بهترین نرم افزار حسابداری رایگان

شروع یک کسب و کار انفرادی می تواند چالش بر انگیز باشد. چه دارای یک کسب و کار بزرگ باشید یا یک کسب و کار کوچک و یا متوسط، داشتن یک نرم افزار حسابداری میتواند به شما کمک کند تا امور مالی خود را به راحتی و با دقت مدیریت کنید. چالش اصلی از آنجایی شروع می شود که برخی از نرم افزارهای حسابداری گران می باشند و کسب و کارهای نوپا بودجه کافی برای تهیه آن را ندارند. در این مطلب، قصد داریم تا شما را با بهترین نرم افزارهای حسابداری رایگان برای مدیریت امور مالی آشنا کنیم.

آنچه در این مطلب مشاهده می کنید: نمایش

بهترین نرم افزارهای حسابداری رایگان

  1. نرم افزار حسابداری رایگان GnuCash
  2. نرم افزار حسابداری رایگان wave
  3. نرم افزار حسابداری Akaunting
  4. نرم افزار BloudBooks
  5. نرم افزار zipBooks
  6. BrightBooks
  7. Zoho Books
  8. Sunrise

این هشت نرم افزار، جزء بهترین نرم افزارهای رایگان حسابداری هستند که برای صاحبان کسب و کارهای بزرگ، کوچک و متوسط مناسب می باشند. به کمک این نرم افزارهای حسابداری رایگان، می توانید به بهبود عملکرد کسب و کارتان کمک کنید.

آشنایی بیشتر با نرم افزارهای حسابداری رایگان

نرم افزار wave، بهترین نرم افزار برای صاحبان مشاغل کوچک و متوسط

دانلود بهترین نرم افزارهای رایگان حسابداری

نرم افزار حسابداری wave یکی از نرم افزارهای حسابداری آزمایش شده، قابل اعتماد و یک برنامۀ در دسترس است. این نرم افزار یک برنامۀ شهودی بوده، به همین جهت برای یادگیری آن به آموزش زیادی نیاز نخواهید داشت.

تمام ویژگی های این نرم افزار حسابداری به طور کامل رایگان می باشند. ردیابی نامحدود درآمد و هزینه، امکان اجرای چندین کسب و کار از یک حساب واحد، اتصالات نامحدود بانک و کارت های اعتباری از جمله ویژگی های نرم افزار حسابداری Wave است.

یکی از مزایای نرم افزار حسابداری Wave، امنیت آن است؛ بدین صورت که این نرم افزار به کاربران اجازه نمی دهد حساب های پرداختی را ردیابی کنند که همین امر باعث محبوبیت این برنامه شده است، از طرفی، عدم داشتن اپلیکیشن موبایل جامع، یکی از معایب این نرم افزار می باشد. با این حال این برنامه یکی از بهترین نرم افزار های حسابداری رایگان می باشد که بسیار کاربردی و قدرتمند است.

مزایای کلیدی نرم افزار حسابداری رایگان wave

  • راه اندازی ساده، راحت به همراه محیطی ساده و کاربردی
  • دارای اتصالات بانکی و کارت اعتباری نامحدود
  • قابلیت ارسال گزارش های حسابداری
  • ردیابی نامحدود درآمد و هزینه

معایب کلیدی نرم افزار wave

  • نمیتوان حساب های پرداختی را ردیابی کرد
  • اپلیکیشن جامع برای موبایل ندارد

شماران سیستم با ارائه نرم افزار erp، به شما در برنامه ریزی و اداره بهتر امور کسب و کارتان کمک خواهد کرد.

ZipBook، از بهترین نرم افزارهای رایگان حسابداری

بهترین نرم افزار حسابداری

یک نرم افزار مالی حسابداری تحت وب میباشد که تمام ویژگی های حسابداری را دارد؛ همچنین برخی از فاکتورها و مبانی مربوط به مظنه را پوشش میدهد. علاوه بر این، امکان پذیرش پرداخت از طریق کارت اعتباری را دارد که این یک راه حل قدرتمند و آسان به حساب می آید. نرم افزار حسابداری رایگان ZipBook دارای ویژگی های جذاب و قابل توجه ای است که باعث شده این برنامه محیطی ساده و راحت برای کاربران داشته باشد.

مزایای کلیدی نرم افزار حسابداری Zip Books

  • این نرم افزار حسابداری دارای فاکتور های نامحدود می باشد
  • پذیرش پرداخت دیجیتال از طریق paypal و square
  • توانایی مدیریت فروشندگان و مشتریان نامحدود

معایب کلیدی نرم افزار حسابداری Zip Books

هر محصول و یا نرم افزاری که تولید میشود در کنار مزیت هایی که دارد شامل یک سری معایب می باشد. در این بخش سعی داریم تا در مورد معایب این نرم افزار حسابداری توضیحاتی را ارائه دهیم.

  • این نرم افزار حسابداری، امکان اتصال یک حساب بانکی را به شما می دهد.
  • نرم افزار حسابداری ZipBooks تنها به شما اجازه میدهد تا گزارش های اولیه را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع روش های حسابداری

GnuCash، از بهترین نرم افزارهای رایگان حسابداری

دانلود نرم افزار حسابداری

این نرم افزار یک برنامه منبع باز و رایگان است که قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل های لینوکس، ویندوز، و Mac OS را دارد. تراکنش های زمان بندی شده، ثبت به سبک دسته چک و گزارش تصویری قابل تنظیم از جمله ویژگی های این نرم افزار حسابداری رایگان می باشد.

راه اندازی اولیه GnuCash و رابط کاربری این نرم افزار تا حدی قدیمی است که باعث عدم جذابیت آن شده است، اما یک برنامه کاربردی قدرتمند است که بسیاری از پایه ها را به صورت رایگان پوشش می دهد. با تمام این تفاسیر، نرم افزار GnuCash برای استفاده بلند مدت و شرکت هایی که رشد زیادی را پیش بینی می کنند، انتخاب مناسبی نیست.

مزایای نرم افزار حسابداری رایگان gnucash

امکان ثبت اسناد با حساب های مختلف به صورت بدهکار یا بستانکار
دارا بودن ابزار هایی برای مدیریت بودجه که میتواند به برنامه ریزی استراتژی مالی کمک کند.
قابل اجرا بودن این نرم افزار بر روی تمامی سیستم عامل ها، از جمله مزایای این نرم افزار است.
مدیریت تاریخ ها و ارز های بین المللی

معایب نرم افزار حسابداری gnucash

  • راحت نبودن نصب برنامه در مقایسه با سایر نرم افزارها
  • محیط کاربری جذابی ندارد.
  • نرم افزار بدون پشتیبانی مشتری میباشد.

نرم افزار حسابداری رایگان CloudBooks برای بیزینس های کوچک

انواع نرم افزار حسابداری

این نرم افزار برای حسابداری و صورتحساب های مشاغل کوچک و فریلنسرها طراحی شده است. این برنامه دارای پایگاه کاربری بیش از 2 میلیون کاربر است که نیازهای صورتحساب، ردیابی زمان، گزارش و پرداخت را پوشش می دهد. این پلتفرم بیش از هر چیز یک راه حل مدیریت فاکتور است که بسته به نیاز شما می تواند یک مزیت یا اشکال باشد.

اگر به دنبال نرم افزاری استثنایی ایجاد و مدیریت فاکتور هستید، باید Cloudbooks را بررسی کنید، اما اگر به یک راه حل حسابداری قوی تر نیاز دارید، ممکن است نیاز باشد نرم افزار دیگری را مورد بررسی قرار دهید.

نرم افزار bpms از جمله نرم افزارهایی است که برای مدیریت فرایند ها در اکثر سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این نرم افزار، شرکت می تواند نگاهی جامع به فعالیت های داشته باشد.

مزایای نرم افزار CloudBooks

  • تعداد زیادی کاربر می پذیرد و محدودیتی برای تعداد کاربر ندارد.
  • ذخیره سازی داده ها در این نرم افزار حسابداری رایگان است.
  • طرح های ارتقا یافته این محصول دارای قیمت مناسبی می باشد.
  • این نرم افزار حسابداری، پشتیبانی از ایمیل را دارد.

معایب نرم افزار حسابداری رایگان CloudBooks

  • فقط به شما این امکان را میدهد که برای یک مشتری صورت حساب بگیرید.
  • تعداد فاکتور های شما را روی عدد پنج می گذارد.
  • پشتیبانی از تلفن یا چت ندارد.

Sunrise، بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک

این نرم افزار حسابداری یکی از برجسته ترین نرم افزارهای حسابداری است که برای مشاغل های کوچک مناسب می باشد. کاربران میتوانند از این برنامه برای جست و جو و طبقه بندی هزینه های تجاری، ارسال فاکتور های سفارشی و دریافت پرداخت های مکرر استفاده کنند.

نرم افزار حسابداری رایگان sunrise، برنامه ای تحت عنوان self-service را به صورت رایگان در اختیار کاربرانش میگذارد. این طرح شامل یک سری ویژگی های انعطاف پذیر و قدرتمند است که امکان تراکنش های نامحدود را فراهم می کند.

دانلود نرم افزار رایگان حسابداری

بیشتر بخوانید: تعریف حسابداری

نرم افزار حسابداری رایگان BrightBooks

بهترین نرم افزار رایگان حسابداری

یک نرم افزار حسابداری تحت وب می باشد که متناسب با نیاز های پیمانکاران مستقل، فریلنسرها و صاحبان مشاغل کوچک طراحی شده است. این برنامه اساسا برای دموکراتیک کردن نرم افزار حسابداری طراحی شده است. مشاهده جریان نقدی، گزارش مالی و تهیه صورت های مالی از جمله ویژگی های نرم افزار BrightBooks می باشد.

از جمله معایب این نرم افزار، عدم پشتیبانی آن از موبایل است. این برنامه اپلیکیشن موبایلی ندارد و از طریق مرورگرهای موبایل قابل دسترس نیست. با این حال، Brightbook یک گزینه قوی برای پیمانکاران مستقل می باشد. اگر به دنبال مجموعه ای جامع از ویژگی های حسابداری هستید و برای کار با یک برنامه نسبتاً ساده مشکلی ندارید، Brightbook را بررسی کنید.

مزایای نرم افزار حسابداری رایگان BrightBooks

  • قابل استفاده برای چندین شرکت
  • رایگان بودن تمام امکانات برای کاربران
  • رابط کاربری جذاب

معایب نرم افزار BrightBooks

  • فاقد برخی ویژگی‌های پیچیده‌تر
  • عدم دسترسی از طریق موبایل
  • محدود بودن امکانات گزارش دهی

نرم افزار رایگان حسابداری Akaunting

نرم افزارهای رایگان حسابداری

این نرم افزار مجموعه ای کامل از تمام ویژگی هایی است که حسابداران به آنها نیاز دارند. این پلتفرم کاملاً آنلاین است، به این معنی که می توانید در هر زمان و مکان و از دسکتاپ، تبلت یا تلفن همراه به آن دسترسی داشته باشید. این نرم افزار منابعی را ارائه می دهد که به شما در مدیریت جریان نقدی، پیگیری هزینه ها، رسیدگی به صورتحساب و تنظیم دسته های تراکنش کمک می کند.

از دیگر ویژگی های این نرم افزار، دارا بودن یک پرتال مشتری است که به شما این امکان را می دهد تا تراکنش و فاکتورها را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. نرم افزار حسابداری رایگان Akaunting دارای بیش از 270000 کاربر است که به بیش از 50 زبان دسترسی دارد و همین امر باعث شده به یکی از محبوب ترین نرم افزارهای حسابداری شناخته شود.

مزایا نرم افزار Akaunting

  • قابل دسترس از پلتفرم های مختلف
  • منبع باز و امنیت بالا

معایب نرم افزار حسابداری Akaunting

  • عدم پشتیبانی با کیفیت و امن
  • دشوار بودن استفاده از آن

نرم افزار داشبورد مدیریتی تمامی فعالیت های سازمان را به صورت نموداری گرافیکی در اختیار کارکنان می گذارد تا به آنها در تصمیم گیری کمک کند.

Zoho Books، بهترین نرم افزار رایگان حسابداری

نرم افزار حسابداری رایگان

این نرم افزار یک راه حل حسابداری قوی است که برای کمک به مشاغل کوچک طراحی شده است. طرح رایگان آن محدود به سازمان هایی است که سقف درآمدی بالایی در سال دارند، بنابراین اگر واجد شرایط باشید، Zoho Books می تواند بسیاری از پایه های حسابداری شما را پوشش دهد.

این پلتفرم دارای منابع حسابداری سرتاسری برای رسیدگی به عناصر یکنواخت است؛ همچنین دارای یک پورتال مشتری است که به شما کمک می کند به طور یکپارچه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. نرم افزار حسابداری رایگان Zoho Books با یک رابط کاربر پسند و یک برنامه تلفن همراه قوی، به عنوان یکی از بهترین برنامه های رایگان شناخته شده است، اما همچنان با محدودیت هایی مواجه است. کمبود منابع مدیریت حقوق و دستمزد و امکان دسترسی به پشتیبانی تنها از طریق ایمیل، از جمله محدودیت هایی است که این برنامه با آن مواجه می باشد.

مزایای نرم افزار Zoho Books

  • رابط قابل دسترسی
  • قابلیت دسترسی آسان به برنامه
  • رابط کاربری زیبا و ساده

معایب کلیدی نرم افزار Zoho

  • پشتیبانی به ایمیل محدود می شود
  • فقط مشاغل خاصی واجد شرایط هستند
  • بدون منابع مدیریت حقوق و دستمزد

ویژگی نرم افزارهای حسابداری

دسترسی آسان

اگر به دنبال نرم افزار حسابداری رایگان هستید، احتمال اینکه حسابدار نباشید وجود دارد. شما در حال تلاش برای رشد یک کسب و کار هستید و اگر می خواهید آن را محقق کنید، باید بر برنامه های بلند مدت و عملیات روزانه خود تمرکز کنید و نمی خواهید زمان و انرژی زیادی را صرف یادگیری یک نرم افزار حسابداری پیچیده و بیش از حد فنی کنید.

همانطور که تجارت شما گسترش می یابد، استفاده از یک پلت فرم حسابداری با یک رابط در دسترس و عملکرد ساده به نفع شماست. بنابراین هنگامی که می‌خواهید نرم‌افزار حسابداری رایگان مناسب برای شرکت خود را مشخص کنید، دسترسی را در اولویت قرار دهید.

قابلیت اتصال به کارت و حساب های بانکی

ورود دستی رسید می تواند زمان زیادی را برای مشاغل مختلف به ویژه آنهایی که حجم تراکنش بالایی دارند کاهش دهد. بنابراین، پیدا کردن نرم‌افزار حسابداری رایگان که می‌تواند با کارت‌های اعتباری و حساب‌های بانکی شما ارتباط برقرار کند تا به خودکارسازی این فرآیند کمک کند، باید در اولویت قرار گیرد.

امکان ارسال سوابق شما

همانطور که تجارت شما گسترش می یابد، تقریباً از قابلیت های محدود نرم افزار حسابداری رایگان شما خارج می شود. وقتی چنین رشدی را مشاهده کردید، باید نرم افزار خود را به یک برنامه حسابداری پولی ارتقا دهید. اما تغییر برنامۀ رایگان به نسخه پیشرفته تر آن، شاید به منزلۀ از دست دادن برخی اطلاعات باشد؛ بنابراین باید سوابق موجود در برنامه رایگان خود را با تغییر به یک برنامه جدید حفظ کنید. توجه به این ویژگی هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری از واجبات است.

شماران سیستم با ارائه نرم افزارهایی برای اداره بهتر سازمان ها آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

محدودیت های نرم افزارهای حسابداری رایگان

تعداد محدود کاربران

بسیاری از برنامه های نرم‌افزار حسابداری رایگان فقط به شما اجازه دسترسی به تعداد ثابتی از کاربران را می‌دهند . اگر نیاز دارید که چندین نفر در سازمان خود به طور منظم از برنامه استفاده کنند، ممکن است نیازمند بررسی یک گزینه پولی باشید.

عدم مقیاس پذیری

نرم افزارهای حسابداری رایگان تعداد تراکنش هایی را که می توانید انجام دهید یا تعداد سوابقی را که مجاز به نگهداری آنها هستید محدود می کنند؛ به همین جهت در موارد بسیاری نیازمند تغییر نرم افزار خود به نسخه غیر رایگان می باشید.

انتقال سخت داده ها

همانطور که گفتیم، اگر نیازمند جابجایی از یک برنامه حسابداری به برنامه دیگر باشید، داده های موجود شما نیز باید تغییر کند. برخی از برنامه های رایگان حسابداری این فرآیند را پیچیده‌تر و خسته‌کننده‌تر خواهند کرد، بنابراین وقتی پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید، این مورد را در نظر داشته باشید.

جمع بندی

استفاده از نرم افزارهای حسابداری رایگان، به شما کمک می کنند تا داده های خود را راحت تر مدیریت کنید. وجود نرم افزارهای اتوماسیون اداری باعث رشد بیشتر سازمان ها و تصمیم گیری آگاهانه تر مدیران خواهند شد. اگر شما هم به دنبال نرم افزارهایی برای خودکار کردن عملیات سازمان خود هستید، بهتر است با کارشناسان شماران سیستم در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط
2 نظر
فریدون صالحی

می خام یه نرمافزار حسابداری برای خرید و فروش کالا های با همه امکانات داشته باشم

مدیر محتوا

با سلام خدمت شما کاربر گرامی، معمولا نرم افزار های حسابداری که به صورت رایگان ارائه می شوند، همه امکانات رو ندارن، برای در اختیار داشتن یک نرم افزار حسابداری پیشرفته، با ماژول ها و امکانات مورد نظرتون، میتونید با کارشناسان ما در تماس باشید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *