60 آمار بحرانی ERP

سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) کلید یکپارچه سازی عملکردهای مختلف کسب و کار در یک سازمان است. به جای داده‌ هایی که در پوشه ها نگهداری می شوند، در سیستم های ERP تمامی داده ها را در یک یک فضای دیجیتال واحد ادغام کرده اند. بنابراین پلتفرم‌های تجاری مانند زنجیره تامین، ارتباط با مشتری و مدیریت مالی همگی از یک پورتال قابل دسترسی هستند و داده‌های ترکیبی منبع واحدی از اطلاعات واقعی در سراسر سازمان هستند. رشد گسترده استفاده از سیستم ERP اهمیت آن را برای کسب و کارهای موفق نشان می دهد.

60 آمار بحرانی ERP

چرا سیستم های ERP چنین محبوبیتی پیدا کرده اند؟ زیرا یک پایگاه داده مشترک از اطلاعات برای کارمندان و تصمیم گیرندگان مسیر مستقیمی برای رسیدن به اوج سطوح عملکرد تجاری است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مزایای ERP می توانید این مقاله از سایت شماران سیستم را مطالعه کنید.

60 آمار بحرانی ERP که باید بدانید

فناوری، نیروهای بازار و پیاده سازی نرم افزار ERP و رشد آن به سرعت در حال تغییر است. ابزارهای مبتنی بر ابر، پلتفرم‌ها را به روی مشاغل بیشتری باز می‌کنند. در اینجا چند آمار وجود دارد که به شما کمک می کند تا بینشی از روند های نرم افزار ERP کسب کنید. در نظر داشته باشید که سیستم های ERP با نرم افزار ERP اجرا می شوند. شماران سیستم به صورت تخصصی در زمینه اجرای نرم افزار ERP فعالیت دارد و می توانید برای دریافت خدمات با پشتیبانان این مجموعه در ارتباط باشید.

آمار بازار ERP

ابزارهای ERP که یک سیستم اصلی برای مشاغل است، توسط ویژگی های بازار مانند پذیرش گسترده دیجیتال، تجارت جهانی پر رونق و حجم وسیعی از داده ها که نیاز به ردیابی، نگهداری و تجزیه و تحلیل دارند هدایت می شوند. آمار بازار ERP حرکت به سمت افزایش استفاده و تقاضای جهانی را نشان می دهد.

آمار بازار ERP

  1. در سال 2019، بازار جهانی نرم‌افزار ERP 9 درصد رشد کرد که منجر به ارزش جهانی تقریباً 39 میلیارد دلار درآمد کل نرم‌ افزار شد.
  2. بازار ERP همچنان در مرحله گسترش سریع قرار دارد و انتظار می‌رود اندازه کل بازار تا سال 2025 از 49.5 میلیارد دلار فراتر رود.
  3. رشد درآمد برای ERP در همه زمینه‌ ها در سال 2019 اتفاق افتاد، با رشد قوی برای ERP اداری با رشد نرم‌ افزار مدیریت مالی (FMS) 7٪ و رشد مدیریت سرمایه انسانی (HCM) در 10٪.
  4. بخش‌ های دفاعی و هوافضا، خرده‌ فروشی و خدمات دولتی بخش قابل توجهی از رشد بازار ERP را هدایت می‌کنند.
  5. اندازه بازار ERP در آمریکای شمالی بیش از 10 میلیارد دلار ارزش دارد.
  6. آسیا و اقیانوسیه یک بازار نوظهور ERP است که انتظار می رود تا سال 2027 به نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 9.8٪ برسد.
  7. انتظار می رود رشد بازار جهانی در پنج سال آینده با CAGR بیش از 8 درصد افزایش یابد.
  8. در نظرسنجی از تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات، 53 درصد گفتند ERP علاوه بر CRM، اولویت سرمایه گذاری است.
  9. 50 درصد از شرکت ها به زودی سیستم های ERP را خریداری، ارتقا می دهند یا برنامه ریزی می کنند تا به زودی سیستم های ERP را به روز کنند.
  10. انتظار می رود بازار جهانی نرم افزار ERP تا سال 2026 به 78.4 میلیارد دلار برسد.

آمار پیاده سازی ERP

برای اجرای موفقیت آمیز پیاده سازی ERP، شرکت ها باید دید روشنی از الزامات سیستم جدید برای ایجاد همسویی در سراسر سازمان داشته باشند. انتخاب فروشنده مناسب و اختصاص یک تیم اجرایی داخلی، شانس موفقیت پروژه را افزایش می دهد.

آمار پیاده سازی ERP

اگرچه پیاده‌ سازی ERP می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد، داده‌ ها و آمار نشان می‌ دهد که بسیاری از شرکت‌ ها از انتظارات کارایی پیاده‌ سازی فراتر می‌ روند و حتی از آنها فراتر می‌روند.

  1. در یک نظرسنجی در سال 2019، 67 درصد از توزیع‌ کنندگان و تولید کنندگان پیاده‌ سازی‌ های خود را موفق یا بسیار موفق توصیف کردند.
  2. شرکت‌ هایی که پیاده‌ سازی ERP بسیار موفقی داشتند، عناصر سازمانی داخلی مانند پشتیبانی مدیریت، برنامه‌ های مدیریت تغییر خوب و دقت نظر را به‌ عنوان دلایل اصلی موفقیت ذکر کردند.
  3. هنگامی که از آنها پرسیده شد چه چیزی در حین پیاده سازی اشتباه رخ داده است، تنها 12 درصد از پاسخ دهندگان به کیفیت ضعیف نرم افزار اشاره کردند.
  4. پس از پیاده سازی ERP، 49 درصد از شرکت ها گفتند که تمام فرآیندهای تجاری را بهبود بخشیده اند. فقط 5 درصد از کسب و کارها گفتند که هیچ پیشرفتی نمی بینند.
  5. گزارشی در سال 2020 نشان داد که 93 درصد از سازمان ها پروژه های ERP خود را موفق گزارش می کنند.
  6. در یک نظرسنجی در مورد پیاده سازی ERP، شرکت های متوسط ​​با 100 تا 250 میلیون دلار درآمد، سریع ترین پیاده سازی را در 6.7 ماه داشتند. شرکت هایی با بیش از 25 میلیارد دلار درآمد حدود 12.35 ماه طول کشید.
  7. در مورد پیاده سازی، 10 درصد از پاسخ دهندگان به سفارشی سازی جزئی، 33 درصد به مقداری سفارشی سازی و 37 درصد به سفارشی سازی قابل توجه نیاز داشتند.
  8. برای گروهی از شرکت‌ هایی که تحت اجرای ERP قرار گرفتند، نزدیک به نیمی (49%)، در زمان تعیین‌ شده فعال شدند، 13% زودتر از آنچه انتظار می‌رفت راه‌ اندازی شدند، 27% کمی تاخیر داشتند و 11% نتوانستند در زمان تعیین‌ شده فعال شوند.
  9. گسترش دامنه پروژه اولیه دلیل اصلی این بود که شرکت ها در طول اجرا از بودجه خود صرف نظر کردند.
  10. تقریباً یک سوم از شرکت ها قبل از انتخاب محصول در مورد پیاده سازی ERP ارتباط برقرار می کنند، 56٪ آن را در طول فرآیند انتخاب انجام می دهند و 13٪ اطلاعات را درست قبل از شروع به کار به اشتراک می گذارند.

آمار ROI ERP

سازمان ها از ERP برای کارآمدتر شدن و کاهش هزینه ها استفاده می کنند. آمارهای مربوط به بازگشت سرمایه ERP (ROI) مزایای این فناوری را برجسته می کند.

آمار ROI ERP

  1. پیاده سازی ERP منجر به بهبود فرآیند کسب و کار برای 95٪ از مشاغل شد.
  2. در مطالعه‌ای روی شرکت‌ هایی که ERP را پیاده‌ سازی می‌کنند، 85 درصد یک جدول زمانی پیش‌ بینی شده برای بازگشت سرمایه داشتند. از این گروه، 82٪ در زمان مورد انتظار خود به بازگشت سرمایه (ROI) دست یافتند.
  3. سه مزیت اصلی که کسب‌ و کار ها گفته‌اند از یک سیستم ERP به دست آورده‌اند، کاهش زمان فرایند، افزایش همکاری و سیستم داده متمرکز است.
  4. میانگین زمان بازگشت سرمایه در گروهی از شرکت‌هایی که ERP را پیاده‌ سازی کرده‌اند کمی بیش از 2.5 سال بود.
  5. سه هدف اصلی کسب و کار ذکر شده برای اجرا، دستیابی به صرفه جویی در هزینه (46%)، معیارهای عملکرد بهتر (46%) و بهبود کارایی در معاملات تجاری (40%) است.
  6. هنگامی که از آنها خواسته شد مناطقی را انتخاب کنید که ERP در آن ROI تولید می کند، سه پاسخ اصلی کاهش هزینه های IT (40٪)، کاهش سطح موجودی (38٪) و کاهش زمان چرخه (35٪) بود.
  7. برای شرکت های متوسط (درآمد کمتر از 1 میلیارد دلار) هزینه داشتن یک سیستم ERP تقریباً 3-5٪ از درآمد سالانه است.
  8. برای شرکت های بزرگ (درآمد بیش از 1 میلیارد دلار) هزینه داشتن یک سیستم ERP 2-3٪ از درآمد سالانه است.

آمار استفاده از ERP

پذیرش و استفاده از ERP توسط صنعت متفاوت است و سازمان ها به دلایل مختلف از سیستم های ERP استفاده می کنند. آمارهای اخیر استفاده از ERP بینشی در مورد روند استفاده فعلی ارائه می دهد.

  1. شرکت های تولیدی، کاربر شماره 1 نرم افزار ERP هستند.
  2. تولید کنندگان بیشترین سهم را در 47 درصد از شرکت هایی که به دنبال خرید نرم افزار ERP هستند، تشکیل می دهند.
  3. در یک نظرسنجی از شرکت هایی که به دنبال خرید نرم افزار ERP هستند، 89٪ حسابداری را به عنوان مهم ترین عملکرد ERP شناسایی کردند. سایر پاسخ‌ ها شامل موجودی و توزیع (67%)، CRM و فروش (33%) و فناوری (21%) بود. (نرم افزار BPMS)
  4. 84 درصد از کاربران ERP کمتر از 2 درصد از درآمد سالانه را هزینه ERP مورد انتظار داشتند.
  5. 40 درصد از شرکت ها عملکرد بهتر را به عنوان دلیل اصلی خود برای پیاده سازی یک سیستم ERP شناسایی کردند.
  6. بزرگترین تاثیر گذاران در خرید نرم افزار ERP، امور مالی و حسابداری (23٪) و کارکنان بخش فناوری اطلاعات (23٪) بودند.
  7. در یک نظرسنجی IDC از مشاغل کوچک با 50 تا 99 کارمند، 58٪ از سرمایه گذاری در راه حل های ابری و میزبان حمایت کردند.
  8. به گفته 53 درصد از تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات در یک نظرسنجی اخیر، سیستم های ERP یک سرمایه گذاری مهم هستند و باید در اولویت قرار گیرند.
  9. به طور متوسط، 26 درصد از کارگران از نرم افزار ERP شرکت خود استفاده می کنند.

آمار فناوری ابری در ERP

پذیرش فناوری ابری همچنان در سرتاسر جهان در حال افزایش است، زیرا کسب‌ و کارها از فناوری داخلی برای دستیابی به کارایی تجاری، خدمات درخواستی، کشش شبکه و دسترسی گسترده به شبکه حرکت می‌کنند. آمارهای مربوط به افزایش فناوری ابر رشد چشمگیر برنامه های ابری را در ارتباط با بازار ERP نشان می دهد. (ERP ابری چیست؟)

آمار فناوری ابری در ERP

  1. تحقیقات Forrester تخمین می‌زند که اشتراک‌ های ابری ۲۰۲۰ برای برنامه‌ های کاربردی تجاری ۱۷۰ میلیارد دلار درآمد داشته است.
  2. همین مطالعه نشان داد که سیستم‌ های ERP مبتنی بر ابر در سال 2018 نرخ رشد برنامه‌ های کاربردی سازمانی در ابر عمومی را 21 درصد داشتند.
  3. تا سال 2022، هزینه های جهانی اپلیکیشن های ابری به 226.9 میلیارد دلار و خدمات پلتفرم ابری به 70 میلیارد دلار خواهد رسید.
  4. یک نظرسنجی بین‌ المللی از کاربران ERP نشان داد که 64 درصد از شرکت‌ ها از SaaS، 21 درصد از ERP ابری و تنها 15 درصد از شرکت‌ ها در محل استفاده می‌کنند.
  5. استقرار ابر 44 درصد از کل پیاده سازی ها را برای پاسخ دهندگان به نظرسنجی در تولید و توزیع تشکیل می دهد.
  6. بیش از نیمی (53%) از سازمان‌های دارای نرم‌افزار ERP از راه‌ حل‌های مبتنی بر ابر به جای پلتفرم‌ های سازمانی داخلی استفاده می‌کنند.

روند های ERP

با پیچیده‌ تر شدن نیازهای کسب‌ و کار، نرم‌افزار ERP در حال پیشرفت است تا تقاضا برای ویژگی‌ های قابل تنظیم بیشتر و ادغام‌ های گسترده‌ تر را برآورده کند. روندهای فعلی ERP نشان دهنده تغییر به سمت پذیرش بیشتر ابر و سیستم های هوشمند است که فرآیندها را ساده و خودکار می کند.

روند های ERP

  1. طبق گزارش گارتنر، تا سال 2022، 65 درصد از مدیران ارشد فناوری اطلاعات پیش‌بینی می‌کنند که هوش مصنوعی (AI) در سیستم‌های ERP ادغام خواهد شد.
  2. 53 درصد از مدیران ارشد اطلاعات بریتانیا به دنبال سیستم‌های ERP هوشمندتر هستند که شامل فناوری‌ هایی مانند یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و اتوماسیون است.
  3. CIO تجزیه و تحلیل پیش بینی و یادگیری عمیق را به عنوان حیاتی ترین فناوری های ERP برای به دست آوردن مزیت رقابتی فهرست کرده است.
  4. 15 درصد از سازمان ها قصد دارند بودجه اینترنت اشیا (IoT) خود را افزایش دهند.
  5. حرکت گسترده‌ تر به سمت شخصی‌ سازی بیشتر در سیستم‌های ERP، 82% از مدیران ارشد اطلاعات بریتانیا را به سمت انتخاب سیستم‌ های ERP با مقداری سفارشی‌ سازی یا استفاده از پوشش‌های رابط کاربری سوق می‌دهد.
  6. حدود 80 درصد از توسعه دهندگان فناوری اطلاعات می گویند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به زودی جایگزین مقدار قابل توجهی از فرآیندهای ERP خواهند شد.
  7. با این حال، تنها 10 درصد از CIO ها گزارش دادند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بخش اصلی ERP آنهاست.
  8. یک نظرسنجی در سال 2018 در بریتانیا نشان داد که 53 درصد از توسعه دهندگان فناوری اطلاعات معتقدند سیستم های CRM و ERP باید در اولویت باشند.
  9. 75 درصد از  CIO ها میگویند که از ERP خود برای جذب مشتریان در زمان واقعی استفاده می کنند.

چالش های ERP

مدیریت ضعیف پروژه، ناتوانی در مدیریت هزینه‌ ها و مدت زمان اجرا، مقاومت داخلی در برابر سیستم‌ های جدید، مشکلات یکپارچه‌ سازی نرم‌افزار و کیفیت پایین داده‌ ها همگی از چالش‌های رایج ERP هستند. این مشکلات ناشی از اهداف پیاده سازی نامشخص ERP، انتخاب فروشنده اشتباه ERP و خرید نرم افزاری است که برای شرکت شما مناسب نیست.

چالش های ERP

  1. یک سیستم ERP می‌تواند کسب‌ و کار شما را بهینه کند، اما باید پلتفرم و تیم پیاده‌ سازی مناسب را انتخاب کنید تا از تبدیل شدن به یکی دیگر از آمارهای ناگوار ERP جلوگیری کنید.
  2. داده‌ های جمع‌ آوری‌شده در طول سال‌ها در مورد پیاده‌ سازی ERP نشان داد که 50٪ در اولین بار با شکست مواجه می‌شوند.
  3. بیشتر پیاده‌ سازی‌ها سه تا چهار برابر هزینه‌ ای دارند که در ابتدا بودجه تعیین شده بود.
  4. پیاده سازی می تواند 30٪ بیشتر از حد انتظار طول بکشد.
  5. 51 درصد از شرکت ها در زمان شروع به کار با اختلالات عملیاتی مواجه می شوند.
  6. اصلاحات سیستم مورد نیاز برای بهبود قابلیت استفاده باعث صرف بیش از حد در 65٪ مواقع می شود.
  7. سه مکان برتری که سیستم های ERP برای کاربران کوتاهی می کنند، دقت داده، تجربه کاربر و تجزیه و تحلیل است.
  8. دو چالشی که معمولاً در طول پیاده سازی ذکر می شود، آزمایش ناکافی و عدم مهندسی مجدد فرآیند کافی است.

انتخاب بهترین نرم افزار ERP

بهترین نرم افزار ERP مجموعه‌ای از خدمات را ارائه می‌دهند که مبانی سازمانی مانند حسابداری و منابع انسانی را پوشش دهند. اما آنها همچنین برنامه‌هایی را ارائه می‌دهند که شامل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، مدیریت سرمایه انسانی (HCM)، مدیریت چرخه عمر محصول (PLM)، مدیریت زنجیره تامین می‌شود. (SCM)، سیستم های مدیریت انبار (WMS) و حتی نرم افزار تولید می باشد.

سیستم‌ های ERP بومی ابری با فناوری‌ های پیشرفته مناسب سازمان‌ های آینده‌ اندیشی هستند که می‌خواهند به مزایای ERP مانند افزایش کارایی، صرفه‌ جویی در هزینه و زمان‌های استقرار سریع دسترسی داشته باشند. استقرار Cloud راه را برای سازمان‌ هایی که به سرعت در حال رشد هستند در هر اندازه باز کرده است و نرم‌افزار ERP را برای شرکت‌ های بزرگ و کوچک در دسترس قرار داده است.

نرم افزار ERP شماران سیستم

شما می توانید نرم افزار ERP شماران سیستم را برای شرکت یا سازمان خود اجرا کنید. این نرم افزار یکی از بهترین سیستم های ERP ایرانی می باشد که تمام امکانات نرم افزار های خارجی را نیز به شما ارائه می دهد. همچنین این نرم افزار، قابلیت یکپارچه سازی با انواع نرم افزار های دیگر را نیز دارد و می توانید با استفاده از آن یک نرم افزار اتوماسیون اداری را ایجاد کنید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *