مالیات بر فروش چیست؟

مالیات بر فروش، مالیات بر مصرفی است که توسط دولت بر فروش کالاها و خدمات وضع می شود. مالیات بر فروش متعارف در محل فروش اخذ می شود، توسط خرده فروش جمع آوری می شود و به دولت پرداخت می شود.

اگر یک کسب‌ و کار در یک حوزه قضایی خاص حضور داشته باشد، که می‌تواند یک مکان آجری، یک کارمند یا یک شرکت وابسته باشد، بسته به قوانین آن حوزه قضایی، ممکن است مسئول مالیات فروش در یک حوزه قضایی خاص باشد.

مالیات بر فروش چیست

  • مالیات بر فروش مالیات بر مصرف بر فروش کالاها و خدمات است.
  • مالیات بر فروش معمولاً به عنوان درصدی از هزینه خرده فروشی در محل خرید دریافت می شود.
  • دولت های محلی و شهری ممکن است مالیات فروش خود را دریافت کنند که به مالیات فروش ایالتی اضافه می شود.
  • چهار ایالت ایالات متحده هیچ گونه مالیات بر فروش ندارند، در حالی که پنجمین ایالت آلاسکا هیچ مالیات فروش در سراسر ایالت ندارد.
  • در خارج از ایالات متحده، بسیاری از کشورها به جای مالیات بر فروش، مالیات بر ارزش افزوده اعمال می کنند.

آشنایی با مالیات بر فروش

مالیات بر فروش متعارف یا خرده فروشی فقط از کاربر نهایی یک کالا یا خدمات دریافت می شود. از آنجا که اکثر کالاها در اقتصادهای مدرن از چندین مرحله تولید عبور می کنند که اغلب توسط نهادهای مختلف انجام می شود، اسناد قابل توجهی برای اثبات اینکه چه کسی در نهایت مسئول مالیات فروش است ضروری است.

فرض کنید یک کشاورز پشم گوسفند را به یک شرکت تولید کننده نخ می فروشد. برای اجتناب از پرداخت مالیات فروش، نخ‌ ساز باید گواهی فروش مجدد از دولت دریافت کند مبنی بر اینکه آنها کاربر نهایی نیستند. سپس سازنده نخ، محصول را به یک تولید کننده پوشاک می‌فروشد و او نیز باید گواهی فروش مجدد دریافت کند. در نهایت، تولید کننده پوشاک جوراب‌ های فازی را به یک فروشگاه خرده‌ فروشی می‌فروشد، که مالیات فروش مشتری را به عنوان بخشی از قیمت دریافت می‌کند.

آشنایی با مالیات بر فروش

حوزه‌های مختلف مالیات‌ های فروش متفاوتی دریافت می‌کنند و ایالت‌ها، شهرستان‌ها و شهرداری‌ها ممکن است مالیات‌ های فروش خود را وضع کنند. مالیات بر فروش ارتباط نزدیکی با مالیات بر مصرف دارد که برای اقلام خارج از حوزه قضایی آنها اعمال می شود.

اینها معمولاً با همان نرخ مالیات بر فروش تعیین می شوند، اما به سختی اعمال می شوند، مگر در مواردی که برای خریدهای بزرگ کالاهای ملموس اعمال می شود. به عنوان مثال می توان به ساکنان جورجیا که در فلوریدا ماشین خریداری کرد، اشاره کرد. آنها ملزم به پرداخت مالیات فروش محلی هستند.

شرایط خاص مالیات بر فروش

پیوند به طور کلی به عنوان یک حضور فیزیکی تعریف می شود، اما این “حضور” به داشتن یک دفتر یا یک انبار محدود نمی شود. اینکه آیا یک تجارت به دولت خاصی مالیات فروش بدهکار است یا خیر، بستگی به نحوه تعریف دولت از یک رابطه دارد.

داشتن یک کارمند در یک ایالت می تواند یک پیوند ایجاد کند، مانند داشتن یک شرکت وابسته، مانند یک وب سایت شریک که ترافیک را در ازای سهمی از سود به صفحه کسب و کار شما هدایت می کند. این سناریو نمونه ای از تنش بین تجارت الکترونیک و مالیات بر فروش است. به عنوان مثال، نیویورک، “قوانین آمازون” را تصویب کرده است که خرده فروشان اینترنتی مانند Amazon.com Inc. (AMZN) را ملزم به پرداخت مالیات بر فروش علیرغم عدم حضور فیزیکی در ایالت می کند.

چهار ایالت ایالات متحده بدون مالیات بر فروش وجود دارد: دلاور، نیوهمپشایر، مونتانا و اورگان. آلاسکا همچنین هیچ مالیات فروش در سراسر ایالت ندارد اما به دولت های شهر و شهرستان اجازه می دهد مالیات فروش محلی را دریافت کنند.

مالیات غیر مستقیم

به طور کلی مالیات بر فروش درصدی از قیمت کالای فروخته شده را می گیرد. یک ایالت ممکن است 4 درصد مالیات فروش، یک شهرستان 2 درصد و یک شهر 1.5 درصد داشته باشد، به طوری که ساکنان آن شهر در مجموع 7.5 درصد را بپردازند.

برخی از اقلام، مانند غذا، اغلب معاف هستند. بقیه زیر یک آستانه معین معاف هستند، مانند خرید لباس کمتر از 200 دلار. برعکس، برخی از محصولات دارای مالیات خاصی هستند که به عنوان مالیات غیر مستقیم شناخته می شود. “مالیات بر گناه” نوعی مالیات غیر مستقیم است، مانند مالیات غیر مستقیم محلی 1.50 دلار در شهر نیویورک برای هر بسته سیگار، علاوه بر مالیات غیر مستقیم ایالتی 4.35 دلار برای هر بسته سیگار.

 مالیات بر فروش با مالیات بر ارزش افزوده متفاوت است زیرا مالیات بر فروش فقط یک بار دریافت می شود. مالیات بر ارزش افزوده در طول فرآیند تولید جمع آوری می شود.

مالیات غیر مستقیم

مالیات بر ارزش افزوده

ایالات متحده یکی از معدود کشورهای توسعه یافته ای است که در آن مالیات بر فروش، هنوز استفاده می شود. در خارج از ایالات متحده، بسیاری از کشورها طرح های مالیات بر ارزش افزوده (VAT) را اتخاذ کرده اند.

 در این کشور ها درصدی از ارزش افزوده را در هر سطح از تولید یک کالا دریافت می کنند. در مثال بالا، نخ‌ ساز درصدی از تفاوت بین آنچه برای نخ می‌ پردازد و آنچه برای پشم می‌پ ردازد، پرداخت می‌کند. به همین ترتیب، تولید کننده پوشاک همان درصد را در تفاوت بین آنچه برای جوراب می‌ پردازد و مبلغی که برای نخ می‌پردازد، پرداخت می‌کند. این مالیات بر سود ناخالص هر شرکت است، نه بر روی کاربر نهایی.

هدف اصلی مالیات بر ارزش افزوده حذف مالیات بر مالیات (یعنی مالیات مضاعف) است که از سطح تولید به سطح مصرف می رسد.

نحوه محاسبه مالیات بر فروش

سیستم ایالات متحده بدون مالیات بر ارزش افزوده نشان می دهد که مالیات بر ارزش کالا و حاشیه در هر مرحله از فرآیند تولید پرداخت می شود. این به معنای مقدار بالاتری از کل مالیات های پرداختی است که به شکل هزینه های بالاتر برای کالاها و خدمات به مصرف کننده نهایی کاهش می یابد.

اظهارنامه مالیاتی چیست و چگونه باید ثبت شود؟

مالیات بر فروش در کالیفرنیا چقدر است؟

کالیفرنیا دارای مالیات بر فروش در سراسر ایالت 7.25٪ است. علاوه بر این، برخی از شهرداری ها ممکن است مالیات فروش محلی را اعمال کنند.

کدام ایالت ها کمترین مالیات بر فروش را دارند؟

ایالت هایی با کمترین میانگین مالیات فروش عبارتند از هاوایی (4.44 درصد)، وایومینگ (5.36 درصد) و آلاسکا (1.76 درصد). علاوه بر این، چهار ایالت (دلاور، نیوهمپشایر، اورگان و مونتانا) به هیچ وجه اجازه دریافت مالیات بر فروش را نمی‌دهند.

کدام ایالت ها بالاترین مالیات فروش را دارند؟

لوئیزیانا بالاترین مالیات بر فروش را دارد و طبق AARP میانگین مالیات در سراسر ایالت 9.55٪ است. این شامل مالیات های ایالتی و (متوسط) محلی می شود. تنسی، آرکانزاس و واشنگتن نیز دارای میانگین مالیات بالای فروش بالای 9 درصد هستند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *