بهترین نرم افزار های حسابداری برای کسب و کارهای کوچک

شماران سیستم، ارائه کننده راهکارهای نرم افزار برای سازمان های کوچک و بزرگ می باشد که بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک را ارائه می کند. نرم افزار های این مجموعه، به دلیل محبوبیت صنعت و منابع کاربر، بهترین نرم افزار حسابداری مشاغل کوچک است.

نرم افزار حسابداری به صاحبان مشاغل کوچک کمک می کند تا حساب های دریافتنی و پرداختنی را ردیابی کنند، درک روشنی از سودآوری خود داشته باشند و برای فصل مالیات آماده شوند. کسب و کارهای کوچک اغلب می توانند از نرم افزار حسابداری بدون نیاز به سفارشی سازی گسترده استفاده کنند. با این حال، با رشد یک کسب و کار، نیازهای حسابداری آن ممکن است پیچیده تر شود و یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی سفارشی (ERP) اغلب مورد نیاز است.

بهترین نرم افزار های حسابداری برای کسب و کارهای کوچک

برای انتخاب بهترین گزینه های نرم افزار حسابداری، 19 شرکت نرم افزار حسابداری را با محصولات تخصصی برای مشاغل کوچک بر اساس هزینه، مقیاس پذیری، سهولت استفاده، شهرت و ویژگی های حسابداری مورد ارزیابی قرار دادیم. در اینجا پنج انتخاب برتر ما برای بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک آورده شده است.

مطلب مرتبط: بهترین نرم افزار حسابداری رایگان

بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک در سال 2023

  • بهترین نرم افزار از هر نظر: نرم افزار شماران سیستم
  • به طور کلی بهترین: QuickBooks Online
  • بهترین برای صاحبان مشاغل خرد: Xero
  • بهترین برای مشاغل مبتنی بر خدمات: FreshBooks
  • بهترین برای فریلنسرهای پاره وقت: QuickBooks خوداشتغال
  • بهترین نرم افزار رایگان: Wave

بهترین نرم افزار از هر نظر: نرم افزار شماران سیستم

شماران سیستم، ارائه کننده نرم افزارهای حسابداری برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ می باشد. این مجموعه به صورت خاص بر روی توسعه نرم افزار های مختلف فعالیت دارد و بیشتر نرم افزار های ERP و نرم افزار های یکپارچه را در زمینه محصولات خود توسعه می دهد.

البته که در میان محصولات شماران سیستم، میتوانید نرم افزار های حسابداری را برای کسب و کارهای کوچک نیز یافت کنید. در نرم افزار های حسابداری شماران سیستم، تمام نیاز های یک کسب و کار در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز به سفارشی سازی، شما می توانید امکانات و ماژول های مورد نیاز خود را بر روی نرم افزار نصب کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار شما، بهتر است تا با کارشناسان پشتیبانی مجموعه در ارتباط باشید.

نرم افزار ERP رایگان

به طور کلی بهترین: QuickBooks Online

نه تنها اکثر متخصصان حسابداری مشاغل کوچک از QuickBooks Online استفاده می کنند، بلکه منابع آموزشی آنلاین و انجمن های بی پایانی نیز برای دریافت پشتیبانی در صورت نیاز وجود دارد. همه ویژگی های حسابداری را می توان به راحتی در یک داشبورد اصلی مشاهده کرد و حسابداری را روان تر و کارآمدتر می کند.

به طور کلی بهترین QuickBooks Online

بهترین نرم افزار حسابداری مشاغل خرد: Xero

این نرم افزار دارای رابط کاربری بسیار خوبی است و همچنین به طور کامل با یک سرویس حقوق و دستمزد شخص ثالث ادغام می شود. کسب‌ و کارها می‌توانند از طریق ادغام Xero با Stripe و GoCardless، پرداخت آنلاین از مشتریان دریافت کنند.

بهترین نرم افزار حسابداری مشاغل خرد: Xero

بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل مبتنی بر خدمات: FreshBooks

FreshBooks در مقایسه با سایر نرم افزارهای حسابداری، سفارشی سازی های بیشتری را برای صورتحساب ارائه می دهد. وظیفه اصلی آن ارسال، دریافت، چاپ و پرداخت فاکتور است، اما می تواند نیازهای اساسی حسابداری یک کسب و کار را نیز برطرف کند. این نرم افزار حسابداری ارسال پیشنهادات، پیگیری زمان پروژه ها و دریافت پرداخت ها را برای مشاغل مبتنی بر خدمات آسان تر می کند.

بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل مبتنی بر خدمات: FreshBooks

بهترین نرم افزار حسابداری برای فریلنسرهای پاره وقت: QuickBooks خوداشتغال

این بهترین انتخاب ما برای فریلنسرهای پاره وقت و پیمانکاران مستقل است که در درجه اول می خواهند درآمد و هزینه های خود را برای اظهارنامه مالیاتی خود پیگیری کنند. این برای صاحبان مشاغلی طراحی شده است که برنامه را در اظهارنامه مالیاتی فردی خود ارسال می کنند و به طور خودکار کل معاملات تجاری را جمع آوری می کند.

بهترین نرم افزار حسابداری برای فریلنسرهای پاره وقت: QuickBooks خوداشتغال

بهترین نرم افزار رایگان: Wave

Wave یک پلت فرم نرم افزار حسابداری ایده آل برای یک کسب و کار کوچک مبتنی بر خدمات است که فاکتورهای ساده ای ارسال می کند و نیازی به اجرای حقوق و دستمزد ندارد. در پایان سال، حسابداران می توانند گزارش های لازم را از Wave برای تهیه اظهارنامه مالیاتی کسب و کار تهیه کنند.

بهترین نرم افزار رایگان: Wave

راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک

نرم افزار حسابداری با اجازه دادن به کاربران برای همگام سازی حساب های بانکی تجاری و کارت های اعتباری خود با نرم افزار، زمان صرف شده برای ورود داده ها را کاهش می دهد. پس از همگام سازی، تراکنش ها وارد نرم افزار حسابداری می شوند که می توانند به حساب های مختلف دسته بندی شوند. در حالی که استفاده از اکثر نرم افزارهای حسابداری آسان است، برای اطمینان از تهیه صحیح گزارش های مالی به درک کلی اصول حسابداری نیاز است.

به همین دلیل، بسیاری از مشاغل، حسابدار یا حسابداران را برای نگهداری یا بازبینی دفاتر خود استخدام می کنند. نرم افزار حسابداری آنلاین مبتنی بر فضای ابری این امکان را برای کسب و کارها فراهم می کند که به طور همزمان به عنوان حسابدار، خودشان به صورت های مالی دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، بسیاری از نرم افزارهای حسابداری امکان ادغام برنامه های شخص ثالث را فراهم می کنند. به عنوان مثال، اگر یک صاحب کسب و کار از سیستم نقطه فروش (POS) برای ثبت تراکنش های فروش استفاده کند، سیستم POS می تواند به طور بالقوه با نرم افزار حسابداری برای ثبت تراکنش های خاص، بدهی های مالیات فروش، فروش بر اساس زیر مجموعه ها و موارد دیگر یکپارچه شود. در یک تجارت مبتنی بر خدمات، یک برنامه ردیابی زمان می تواند با نرم افزار حسابداری ادغام شود تا نیروی کار را به صورت حساب مشتری اضافه کند.

در حالی که برنامه‌های قوی‌ تر به کسب‌ و کارها امکان ردیابی موجودی، تهیه گزارش‌های مالی سفارشی‌ تر، اجرای حقوق و دستمزد و انتخاب از بین گزینه‌های بیشتر را می‌دهد، تقریباً همه نرم‌افزارهای حسابداری برای مشاغل کوچک دارای عملکردهای اساسی زیر هستند:

  • صورتحساب
  • همگام سازی بانک و کارت اعتباری
  • حساب های پرداختنی
  • حساب های دریافتنی
  • جمع آوری پرداخت آنلاین از مشتریان
  • تهیه صورت های مالی اساسی، مانند صورت های سود و زیان، ترازنامه ها و صورت های جریان نقدی
  • دسترسی کاربر برای حسابداران یا متخصصان مالیاتی
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *