یکپارچه سازی سیستم ERP

ادغام ERP مفهوم جدیدی نیست، پس چرا اخیراً موضوع داغی شده است؟ محبوبیت این موضوع مرتبط با تکامل کسب و کارها می باشد. ERP های ابری از نقش سنتی خود در حوزه مالی و مدیریت فرآیند های اصلی فراتر رفته اند. سیستم‌ های ERP مدرن، به واسطه هوش مصنوعی و پایگاه داده‌ های قدرتمند، به عنوان مرکزی برای تمام فرآیند های عملیاتی در یک کسب و کار تبدیل شده‌اند. به همان اندازه که ERP ها تکامل یافته‌ اند، نرم‌ افزارهای کسب و کار دیگر نیز رشد کرده‌اند و روز به روز پیچیدگی و تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد. در عین حال کارمندان و مدیران کسب و کار، بیشتر سعی می کنند تا از نرم افزار ها و سیستم هایی استفاده کنند که کار شخصی خودشان را به بهترین روش انجام دهند و معمولا این سیستم ها قابلیت یکپارچه سازی با نرم افزار ERP را ندارند.

یکپارچه سازی سیستم ERP

یکپارچه سازی نرم افزار ها نیز می تواند هزینه و زمان زیادی نیاز داشته باشد. این موضوع چالشی برای کسب و کار های مدرن ایجاد می‌کند که می‌خواهند امنیت و قابلیت رویتی که با ادغام نرم‌ افزار و ERP همراه است را داشته باشند، اما نمی‌خواهند به دلیل فرآیند های دستی و زمان‌بر در چالش‌ های جدید فرو روند.

خبر خوب این است که بهترین سیستم‌ های ERP دارای ادغام‌ های پیش‌ ساخته هستند که اتصال سریع و آسانی بین برخی از معمول‌ ترین نرم‌ افزار های کسب و کار را تضمین می‌کنند و توسط ارائه‌ دهنده نرم‌افزار پشتیبانی می‌شوند. همچنین هنگامی که نرم‌ افزار و برنامه‌ های کسب و کار شرکت شما پیچیده‌ تر می‌شود، راه‌ حل‌ های یکپارچه سازی می توانند بهترین انتخاب برای سازمان شما باشند.

یکپارچه سازی ERP چیست؟

یکپارچه‌ سازی ERP روشی است که توسط آن یک شرکت، نرم‌ افزار ERP خود را با سایر برنامه‌ها و فرآیند های تخصصی مرتبط می‌کند تا این سیستم های نرم افزاری در کل تجارت شما وجود داشته باشند. یکی از رایجترین این سیستم ها در ایران، نرم افزار یکپارچه شماران سیستم است که می توانید بخش های مختلف سازمان را در آن یکپارچه کنید.

یکپارچه سازی ERP چیست

در نظرسنجی اخیر که از مدیران ارشد تدارکات انجام شده، تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان «یکپارچگی ضعیف در بین برنامه‌ها» را یکی از «سه مشکل اصلی» که امروزه با آن مواجه بودند ذکر کردند. راه‌ حل‌ های یکپارچه‌ سازی برنامه‌ های مبتنی بر ابر و ERP به حل این مشکل با یک رویکرد قدرتمند و یکپارچه کمک می‌کنند. ترکیبی از قابلیت‌ های عملیاتی یک ERP هوشمند با نرم‌ افزار یکپارچه‌ سازی، که به‌ طور خاص برای خودکار سازی، ساده‌ سازی و مقیاس‌ بندی این فعالیت‌ های ضروری ساخته شده است.

یکپارچه سازی ابری ERP و مدیریت API

چند سال پیش، زمانی که تنها تعداد انگشت شماری از برنامه های تجاری ضروری وجود داشت، امکان پیاده سازی دستی یک رابط برنامه نویسی برنامه یا API نرم افزاری که به سیستم ها اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، برای اتصال برنامه ها با یک سیستم ERP قدیمی امکان پذیر بود. اما با افزایش تعداد برنامه‌ های ضروری، روش‌ های مدیریت API دستی منجر به سیستم‌ های پیچیده شد که مدیریت و ایجاد آن‌ها دشوار شد.

یکپارچه سازی ابری ERP و مدیریت API

در پاسخ به نیاز روزافزون به یکپارچه‌ سازی ساده، بهترین ERP ‌های امروزی اکنون مجهز به تعدادی اتصال دهنده، API و ابزارهای ادغام از پیش ساخته شده هستند. به طور معمول، API های از پیش ساخته شده در یک ERP ابری مدرن برای مدیریت چندین برنامه کافی هستند، اما بدون نرم افزار یکپارچه سازی اختصاصی، شما همچنان در موقعیتی هستید که به شدت به تیم های فناوری اطلاعات برای مدیریت API های سفارشی و کدنویسی تکیه می کنید.

چه مناطقی در کسب و کار به یکپارچه سازی ERP نیاز دارند؟

همانطور که راه حل های ERP و SaaS تکامل می یابند، فرصت های جدیدی برای یکپارچه سازی سازمانی پدیدار خواهد شد. اما برای بیشتر مشاغل، مثال‌ های زیر برخی از حوزه‌ های عملیاتی معمولاً یکپارچه را نشان می‌دهند.

چه مناطقی در کسب و کار به یکپارچه سازی ERP نیاز دارند

CRM

CRM یکی از ابزارهای مورد استفاده برای تیم های فروش و بازاریابی است زیرا به آنها امکان دسترسی به اطلاعات و تاریخچه سرنخ های فردی را می دهد. این سیستم به آنها اجازه می دهد تا تعاملات خود را با مشتریان شخصی سازی کنند تا تجربه بهتری ارائه دهند و فرصت تبدیل را افزایش دهند. یکپارچه سازی CRM/ERP با ارائه اطلاعات بازار در زمان واقعی، معیارهای تقاضا و تجزیه و تحلیل داده ها، این فرآیند را تقویت می کند. با اطلاعات دقیق‌تر و مرتبط‌تر، پیام‌ های بازاریابی هدفمندتر و دقیق‌تر هستند و تیم‌ های فروش بهتر می‌توانند سرنخ‌ها را پرورش دهند.

هوش تجاری

نرم افزار هوش تجاری (BI) همه چیز در مورد درک داده ها است. این کار با سرپرستی و جمع آوری آن از بهترین منابع شروع می شود. سپس ابزارهای BI از فناوری‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی برای انجام تحلیل‌ های خاص روی آن داده‌ ها با هدف نهایی ارائه بینش‌ های بسیار کاربردی استفاده می‌کنند. اغلب راه‌ حل‌ های BI منجر به اجرای فرآیندها یا گردش‌های کاری جدید و گاهی اوقات فرصت‌ های تجاری کاملاً جدید می‌شوند. با ادغام‌ های BI/ERP ابری، این بینش‌ها را می‌توان متمرکز کرد و سریع‌تر با افرادی که بهترین موقعیت را دارند به اشتراک گذاشت.

منابع انسانی

پیچیدگی های مدیریت منابع انسانی و سرمایه انسانی (HCM) با سرعت زیادی در حال ترکیب شدن است. جدای از اختلال تقریباً یک شبه ای که بیماری همه گیر در عملیات منابع انسانی ایجاد کرد، فشار بیشتری بر این تیم ها وارد می شود تا این مراکز مبتنی بر داده باشند. با یکپارچه سازی ERP و HR، کسب‌ و کارها می‌توانند همچنان از طیف وسیعی از برنامه‌ها و سیستم‌ های منابع انسانی ساخت ه‌شده بهره ببرند و می‌توانند این سیستم‌ها را با عملکرد ERP ابری تقویت کنند. از استخدام تا حفظ تا بازنشستگی، یکپارچه‌ سازی سیستم ERP به اطلاع‌ رسانی و خودکارسازی فعالیت‌ها در این بخش سخت‌گیرانه و در حال تغییر کمک می‌کند.

مدیریت پروژه

کلیشه‌ها ماندگار می‌شوند، زیرا معمولاً درست هستند و چیزی بیشتر از ضرب المثل قدیمی نیست: “شما برای شکست برنامه‌ ریزی نمی‌کنید، در برنامه‌ ریزی شکست می‌خورید.” با وجود اینکه ابزار های برنامه ریزی بسیار مهم هستند، راه حل های مدیریت پروژه اغلب یکی از عملیاتی ترین راه حل ها می باشند. یادگیری آنها ممکن است پیچیده باشد و هنگامی که آنها اجرا شدند، تیم ها تمایلی به کنار گذاشتن آن ندارند. اما خبر خوب این است که یکپارچه سازی مدیریت پروژه ERP به این معنی است که بهترین سیستم های مدیریت پروژه را می توان به طور جداگانه با یک ERP متمرکز ادغام کرد. بنابراین تیم‌ها ابزارهایی را که با آن‌ها آشنا هستند ادامه می‌دهند، اما هنوز هم می‌توان دید یکپارچه از هر پروژه و تیم وجود داشت، از جمله الگوهای گزارش‌ دهی ثابت و تبادل اطلاعات در یک پایگاه داده واحد.

تجارت الکترونیک

برنامه های کاربردی تجارت الکترونیک معمولاً یکی از اولین برنامه هایی هستند که در هر شرکتی ادغام می شوند. اما تجارت الکترونیک امروزی چیزی فراتر از پرداخت هزینه است. در حال حاضر، رقابتی ترین فرصت ها با توانایی استفاده از داده های نقطه فروش به دست می آید. قفسه‌ ها و چرخ دستی‌ های هوشمند می‌توانند فوراً با انبارها و در نهایت زنجیره‌ های تامین، ارتباط برقرار کنند تا عرضه و تقاضا را ساده‌ تر کنند. تیم‌ های بازاریابی و فروش نیز می‌توانند از داده‌ها و گزارش‌های خرید همه‌ کانال بلادرنگ بهره ببرند. یکپارچه‌ سازی‌ تجارت الکترونیک با ERP می‌تواند به اتصال برنامه‌ها و فرآیند های تجارت الکترونیک شما به اکوسیستم داده بزرگ‌ تر و قدرتمند تر کمک کند.

مدیریت دارایی سازمانی (EAM)

کسب‌ و کارهایی که از هر نوع ماشین‌ آلات، تجهیزات سنگین یا ناوگان در عملیات خود استفاده می‌کنند جزو اولین کسانی بودند که پتانسیل کامل فناوری‌های EAM و IoT را درک کردند. اما با یکپارچه سازی سیستم ERP، داده های اینترنت اشیا می توانند حتی سخت تر کار کنند.

چه می‌شود اگر داده‌ های اینترنت اشیا به شما کمک کنند طراحی محصول خود را تغییر دهید تا فرآیند های تولید ضریفتر و ارگونومیک‌تری داشته باشید؟ اگر ناوگان تحویل شما بتواند به طور خودکار بارها و مسیرها را برای به حداقل رساندن سوخت و استهلاک  بهینه کند چه؟ ادغام های EAM/ERP به گردآوری هوشمندانه ترین زنجیره تامین و راه حل های تولید، با قدرت تحلیلی ERP ابری کمک می کند.

خدمات مشتری

در مورد کانال های خرید، امروزه فروشگاه ها باید از همه کانال ها به همراه یکدیگر استفاده کنند. اینکه چگونه مشتریان امروزی انتظار تجربه یکپارچه را در هر کانال آنلاین یا آفلاین که برای خرید انتخاب می‌کنند، بسیار مهم است. خوب، همراه با آن، انتظارات برای سرویس همه‌ کانال افزایش می‌یابد. در حال حاضر، در هر دو عرصه B2C و B2B، تقاضای مشتری زیاد است، وفاداری بی ثبات است و رقابت شدید است.

فناوری‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ربات‌ های چت با زبان طبیعی به کسب‌ و کارها کمک می‌کنند تا در فعالیت‌ های خودکار خود، ارتباط شخصی‌ سازی شده‌ای داشته باشند. اما خدمات واقعاً خوب به مشتری مستلزم توانایی بخش‌ های مختلف برای همکاری در زمان واقعی است. خواه یک درخواست خدمات و تعمیرات، یک شکایت کیفیت یا یک سوال، ادغام خدمات مشتری با ERP می‌تواند به متحد کردن انواع سیستم ها و متمرکز کردن منبع داده‌ های مشتری در مناطق عملیاتی کمک کند.

مزایای یکپارچه سازی ERP ابری بدون مشکل

مزایای ERP ابری قبلاً در چندین زمینه تجاری، از جمله بهره وری بهتر، دید بهتر و منبع متمرکز حقیقت در سراسر سازمان، تثبیت شده است. اساساً، یکپارچه سازی نرم افزار ERP به این معنی است که شرکت ها می توانند تمام این مزایا را در وسعت و عمق عملیات بیشتر در کل تجارت خود ارائه دهند.

مزایای یکپارچه سازی ERP ابری بدون مشکل

  • داده های زمان واقعی (ریل تایم)، توانایی جمع آوری و مدیریت اطلاعات پیچیده و کلان داده، یکی از ویژگی های اساسی تمام سیستم های تجاری مدرن است. اما ارزش واقعی داده ها را نمی توان فهمید مگر اینکه بتوانید آن را درک کنید و به سرعت بر اساس آن عمل کنید. تجزیه و تحلیل داده‌ها و گزارش‌ دهی فوری به کسب‌ و کارها مزیت رقابتی با توانایی تصمیم‌ گیری مطمئن و آگاهانه در لحظه می‌دهد.
  • منبع اطلاعاتی واحد های تجاری در قلب برخی از بدترین ناکارآمدی های عملیاتی قرار دارند. یک منبع اطلاعات واحد و قابل دسترس در سرور های ابری، نه تنها به بهینه سازی عملیات کمک می کند، بلکه به کاهش خطرات امنیتی و خطای انسانی نیز کمک می کند.
  • چابکی و تصمیم گیری سریعتر. تغییر سریع کسب و کار و تقاضای مشتریان به این معنی است که شرکت ها باید بتوانند به سرعت حرکت کنند. وقتی افراد و فرآیندها در کل سازمان شما یکپارچه می شوند، سرعت و چابکی لازم برای تصمیم گیری آگاهانه و بهینه سازی های عملیاتی سریع را به دست می آورید.
  • بهینه سازی زنجیره تامین از مواد خام و فرآیندهای تولید گرفته تا ورودی مشتریان شما، هر عنصر مدیریت زنجیره تامین را می توان با قابلیت دید سرتاسر و قابلیت تحلیلی بیشتر که راه حل های ERP برای هدایت و پشتیبانی ساخته شده اند، را می توان بهینه کرد.
  • بازگشت سریعتر سرمایه. درک بازگشت سرمایه، ارزش و حاشیه سود، بسیار وابسته به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مناسب و ارائه گزارش های سریع و انعطاف پذیر است. این به قلب ERP ابری ارتباط دارد، به طوری که حتی می‌توانید از عملکرد ERP ابری خود برای ارزیابی بازگشت سرمایه (ROI) طرح‌های یکپارچه‌ سازی سیستم ERP استفاده کنید.
  • گردش کار بصری برای بهینه‌ سازی و خودکارسازی گردش‌های کاری، ابتدا باید بتوانید آن‌ها را به درستی ببینید. یکپارچه‌ سازی ERP به ارائه سریع این دیدگاه‌ها به روش‌های انعطاف‌ پذیر و عملی کمک می‌کند.
  • دسترسی به موبایل از زمان همه‌ گیری، آمار های مربوط به کار ترکیبی و از راه دور روند صعودی غیرمعمولی را نشان می‌دهد. بهترین سیستم‌ های ERP دارای قابلیت ریسپانسیو هستند و از دستگاه‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند که نیروی کاری می توانید با هر دستگاهی و از محیطی به اطلاعات مورد نظر، دسترسی داشته باشد.

چک لیست یکپارچه سازی سیستم ERP

ممکن است پیچیدگی های فعالیت های کسب و کار شما در حال تغییر باشد و یا نیاز های مشتریان در حال تغییر باشد. برای به دست آوردن بهترین ارزش از نرم افزار سازمانی خود، راه حل هایی را انتخاب کنید که برای رشد و مقیاس با نیازهای شما ساخته شده اند. یک ERP ابری در هسته عملیات شرکت شما قرار دارد. بنابراین هنگامی که یکپارچه سازی سازمانی به یک اولویت تبدیل می شود، احتمالا می خواهید روی یک راه حل بومی سرمایه گذاری کنید که توسط تیم و سرویس مورد انتظار شما پشتیبانی می شود و به طور خاص برای ادغام با ERP ابری شما ساخته شده است.

هر کسب‌ و کاری اهداف و چالش‌ های منحصربه‌ فردی دارد، اما زمانی که سفر یکپارچه‌ سازی ERP خود را شروع می‌کنید، در اینجا فهرستی از موارد اولیه وجود دارد که بهتر است تا با تامین کننده سیستم نرم افزاری خود، در میان بگذارید.

چک لیست یکپارچه سازی سیستم ERP

برای شروع سفر یکپارچه سازی ERP خود، به دنبال راه حل هایی باشید که:

  • سیستم‌ها و برنامه‌ های متفاوت را با آخرین پروتکل‌ های امنیتی، با وصله‌ های امنیتی که می‌توانند به‌طور خودکار در فضای ابری به‌روزرسانی شوند، ادغام کنید.
  • فرآیندهای مهم تجاری و عملکردهای ERP بین کسب و کار را ساده کنید
  • چندین برنامه و سرور های داده را به هم متصل کنید
  • ادغام در برنامه های شخص ثالث و منابع داده را ساده کنید
  • برنامه ای قوی از ادغام های از پیش ساخته شده را ارائه دهید
  • امکان طراحی، انتشار و مدیریت API ها را فراهم کنید
  • توسعه، در دسترس بودن و مدیریت چرخه حیات API ها را تسهیل کنید
  • از ادغام های از پیش ساخته شده برای کاهش اجرای یکپارچه سازی و تعمیر و نگهداری استفاده کنید
  • داشتن یک رابط با کمک هوش مصنوعی و قابلیت‌ های بدون کد کم برای تقویت توسعه API
  • برای کاهش پیچیدگی، دریافت توصیه‌ های هوشمندانه‌تر، محیط توسعه ابری و ترکیبی یکپارچه‌ سازی با قابلیت هوش مصنوعی داشته باشید.
  • پشتیبانی از شرکای تجاری متعدد و ادغام B2B با چندین شریک تجاری را انجام دهید.

شماران سیستم در این مسیر همراه شماست

شماران سیستم به صورت تخصصی در زمینه سیستم های یکپارچه و نرم افزار های ERP فعالیت دارد و در صورتی که قصد راه اندازی یک سیستم یکپارچه را داشته باشید، می توانید با کارشناسان بخش فروش این مجموعه در ارتباط باشید و مشاوره رایگان در زمینه سیستم های مورد نیاز کسب و کار خود به دست بیاورید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *