حال تغییر هستند. شرکت‌ های آینده‌ نگر باید جلوتر از این تغییرات باشند یا با خطر از دست دادن تعداد زیادی از مشتریان خود رو به رو شوند.

مطابقت پیدا کردن با اتوماسیون اداری (Compliance Automation)، مفهومی نوظهور است که رسیدگی به وظایف دستی را حذف می کند. نرم افزار اتوماسیون سازگار، به شما کمک می کند از جریمه های پرهزینه جلوگیری کنید، خطرات را کاهش دهید و تطبیق پذیری را تسریع ببخشید.

5 ترند اتوماسیون سازگار

انطباق یا سازگاری، یک فعالیت یک بار مصرف نیست، این یک فرآیند فعال است. در گذشته، تلاش کسب و کار ها بر خوب بودن استوار بود، اما امروزه “خوب بودن” یک امر ضروری برای هر کسب و کار می باشد. ضرورت، راه را برای بسیاری از روندهای نوظهور هموار کرده است.

1.استفاده از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)

هوش مصنوعی و ML در خط مقدم تکامل فناوری بوده اند و هر روز موارد استفاده جدید متعددی را در اتوماسیون سازگار پیدا می کنند.

هوش مصنوعی و ML به خودکار سازی چندین بخش از وظایف مرتبط با انطباق، مانند جمع آوری شواهد و نظارت بر کنترل ها کمک می کنند. این فناوری‌ ها قابلیت پیش بینی برخی از پروسه ها را نیز دارند که برای بسیاری از بیزینس ها بسیار مهم است.

به همان اندازه که می توانید وظایف خاصی را خودکار کنید، می توانید خطرات احتمالی را با دقت و سرعت بیشتری شناسایی و پیش بینی کنید و قبل از بروز مشکلات، با آنها مقابله کنید.

استفاده از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)

ارزیابی ریسک

ارزیابی ریسک، نشستن روی صندلی راننده در خودرو های خودران، با هدایت هوش مصنوعی و ML است! اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده و دقیق در مورد خطرات مربوط به انطباق و ایجاد یک طرح اصلاحی، با فناوری‌ های هوش مصنوعی و ML بسیار آسان شده.

مدیریت بحران

وقتی صحبت از نوآوری می شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند این است که چگونه به بهترین نحو از بحران جلوگیری می کند. هوش مصنوعی و ML بدون شک مدیریت بحران را تضمین می کنند. این ابزار ها به شما امکان می دهند تا اقداماتی را که ممکن است نقض بالقوه داده باشد و علت اصلی چنین حوادثی را شناسایی کنید، بنابراین آماده انجام اقدامات متقابل باشید.

یک ابزار اتوماسیون انطباق پذیر، مجهز به هوش مصنوعی و ML اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهد و به شما کمک می کند از جریمه های شدید یا عواقب ناشی از عدم انطباق جلوگیری کنید.

برنامه ریزی هوشمندانه تر در پشت صحنه

هوش مصنوعی و ML قبلاً با تجزیه و تحلیل، موفقیت های زیادی را به دست آورده اند. موفقیت بزرگ بعدی برای این ابزار ها، تجزیه و تحلیل و پیش بینی بر اساس اطلاعات است.

توانایی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل سریع مقادیر زیادی از داده ها به شرکت ها کمک می کند تا خطرات بالقوه را شناسایی کنند، تأثیر را ارزیابی کرده و الزامات انطباق را سریعتر به برنامه های اقدام تاکتیکی تبدیل کنند. این ویژگی‌ها کمک زیادی به کسب‌ و کارهایی با بهترین شیوه‌های انطباق می کنند.

با این حال، پیاده سازی هوش مصنوعی در یک عملکرد مهم مانند انطباق بدون چالش نیست. اگر شروع به کار می کنید، در اجرای قوانین دیجیتال دقیق و اطمینان از دقت، مشکل خواهید داشت. اما قطعاً مزایای های بلند مدت از خطرات آن بیشتر خواهد بود. مسائل بزرگ بیشتر شبیه به اتفاقات معمولی خواهند بود.

2.تاکید بر حریم خصوصی داده ها

حفظ حریم خصوصی داده ها یکی از بزرگترین نکات در مورد انطباق است. با کسب و کارهایی که حجم زیادی از داده ها را جمع آوری و پردازش می کنند، اصل کمترین امتیاز، که دسترسی کاربر به داده ها را محدود می کند، سنگ بنای هر چارچوب infosec خواهد شد.

قوانین حفظ حریم خصوصی، سازمان ها را ملزم می کند که داده ها را فقط برای اهداف ضروری یا افشا شده جمع آوری کنند. به عبارت دیگر، پردازشگرهای داده باید در مورد اینکه چه داده هایی را جمع آوری می کنند، چگونهاین کار را انجام می دهند، کجا ذخیره سازی انجام می شود و چگونه از آن استفاده می کنند شفاف باشند.

تاکید بر حریم خصوصی داده ها

قوانین حفاظت از داده ها، کنترل را از شرکت ها پس گرفت و آن را به صاحبان داده ها واگذار کرد. GDPR نمونه برجسته ای از چارچوب های داده خاص است که تاکید بیشتری بر حفظ حریم خصوصی دارد. اما این موضوع چگونه به اتوماسیون انطباق مربوط می شود؟

مدیریت رضایت

با اتوماسیون انطباق، کسب‌ و کارها می‌توانند به راحتی داده‌ها را طبقه‌ بندی کنند، مدیریت خط‌ مشی را در نظر بگیرند و به آزمودنی‌ها کنترل بیشتری بر داده‌ هایشان بدهند. اتوماسیون، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از فرآیندهای خاص انصراف دهند، داده‌ های شخصی را ویرایش کنند و از یک رابط، درخواست دسترسی به داده‌ها کنند.

مدیریت حوادث

مدیریت حوادث حوزه دیگری است که با تغییر مواجه است. نقض داده ها عواقب جدی در این بخش دارد. شما نیاز به اقدام پیشگیرانه دارید، اما در برخی از شرایط، باید هوشمندانه تر فکر کنید. شما همچنین می خواهید با این حوادث به سرعت و کارآمد برخورد کنید تا از خرابی، ضرر مالی و آسیب به شهرت برند، جلوگیری کنید.

مدیریت حوادث خسته کننده است. اما اتوماسیون سازگار آن را سرگرم کننده تر، آسان تر و مفیدتر می کند. با یک راه حل اتوماسیون compliance مبتنی بر هوش مصنوعی، می توانید به راحتی تمام شواهد و داده ها را برای حل مشکلات بدون اختلال یا تاخیر جمع آوری کنید. چنین پیشرفت‌ هایی انطباق با چشم‌ انداز انطباق همیشه در حال تغییر و رعایت استانداردهای سخت‌ گیرانه‌ تر حفظ حریم خصوصی داده‌ ها را ساده‌ تر می‌کند.

3. تمرکز بر نظارت مستمر

اجرای یک وضعیت امنیتی قوی، دیگر کافی نیست. با توجه به سرعت سریعی که ماهیت حملات سایبری و اقدامات متقابل صنعتی در حال تحول است، سازمان ها باید جلوتر از منحنی رشد باشند و به سرعت نسبت به حوادث واکنش نشان دهند.

نظارت مستمر، یکی از راه های دستیابی به این هدف است. برای افراد ناآشنا، نظارت مستمر فرآیند نظارت بر کنترل‌ های داخلی امنیت داده‌ها در زمان واقعی است که امکان ارزیابی دقیق‌تر آسیب‌ پذیری و واکنش سریع را فراهم می‌کند.

تمرکز بر نظارت مستمر

نظارت مستمر بسیار قابل اعتماد است و امکان مشاهده بیشتر فرآیند را فراهم می کند.

جلوتر از منحنی رشد ماندن

همانطور که اتوماسیون انطباق، بیشتر به عنوان یک راه حل شناخته می شود، بر نقش فزاینده اتوماسیون در نظارت مستمر تأکید می شود. پیاده سازی اتوماسیون به ابزاری ارزشمند برای سازمان هایی تبدیل خواهد شد که به دنبال حرکت از کنترل های امنیتی دستی به سمت مدیریت کنترل خودکار هستند.

با نظارت مستمر، سازمان ها آمادگی بهتری دارند. این رویکرد به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بر حفظ شواهد مربوط به انطباق به طور طبیعی تمرکز کنند. همه چیز در مورد پیاده سازی نیست. اتوماسیون همچنین در نحوه نظارت مستمر نقش مهمی خواهد داشت. با تکنیک‌ های هوش مصنوعی و اتوماسیون، آموخته‌ های حاصل از نظارت و کنترل می‌تواند به رهبران نگاهی اجمالی به وضعیت امنیتی سازمان در زمان واقعی بدهد.

همچنین می‌تواند با اتصال سیستم‌ هایی که معمولاً با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند، به استخراج اطلاعات اضافه کمک کند. این موضوع به ویژه در شرایط بحرانی که سرعت تصمیم گیری می تواند به راحتی تعیین کنند باشد، بسیار مفید است.

4. اتصال اتوماسیون انطباق با فرآیندهای تجاری

ما در شماران سیستم، پیش‌ بینی می‌کنیم که دامنه انطباق فراتر از فعالیت‌ های متمرکز بر حسابرسی خواهد بود و به جایگاه برجسته‌ تری در حوزه عملیات روزانه خواهد رفت.

اتصال اتوماسیون انطباق با فرآیندهای تجاری

تغییر یک درک شناخته شده

انطباق قبلا به عنوان یک فعالیت یکبار مصرف دیده می شد. اما این تصور به سرعت در حال تغییر است. سازمان‌ها در حال حاضر سازگاری را به‌عنوان یک فرآیند مستمر نگاه می‌کنند، فرآیندی که شامل تعیین خط‌ مشی‌های قوی، تغییر سیاست‌ های اضافی و داده‌ محور بودن در هنگام تصمیم‌ گیری حیاتی است.

علیرغم اینکه جهان تا حد زیادی در حال بازگشت به فضاهای کاری داخلی است، سازمان‌هایی وجود دارند که هنوز کار با یک راه‌ اندازی ترکیبی یا کار از راه دور را ترجیح می‌دهند. ایجاد تغییرات در سیاست ها و نظارت بر کنترل ها بر روی تنظیمات از راه دور بسیار چالش برانگیز است و یک نقض واحد در هر نقطه از مسیر می تواند یک واکنش زنجیره ای با اثرات مخرب داشته باشد. این موانع تنها زمانی قابل رفع هستند که سازمان کنترل دقیق و در سطح نهاد بر برنامه انطباق خود داشته باشد.

ایجاد یک رویکرد یکپارچه برای انطباق

اتوماسیون انطباق تا حد زیادی چالش‌های عملیاتی ناشی از اجرای سیاست‌های جدید، بررسی آسیب‌ پذیری‌ها و اجرای بهترین شیوه‌ ها در میان نیروی کار توزیع‌ شده را کاهش می‌دهد.

در مقیاس سازمانی، ریسک عدم انطباق به طور قابل توجهی بیشتر از سرمایه گذاری مورد نیاز برای تحقق آن است. با یک رویکرد یکپارچه، سازمان‌ها با اتوماسیون انطباق پذیر به عنوان یک منبع واحد برخورد می‌کنند که چندین عملکرد تجاری را در یک رابط واحد جمع آوری می‌کند. (منبع: نرم افزار یکپارچه)

همراه با اتوماسیون، می تواند به طور قابل توجهی عوامل خطر را کاهش دهد، کارایی گردش کار را بهبود بخشید و خطرات مربوط به عدم انطباق را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مانند نظارت مستمر، ادغام انطباق در فرآیند های تجاری سراسر عملکردها منجر به برقراری ارتباط موثر تر با یکدیگر در سیستم‌ های موازی می‌شود. این امر، دید شما نسبت به داده‌ها را افزایش می‌دهد و مدیریت گردش‌های کاری عملکردی را از دیدگاه انطباق آسان‌تر می‌کند.

5. مقیاس انطباق فراتر از مرزها

انطباق در حال حاضر یک پیش نیاز است که اغلب تعیین می کند که آیا کسب و کار موفق شده یا از دست رفته است. سازمان‌ها با وجود چالش‌ هایی که از منظر مقررات با آن‌ها مواجه هستند، برای اطمینان از رشد و تمرکز بر نیاز مشتری، با یک نبرد سخت مواجه هستند.

هنگامی که سازمان‌ها به جذب مشتریان از مناطق دیگر فکر می‌کنند، اغلب وظیفه برآورده کردن نیازهای منحصر به فرد آنها را بر عهده دارند. این می تواند به خودی خود یک کار دلهره آور باشد، اما انطباق را به سیستم اضافه کنید و منتظر باشید که مشکلات شما با سرعت بیشتری حل شوند. مناطق جغرافیایی مختلف می توانند الزامات قانونی متفاوتی داشته باشند.

مقیاس انطباق فراتر از مرزها

پیروی از مقرراتی مانند GDPR برای هر کسب و کاری که به دنبال پردازش اطلاعات شخصی شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا یا HIPAA به عنوان اجرای قانون فدرال است، ضروری می باشد. اما علاوه بر این مقررات اجباری، ممکن است برخی دیگر نیز وجود داشته باشد که در چندین کشور و حوزه مختلف اعمال شود.

برخی از سازمان‌ها حتی ممکن است الزامات انطباق دیگری مانند انطباق با SOC 2 یا گواهینامه ISO 27001 را به عنوان بسط فرآیند انتخاب فروشنده خود داشته باشند. این کار انجام چنین پیچیدگی ها و به دست آوردن کسب و کارها را بسیار دشوار می کند.

اشتراکات کنترل نقشه برداری

خوشبختانه، به جای ارجاع به لیست های متعدد از تغییرات کنترل قابل اجرا، تعدادی از چارچوب ها دارای اشتراکاتی هستند. بنابراین نقشه برداری دقیق از آنها، اضافه کردن استثناها و اتخاذ یک رویکرد تاکتیکی برای دریافت گواهینامه خلاصه می شود.

یک راه‌ حل خوب اتوماسیون انطباق، راه‌ حلی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از آخرین تغییرات و اصلاحات انطباق در سراسر چارچوب‌ها مطلع شوند. این می تواند به طور فعال موجودی یا کنترل های نظارتی را ایجاد کند و در عین حال به روز رسانی هایی را در مورد معرفی قوانین جدید و تغییرات در مقالات خاص در همین چارچوب ارائه دهد.

امسال شاهد یک روند اتوماسیون انطباق خواهیم بود، نقشه برداری و کنترل. این امر اساساً ماتریسی از اشتراکات کنترلی را ایجاد می کند که در سراسر چارچوب ها اعمال می شود و سازمان ها را قادر می سازد تا برای چندین گواهینامه انطباق بدون نیاز به رسیدگی به الزامات برای هر یک به طور جداگانه آماده شوند.

انطباق، دیگر اختیاری نیست

ماهیت انطباق در مقیاس جهانی در حال تغییر است. سازمان‌ها دیگر نمی‌توانند از پس برخی از قوانین بر بیایند. با افزایش تجارت جهانی، تعهدات نظارتی بیش از پیش سختگیرانه و پیچیده تر می شوند. در نتیجه، CISO ها اکنون به اتوماسیون انطباق روی آورده اند تا به خودکارسازی جنبه های مختلف انطباق در حین اجرای زیرساخت ها و ابتکارات اعتماد کمک کنند.

طبق یک مطالعه، بازارها قرار است در پنج سال آینده به 97 میلیارد دلار رشد کنند و در کوتاه‌ مدت، دوازده ماه آینده شاهد افزایش باورنکردنی در سازمان‌ هایی خواهیم بود که راه‌ حل‌ های اتوماسیون انطباق پذیر را با اهمیت ویژه‌ای که در صنایع نرم‌ افزاری و بانکی، مالی و بیمه به‌ کار می‌برند، اتخاذ می‌کنند.

روند های اتوماسیون انطباق که در بالا ذکر شد تنها چند مورد هستند که مطمئناً آینده صنعت را شکل خواهند داد. صرف نظر از صنعت یا مقیاس شرکت شما، اتوماسیون انطباق، کلیدی برای فعال کردن یک برنامه سازگاری قوی تر، به روز شده و قابل انطباق است که یک الزام اداری نیست، بلکه یک مزیت رقابتی است.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *